Filmen er opbygget efter den klassiske rutsjebanetur, som aldrig rigtig giver sine passagerer fred til at dvæle ved omgivelserne. Hvis man ikke har noget imod at lægge hjernen fra sig på hattehylden, er “Wanted” altså lige sagen. Med sine spektakulære billeder og forvrøvlede plot er filmen ikke synderligt svær at slå ud af hovedet bagefter. Faktisk vil denne anmelder næsten garantere, at det hele hurtigt er glemt igen. Men det er sjovt, så længe det varer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 tvit 15 år siden

Fed fed film, det er den film jeg er blevet bedst (måske næst bedst, se: Dark Knight) underholdt af.
Jeg elsker især scenen hvor
vores helt smadrer et keyboard i hovedet på arbejdskammeraten og fuck you flyver mod lærredet

Det var en perfekt opvarmning til den film jeg venter allermest på: Hellboy 2
Gravatar

#12 database 15 år siden

#4

Synes det er en meget interessant mening du har, Insider ! Hvor meget ville du give den hvis du skulle anmelde den her på sitet ?
Gravatar

#13 filmz-Is 15 år siden

#12
Jeg gætter på 5 stjerner. :)
Gravatar

#14 The Insider 15 år siden

ismet er slet ikke dårlig til at gætte :-)
War. War never changes.
Gravatar

#15 ace#1 15 år siden

Så Wanted og Hellboy 2 i USA for 7 uger siden på samme aften -
Jeg var næsten ved at hoppe ud af sædet flere gange i løbet af Wanted, fordi den overraskede mig så meget med nye (læs: næsten b-films latterlige, men præcis derfor så ekstremt nice) ideer i actionsekvenserne.
Havde ikke set traileren til Wanted før jeg så filmen, så vidste ikke så meget om hvad jeg gik ind til, og jeg må slå fast, at det er en af de bedste film i sin genre jeg har set siden The Matrix. ( Er godt klar over at det ikke helt er samme genre, men ligesom i The Matrix sad jeg med et lille skævt drengerøvs-smil i fjæset under actionscenerne.)

Hellboy 2- hmmm..!?!
- Jeg vil bare sige, at jeg har glædet mig som et lille svin til at læse folks meninger her på siden, om de første ca. 15 min af filmen...
- Sad i en kæmpe biograf i New York, og på præcis samme tid (ca. 2 min efter de indledende credits) udbrød mindst 15 mennesker: "What the fuck...??" i munden på hinanden; hvilket passede mere end perfekt til hvad jeg selv tænkte.

Glæder mig til at høre jeres tanker.
Gravatar

#16 Plissken 15 år siden

Faktisk helt enig med Insider og ace#1
Overraskede positivt...5 af 6
When there's no more room in hell...
Gravatar

#17 Norrah 15 år siden

4 af 6

Var egentlig forberedt på at der absolut ikke var nogen form for realisme i den her film.
Alt fra kuglerne der "curver", til bilerne der overlever alt. Og det tog vi også med et gram salt. Var absolut underholdt under hele filmen. Men en enkelt sekvens kunne jeg bare ikke overkomme.

Og i er advaret, det vil spolere hele filmen hvis i ikke har set den.
Scenen hvor Jolie står i cirkel rummet efter hun har fået at vide at alle i rummet ifølge skæbnen burde være død. Rummet er måske 20m i diameter. Med alle bad guys stående rundt i kanten. Så laver hun en curved bullet, og dræber alle rundt, inklusivt hende selv.

For det første så burde den kugle jo blive ved med at flyve rundt i et godt stykke tid så, og for det andet så ville alt friktionen til sådan et sving havde opløst kuglen inden den ramte den første mand..

Det kunne jeg altså ikke håndtere, selvom jeg allerede vidste at der ikke var nogen logik i denne film


Men med det i mente, så var jeg da underholdt godt, selvom det var en toalt latterlig film rent logisk set.
Gravatar

#18 filmz-DocDoom 15 år siden

#5: Det er da det lammeste jeg længe har hørt :-D HAHAHA

Så hør hvad jeg gætter på nu: Du er et tudefjæs! Og hvis jeg har ret? Ødelægger jeg så andet end dit humør?

HAHAHA

og HA
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#19 squee 15 år siden

God underholdning. Ingen tvivl om det. Filmens dybereliggende baggrundshistorie for skæbne-vævning og andet fantastisk ævl er for så vidt fuldstændig bedøvende ligegyldig. Spørger man skaberen af tegneserien, så er der nok heller ikke noget at komme efter der, men det behøves heller ikke. Filmen er træder så hårdt på Transformers og andet Michael Bay skrammel, fordi den absolut ikke tager sig selv særlig højtideligt, hvilket klart er dens force. Den forsøger ikke at fremstille en eller anden dyb historie. Den skøjter let henover det for at komme til kernen af filmen: Action. Det lykkedes sgu.
Jeg var meget skeptisk til at starte med, men for satan det var et underholdende hyperaktivt effektorgie.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#20 gladiator 15 år siden

Lige kommet hjem her til aften, efter at have set den i Imperial..

Og jeg vil sige jeg ligger mellem en 4&5 stjerner, for det er sgu kanon underholdning. Jeg er træt af, at man faktisk kræver, at de vildeste actionfilm, også skal have den vildeste historie, og næsten være lige så dyb som selve Biblen, og andre ting... Der skal sku være plads til det totale actionbrag, for det er scenerne, humoren, og det fine skuespil som bærer filmen, henover et tyndt manuskript. Det er jo set meget tyndere en "shoot 'em up". Plus det er hamrende svært at få det hele til at passe, ned i 2 timers underholdning, hvis alt skal være topklasse.

Men synes det var en film som turde en masse, og en af de sidste actionscener, hvor der bliver løbet, er en af de mest helstøbte skudscener jeg har set i flere år, den er simpelthen så gennemført, så det var en fornøjelse, og kunne jeg have spolet tilbage der, så havde jeg sgu gjort det.

Og så er det jo en fornøjelse at se en film, hvor der er også er kælet for detaljerne i actionscenerne :P

Kan klart anbefales, hvis man vil underholdes!

Skriv ny kommentar: