I denne anmelders øjne er “War of the Worlds” både årets mest undervurderede og misforståede film. En særdeles dystopisk og dybfølt beretning om en almindelig families forsøg på at overleve en umenneskelig krise. Mange syntes at lade filmens fejlagtigt kommercielle facade komme i vejen for fornøjelsen af filmen. Den bør bestemt have endnu en chance her på dvd. Ekstramaterialet er ikke helt så omfattende, som man kunne have ønsket sig, men selve filmen bliver præsenteret så godt som håbet. Lydsporet er måske endda dvd-mediets bedste til dato. Træk for øvrigt et enkelt point fra den endelige vurdering, hvis du i stedet går efter den magre 1-disc udgivelse uden ekstramateriale. Stærkt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-712 18 år siden

Fantasktisk film som falder i kvalitet efter halvdelen er overstået.

3½/6 pga. den første time som har en kanon stemning.
Gravatar

#2 sizanx 18 år siden

overdrevet høj karakter, der skulle have været mere action i filmen, det eneste jeg kan lide ved filmen, er den scene hvor Tom prøver at hente hans søn tilbage :D ALTSÅ ikke handlingen og forgrunden, men det man ser i baggrunden!
Gravatar

#3 metzger 18 år siden

Flot film, men ikke rigtig nogen handling.
Gravatar

#4 filmz-Kadann 18 år siden

3/6 p.g.a. Dakota Fanning, Tom Cruise og badass lydspor. Resten er mere eller mindre ligegyldigt og gjort meget bedre i den gamle filmatisering. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#5 Yossarian 18 år siden

utroligt den for 5/6 når de taler så dårligt om den..
Gravatar

#6 filmz-playstation 18 år siden

Filmen ER en stort anlagt sommerfilm og IKKE spielbergs bedste gennem de sidste 10 år. Saving private ryan, Catch me if you can og Minority report er alle bedre og mere genemførte. Jeg forstår ikke hvad, der er at "misforstå" ved filmen?
Gravatar

#7 filmz-nicolai20 18 år siden

Jeg synes godt nok at filmen får alt for meget ros. Jeg kedede mig igennem en hel biograftur på trods af nogle flotte effekter.
Gravatar

#8 davenport 18 år siden

Bedst af alt er brugen af subwooferen, som burde få alle muldvarpe i en radius af 10 kilometer til at kravle op af jorden, pronto, af frygt for at gigantiske trebenede maskiner pludselig vil dukke op under dem. Fantastisk i enhver henseende.

LOL :D

Super god anmeldelse, og modsat de andre, vil jeg give dig fuldstændig ret på alle punkter. Sjældent har jeg følt mig så godt underholdt, samtidig med at man har en knugen i maven, fordi alt bare er så dystopisk.
Jeg var imponeret i biografen, og jeg er sikker på at det samme er tilfældet, når jeg (forhåbentlig i morgen) sidder i min egen stue, og lader forstærkeren "strække ben".
Jeg glæder mig usigeligt til lydoplevelsen, som i biografen, var det bedste jeg nogensinde har hørt.
Jeg giver naboen en 500 mand til at tage ud at spise for, og så vil jeg dræbe trommehinderne éen gang for alle!

Jeg jubler, og føler mig ikke længere alene, da jeg åbenbart ikke er det eneste menneske der synes at WotW er suveræn.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#9 mimic 18 år siden

Det var dog irraterende og mærkelig, det den anden film anmeldelse herinde fra på kort tid som jeg er 100% enig med :) Humper også over og køber 2 disc udgaven omlidt efter lidt send aftensmad.
Gravatar

#10 Riqon 18 år siden

Helt enig i at Tom Cruise er kanon til at spille usympatisk!
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: