“Wanted” er en af nyere tids absolut bedste actionfilm – fuldstændig overgearet og uimodståelig. Den har flere og mere imponerende actionsekvenser end størstedelen af sine artsfæller, skuespillerne leverer varen, og historien er rig på skarp humor og forbløffende twists. Det bliver spændende at se, hvad den russiske instruktør Timur Bekmambetov vælger at foretage sig i fremtiden. BD-udgivelsen indeholder et fremragende transfer, et banebrydende lydspor og en masse seværdigt ekstramateriale. Varmt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 15 år siden

Selv om et univers er vanvittigt behøver det ikke at være godt.

Helt enig. Det er endda et argument, jeg selv kommer med i anmeldelsen :-) Og du har jo ekstra ret i dette tilfælde, fordi Wanted ikke er "godt", men "sublimt"!
War. War never changes.
Gravatar

#12 elwood 15 år siden

Jeg synes det mest geniale er anden gang man ser den, fordi der har handlingen en hel anden betydning for en, og man tolker det anderledes, når man kender sandheden.

Det er ret snedigt.

Fed drengerøvs film med extrem glimt i øjet.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 The Insider 15 år siden

#12, helt enig. Jeg var også virkelig overrumplet af twistet, da jeg så filmen i biffen. Det er sjældent, man kan se en actionfilm på en helt anden måde, når man genser den.
War. War never changes.
Gravatar

#14 elwood 15 år siden

Efter jeg så de der comic strips fra tegneserien i den der ja Animated kan man jo næppe kalde det, men bevæglige så billeder på xtra matrialet, har jeg fået lyst til og læse tegneserien også, fordi damm jeg skal love for den virker så meget mere blodig.

Men kan man købe den som en eller er det små hæfter allesammen egentlig ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 chandler75 15 år siden

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 elwood 15 år siden

#15 Herligt den skal jeg lige ha tjekket ud en dag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 natterjack 15 år siden

The Insider (7) skrev:
#3 Faderen skyder flere gange efter sønnen i stedet for bare at tale med ham (han rammer ham endda i armen), og da faderen så vælger at redde Wesley vælger han til gengæld at skyde ham. Rimelig koldblodigt.

De ENESTE gange, at faderen skyder mod Wesley, er det for at ramme de patroner, Wesley skyder afsted. Han skyder aldrig for at ramme ham. Han gør det kun én gang, som du nævner, i armen på Wesley. Han er verdens bedste skytte, så han er udmærket klar over, at Wesley kun får et lille flesh-wound, og han har brug for, at Wesley finder kuglen og dens mager, så han kan opspore faderen og forhåbentlig få klargjort, hvordan virkeligheden hænger sammen. Og naturligvis skyder Wesley Cross koldblodigt, han er jo blevet overbevist på det kraftigste om, at Cross har slået hans far ihjel.
Sandt, men det ændrer ikke på det ville have været betydeligt lettere bare at kontakte Wesley. Eller, ihvertfald et forsøg værd. Meget muligt at han er overbevist om Cross slog hans far ihjel, det ændrer dog ikke på han i det mindste burde tænke sig om når Cross helt tydeligt redder ham. Jeg mener, Cross råber ikke engang til Wesley de gange de mødes.

Og hele filmens præmis er baseret på en KÆMPE VÆV, der bruger fucking BINÆR KODE, til at udpege ofre!

True, det er beyond weird, men er det ikke også afsindigt at lave en film, om en mutant med et skellet af adamantium, en dreng der skyder med spindelvæv, eller en mand der kan flyve og kun skades af en meteorit fra hans hjemplanet? :-)
Det er ikke tilnærmelsesvis det samme. Væven er et stort plotelement, som er vigtig for historiens troværdighed. Uanset hvor vanvittigt universet er falder det hele til jorden, hvis ikke der er nok suspension of disbelief til at man tror på historien.
Gravatar

#18 The Insider 15 år siden

Sandt, men det ændrer ikke på det ville have været betydeligt lettere bare at kontakte Wesley. Eller, ihvertfald et forsøg værd. Meget muligt at han er overbevist om Cross slog hans far ihjel, det ændrer dog ikke på han i det mindste burde tænke sig om når Cross helt tydeligt redder ham. Jeg mener, Cross råber ikke engang til Wesley de gange de mødes.

Nu har vi jo begge haft så ekstremt forskellige indstillinger til filmen, så vores diskussion vil formentlig ikke munde ud i andet end en overflod af argumenter, som den anden part ikke kan anerkende :-) Men mit indtryk var, at der var ingen måde, Cross kunne få adgang til Wesley på uden hverken at udsætte sig selv eller sønnike for stor fare. Wesley giver aldrig Cross en mulighed for at udtale sig, så den eneste måde, han kan kommunikere med ham på, er at plante en patron i armen på ham. Og jeg tror næppe, Wesley tænker fuldstændig klart, da Cross griber ham på toget, efter at være rystet igennem adskillige tognvogne, pumpet med adrenalin, med en puls på 400 slag i minuttet, utallige meter ned til jorden og sin fars formodede dræber lige foran sig :-)

Uanset hvor vanvittigt universet er falder det hele til jorden, hvis ikke der er nok suspension of disbelief til at man tror på historien.

True true, men ens 'suspension of disbelief' er fuldstændig subjektiv, så det er naturligvis helt fair, at du ikke kunne sluge den kamel. Det var derimod intet problem for mig :-) EDIT: Så det er da nøjagtig det samme, som når visse folk ikke kan tolerere superhelte/mutanter/the force/skæbnens væv, mens andre til dels/sagtens kan tolere det :-)
War. War never changes.
Gravatar

#19 Spanner 15 år siden

Jeg kan normalt tolerere store mængder troldmænd, mutanter, hobbitter, superhelte og rumvæsener, men langt de fleste tiltag i denne film irriterede mig alligevel.

Efter denne anmeldelse har jeg tænkt mig at se den igen for at se om jeg virkelig skulle være kommet så galt ind på den ved første gennemsyn.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#20 filmz-Koger 15 år siden

man kan kun gi anmelderen ret, det er en super god actionfilm, og dem er der efterhånden ved at være langt imellem!

Desværre kan jeg ikke lige snakke med om ekstra materialet. Men meget godt man lige får det med inden man gå ud og invistere i den :)
www.bliza.dk <-- Personlige hjemmesider er jo bare hygge :p

Skriv ny kommentar: