Filmen er opbygget efter den klassiske rutsjebanetur, som aldrig rigtig giver sine passagerer fred til at dvæle ved omgivelserne. Hvis man ikke har noget imod at lægge hjernen fra sig på hattehylden, er “Wanted” altså lige sagen. Med sine spektakulære billeder og forvrøvlede plot er filmen ikke synderligt svær at slå ud af hovedet bagefter. Faktisk vil denne anmelder næsten garantere, at det hele hurtigt er glemt igen. Men det er sjovt, så længe det varer.
#31 filmkorn.dk 16 år siden
#32 blahblah 16 år siden
Ja, der er lidt fed action. Men ellers er det bare jordens ringeste plot-devices nogensinde der afløser hinanden.
#33 natterjack 16 år siden
#34 denox 16 år siden
hehe, der vandt jeg lige en digital plovmand
#35 Zabriskie 16 år siden
Den er totalt overgearet, og hårdtpumpet. Samtidig ridder den for vildt på alle tænkelige hollywood-klichéer. Den er lommefilosofisk og komplet ulogisk. Men den er også klar over, at den er alle de ting hele vejen igennem, så man kan ikke andet end at nyde det.
Og hvor er det bare fucking sejt at kunne bøje kuglernes bane..!
#36 elwood 16 år siden
synes det så sejt når film bryder
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#37 filmz-DocDoom 16 år siden
#38 blahblah 16 år siden
Det virker som om den her film prøver at være den nye Matrix. Den rammer stort set præcist de samme beats.
Jeg er uening med at den film er klar over hvad den er. Den er helt uden glimtet i øjet der er nødvendigt for at alt det ringe til at fungere. Det virker et par gange, som fx keyboardet og ATMen og goodbye på kuglen osv.
Men det er bare ikke nok for mig. Jeg synes slet ikke den fungerer, og den rammer klart en masse klicheer, men man ser dem komme. Der er stort set ingen overraskelser i den her film, og hver gang der er en kan jeg ikke lade være med at tænke på at hele filmen handler om stof.
#39 natterjack 16 år siden
#40 blahblah 16 år siden
Sidste "action brag" hvor han