Filmen er opbygget efter den klassiske rutsjebanetur, som aldrig rigtig giver sine passagerer fred til at dvæle ved omgivelserne. Hvis man ikke har noget imod at lægge hjernen fra sig på hattehylden, er “Wanted” altså lige sagen. Med sine spektakulære billeder og forvrøvlede plot er filmen ikke synderligt svær at slå ud af hovedet bagefter. Faktisk vil denne anmelder næsten garantere, at det hele hurtigt er glemt igen. Men det er sjovt, så længe det varer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 stoffer 15 år siden

Rigtig god anmeldelse. Kunne faktisk ikke være mere enig. Historien er noget værre ævl, men det er sgu nice action og det er altså også rart en gang imellem.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#2 dolphinfriendly 15 år siden

Jeg var på ingen måde duperet af reklamefilmsæstetikken og action der ganske vist vælter derud a', men ikke helt fungerer.

Faktisk synes jeg "Wanted" midtvejs er søvndyssende og ekstremt klodset udført. At den så oven i købet giver sit besyv på en fantastisk pattet "carpe diem" tematik, er hul om en dåse tom tun og iøvrigt stjæler med arme og ben fra bl.a. "Matrix" og "Fight Club", gør ikke helhedsindtrykket bedre.

Med det helt særlige 80'er action look hele filmen bærer præg af, og som Jean Claude og Dolph'en kunne glide ind i uden besvær, er min dom klar og konsekvent 2/6.

Gravatar

#3 filmz-DocDoom 15 år siden

med kurvende pistolkugler, knivkampe og tagfat på et tog i fuld fart. Sloan indvier Wesley i, hvordan broderskabet dræber efter ordre fra en skæbnens væv, en stor vævemaskine placeret i et kæmperum med massevis af tråde


Forfilmen giver mig ikke blod på tanden, og ovenstående gør bestemt heller ikke!

Et gætte-spoiler:

Morgan Freeman viser sig at være badguy, for en goodguy bruger ikke en gammel nazi-pistol! :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#4 The Insider 15 år siden

Jeg var personligt helt vild med Wanted :-) En af de mest underholdende og charmerende actionfilm jeg har set i over et årti, og filmen har heldigvis tjent rigtig godt ind, så vi får formentlig og forhåbentlig lov til at se mere fra Bekmambetovs hånd. Han har tydeligvis både masser af evner og ambitioner.

En af de bedste ting ved filmen er, at den aldrig tager vores interesse for givet. I stærk kontrast til lunkent, langsomt skrammel som Transformers og The Incredible Hulk tager Wanted sig tid til at polere figurerne og (vigtigst af alt) give os incitament til enten at holde med dem eller elske at hade dem, og jeg gjorde begge dele. Derudover var den (ikke overraskende) enormt flot, Danny Elfmans score var slet ikke tosset (manden er ved at blive interessant igen efter adskillige års kreativ tørke), og skuespillerne var ikke blot veloplagte, men også perfekt castede og dejlig entusiastiske.

Jeg syntes også, den var spækket med fede twists, som holder én på tæerne og aldrig følse påtagede. Og så var den dejlig overgearet uden nogensinde at være plat - en balancegang, som stort set alle dens jævnaldrende artsfæller ikke formår at opnå. Tempoet daler en smule for meget til tider (især før filmens midterpunkt), men igennem hovedparten af filmen var jeg i hvert fald hooked :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 Highland Park 15 år siden

#3: Skulle det være sjovt at gætte en spoiler? Hvad så hvis du har ret? Så har du ødelagt det for en masse af os andre.
Du kunne i det mindste have brugt spoilertags til selve gættet.

Jeg glæder mig hvert fald selv til at se den. Og det er ellers længe siden, at jeg sidst har haft forventninger til en film, der ikke lover andet end vild, uhøjtidelig action, overdrevne effekter og et (formentlig) småfjollet plot.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#6 wimmie 15 år siden

Det er da ok at "gætte" spoilere hvis man ingen viden har - så længe intet er sikkert ødelægger man jo ikke noget imho...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 Highland Park 15 år siden

Jeg kan godt se, hvad du mener Wimmie, men igen: hvad hvis han har ret? Mange af os vil jo uvilkårligt komme til at tænke på det, når vi skal se filmen, medmindre vi da er så heldige at have glemt det.
Hvad er i det hele taget pointen med at gætte en spoiler? At demonstrere hvor smart man selv mener, at man er?
Jeg kunne da også sidde og gætte på en masse ting, men jeg har sgu da ikke noget behov for at delagtiggøre andre i, hvad jeg tror er filmens store twist.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8 wimmie 15 år siden

Men hvis han så tager fejl, så har han jo flyttet dit fokus fra hvem den egentlige skurk kan være, og så kan det være du bliver rigtig overrasket ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 Benway 15 år siden

Jeg synes, det er en stærkt underholdende omgang tju-bang, og er meget enig i anmeldelsen. Ja, historien giver ingen form for mening, og plottet har flere huller end en emmentaler, men filmen demonstrerer jo også med al tydelighed fra første scene, at den lystigt vil ignorere samtlige regler for tilbageholdenhed og logik. Røverhistorien leveres med glimt i øjet og visuel opfindsomhed, og samtidig etableres der en ganske effektiv mytologi til at rodfæste historien. Desuden er James McAvoy virkelig god som den kiksede taber, der tager turen from zero to hero.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#10 Highland Park 15 år siden

#8: Jeg synes overhovedet ikke, at det berettiger, at man sidder og gætter spoilere. Det virker hverken betænksomt eller velovervejet.
Desuden burde filmen kunne overraske mig uden hans "hjælp".

#9: Det lyder godt Benway! :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: