I denne anmelders øjne er “War of the Worlds” både årets mest undervurderede og misforståede film. En særdeles dystopisk og dybfølt beretning om en almindelig families forsøg på at overleve en umenneskelig krise. Mange syntes at lade filmens fejlagtigt kommercielle facade komme i vejen for fornøjelsen af filmen. Den bør bestemt have endnu en chance her på dvd. Ekstramaterialet er ikke helt så omfattende, som man kunne have ønsket sig, men selve filmen bliver præsenteret så godt som håbet. Lydsporet er måske endda dvd-mediets bedste til dato. Træk for øvrigt et enkelt point fra den endelige vurdering, hvis du i stedet går efter den magre 1-disc udgivelse uden ekstramateriale. Stærkt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Bruce 18 år siden

Hmm pis! Nå, så er det stadig en stinker ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#52 Patriarch 18 år siden

hehe jeps... medmindre der er et eller andet jeg har overset.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#53 The Insider 18 år siden

Sikke meget postyr over noget så småt :-) Troede at de fleste havde fanget, at dem der spiller forældrene er de to personer, der spillede hovedrollerne i den oprindelige WOTW filmatisering fra 50'erne. Det bliver endda nævnt i anmeldelsen her ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#54 DarkLight 18 år siden

Hmmm body snatching OG tidsrejser. The plot thickens :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#55 filmz-Bruce 18 år siden

#53 Øv! Håbede på noget stort, at Spielberg havde lavet noget genialt ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#56 The Insider 18 år siden

#55, du har ret Bruce. Genialt er jo en underdrivelse ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#57 filmz-Bruce 18 år siden

#55

Alt er jo afhængigt af øjnene der ser og i den forbindelse differentierer vi nok i forholdet Ray Charles og Hubble teleskobet :) Selv en blind høne kan finde et korn, men jeg fandt sgu ikke nogle i WotW :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 filmz-jrs 18 år siden

En stor skuffelse. Jeg ved ikke om mine forventninger var for høje eller hvad der gik gjaldt. Bevares effekterne er flotte men handlingen.....Jeg syntes at Spiegelberg er gået for langt fra bogen i et forsøg på at lave en modernet version af den gode gamle Klodernes kamp.
Gravatar

#59 filmz-yelena 18 år siden

Selve filmen er spillet kanon godt.. Den er bare ikk' lige så god igen.. Ved ikk' helt hvorfor men sys den var lidt dårlig når man tænker på hvem der har lavet den..
Gravatar

#60 kasper.jen 16 år siden

5/6 er fuldt fortjent!

Første gang jeg så filmen i biografen blev jeg faktisk positivt overrasket over den, da næsten alle snakkede dårligt om den... Men ganske rigtigt, den er blevet misfortålket! Tom Cruise er eminent i rollen som Ray. Lyden gør selve udgivelsen til et fuldstændig uundværlig film, da væggene svejer hver gang der affyres et skud fra rumvæsenernes dræbermaskiner... Den bliver bedre og bedre for hver gang man ser den, så jeg vil efterhånden betegne den som en klassiker indefor genren... Spielberg har kvaliteter, man skal bare forstå dem, i dette uundværlige sci fi mesterværk!

Skriv ny kommentar: