“Wanted” er en af nyere tids absolut bedste actionfilm – fuldstændig overgearet og uimodståelig. Den har flere og mere imponerende actionsekvenser end størstedelen af sine artsfæller, skuespillerne leverer varen, og historien er rig på skarp humor og forbløffende twists. Det bliver spændende at se, hvad den russiske instruktør Timur Bekmambetov vælger at foretage sig i fremtiden. BD-udgivelsen indeholder et fremragende transfer, et banebrydende lydspor og en masse seværdigt ekstramateriale. Varmt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 MOVIE1000 15 år siden

#28 og derfor har de stadig fået 5 stjerne begge to
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#32 The Insider 15 år siden

#31, men fidomuhs oprindelige pointe var, at jeg sammenlignede Wanted med LOTR og Memento, men det er - som Kadann korrekte pointerer - ikke en sammenligning, jeg har foretaget mig :-) Desuden er det især skørt, da jeg personligt har givet Memento en rating på 6 (ikke 5) og slet ikke har givet Usual Suspects en rating overhovedet :-)
War. War never changes.
Gravatar

#33 dolphinfriendly 15 år siden

Jeg bryder mig absolut heller ikke om "Wanted", men lader min egen anmeldelse tale her: http://filmnet.dk/article-8028-Wanted.html

Gravatar

#34 filmz-Is 15 år siden

dolphinfriendly, du er sgu lidt for hård.
Især din overall bedømmelse var en fornøjelse at læse. :)

En dårligt eksekveret musikvideoæstetisk actionoplevelse der højst kan nydes på en dunkel søndag hvor hjernen i forvejen trænger til at slappe af.

Gravatar

#35 The Insider 15 år siden

Ham Sune i den smøre kommer også med en glimrende pointe: Siden hvornår er "musikvideoæstetik" blevet til et skældsord?
War. War never changes.
Gravatar

#36 Spanner 15 år siden

The Insider (35) skrev:
Ham Sune i den smøre kommer også med en glimrende pointe: Siden hvornår er "musikvideoæstetik" blevet til et skældsord?


Det er det nok heller ikke, men hvis det ikke bakkes op af noget indhold, er der ikke nogen smarte klip, der kan holde min interesse i 1½ time.

Tony Scott kan lave nok så mange fancy klip og smarte overgange, men jeg vælger Ridley i langt de fleste tilfælde.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#37 The Insider 15 år siden

Det er det nok heller ikke, men hvis det ikke bakkes op af noget indhold, er der ikke nogen smarte klip, der kan holde min interesse i 1½ time.

Det giver selvfølgelig sig selv. Men det ænderer ikke på, at folk bruger ordet som fyord, selv hvis der er rigeligt med indhold, og det synes jeg er aldeles mærkværdigt, når det sagtens kan forstås som noget positivt.
War. War never changes.
Gravatar

#38 Spanner 15 år siden

Det er jo lidt ligesom ordet popcornfilm. Nogen bruger det positivt og andre bruger det negativt.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#39 The Insider 15 år siden

Til dels. Men popcornfilm er en meget specifik betegnelse. Der findes jo utallige måder at skrue en musikvideo sammen på - både forrygende og slette. Det svarer jo til at klandre en musikvideo, fordi den er plaget af "spillefilmsæstetik". Det siger jo nul og niks.
War. War never changes.
Gravatar

#40 Spirit 15 år siden

for mig er det nu en af de dårligeste film jeg har set, 1* her fra, historien er kedelig 100% forudsigelig, der er ikke en overraskelse i filmen, som ellers kun kan betegnes som en gang dårlig sammensat action scener uden den store helhed. Det er den ene dårlige cliche efter den anden.
Iden til hvor de får deres kill lister fra er da utilgivilig dårlig fundet på, næsten til at få knopper af.

Jo der er nogle "seje" action sekvenser, men det gør ikke en film god alene, så mit råd vil være at vente til du kan leje den som favorit in BB for 15,- eller vil du føle dig snyt

Skriv ny kommentar: