I denne anmelders øjne er “War of the Worlds” både årets mest undervurderede og misforståede film. En særdeles dystopisk og dybfølt beretning om en almindelig families forsøg på at overleve en umenneskelig krise. Mange syntes at lade filmens fejlagtigt kommercielle facade komme i vejen for fornøjelsen af filmen. Den bør bestemt have endnu en chance her på dvd. Ekstramaterialet er ikke helt så omfattende, som man kunne have ønsket sig, men selve filmen bliver præsenteret så godt som håbet. Lydsporet er måske endda dvd-mediets bedste til dato. Træk for øvrigt et enkelt point fra den endelige vurdering, hvis du i stedet går efter den magre 1-disc udgivelse uden ekstramateriale. Stærkt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-jilted ace 18 år siden

SUPER film.....!!!
Gravatar

#12 filmz-madgatz 18 år siden

er helt enig med anmelderen
bortset fra, at jeg har en svaghed for sukkersøde slutninger, men ellers er jeg enig >_>
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#13 Patriarch 18 år siden

Også enig, omend slutningen (delen med familien) gjorde mig meget ærgelig
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 evermind 18 år siden

Jeg kunne også rigtig godt lide WotW og er overrasket over den hårde modtagelse, den egentlig har fået af en del. Faktisk synes jeg, at det gjorde den bedre end mange andre af slagsen, at man bare fulgte et par enkelte mennesker i stedet for at hoppe rundt mellem alle mulige personer rundt om i verden (fortrinsvis USA), som man plejer at gøre, når man skildrer en invasion fra rummet eller katastrofer i almindelighed. Det gjorde for mig oplevelsen mere nærværende og intens.
Mange beskyldte Dakota Fanning for at være en hysterisk skrigeballon i filmen, men rollen er i denne sammenhæng netop klædelig, fordi et barn på den alder formentlig ikke ville reagere anderledes i den givne situation. Jeg kan ikke snuppe disse oversmarte børn i film (tag f.eks. drengen i The Mummy Returns... sad hele filmen igennem og havde lyst til at lave en hurtig Peter Lundin på ham...), så det var absolut til min lettelse, at Dakota Fanning spillede en hysterisk skrigeballon.
Ikke mindst hendes rædsel var med til at gøre det til en rigtig medrivende biografoplevelse, og jeg kan kun se frem til at anskaffe mig dvd'en engang i fremtiden og som davenport fyre op under anlægget.
Selv om jeg altså ikke lige har en plovmand at sende naboen i byen for... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#15 filmz-jilted ace 18 år siden

Hehe.. Nu der bliver snakket om at fyre op for anlægget!!
Købte filmen igår, og fik først startet dvdèn op ved en 21.30 tiden, og så fik den ellers fuld skrue på volumen... Til sidst blev det åbenbart for meget for min kære nabo, som jeg pludselig kunne høre stå og banke desperat på væggen... :P

Sorry Neighbour, couldnt help`it...
Lyden i den film er jo for VILD!!!....

:)
Gravatar

#16 wiseguy 18 år siden

Jeg er også enig med anmelderen. Glæder mig sindssygt til et genhør med det fabelagtige lydspor. Som jeg skrev i den oprindelige bio-tråd, så var WOTW til dato den vildeste oplevelse jeg har haft i en biografsal rent lydmæssigt.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#17 jessup 18 år siden

Jeg kan ikke se belææget i din anmeldelse for den høje karakter du giver filmen. Jeg acceptere at det er en legitim anmelder stil - men det virker som om du er mere optaget af at sige at de andre anmeldere tog fejl af filmen end at skrive hvorfor filmen er rigtig god.

Selv synes jeg at den visuelle stil er bjergtagende den første del af filmen men at filmen slider sig selv ned og ikke rigtig hoster op med andet i sidste halvdel end slidt og prætentiøs symbolik. *** herfra
This is just until June
Gravatar

#18 filmz-Orion 18 år siden

Lige en enkelt rettelse, Insider: Det er ikke Cruises mindste "Cruise-agtige" præstation siden Magnolia, det må da være Collateral i stedet :)
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#19 filmz-levis 18 år siden

Endnu en crapfest fra Spielberg... Den eneste remotely decent film manden har lavet siden 'Schindler's List' er 'Catch Me If You Can'.

Uanset hvor god lyd eller hvor meget bonus materiale du smider i nakken på 'War of the Worlds' ændre det ikke på at den er for nederen.

2/6
Gravatar

#20 Benway 18 år siden

#18

Selvom Collateral rollen ligger langt væk fra hans sædvanlige image, så er der vel trods alt mere starpower i den rolle end der er i den som dårlig arbejderklassefar i WotW.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: