I tressernes verdensorden var truslerne mangeartede. Vietnamkrigen, snigmordet på præsident Kennedy og truslen om atomkrig var alle påmindelser om farerne i den fagre nye verden. Og den del indfanger og udnytter Zack Snyder til egen fordel i “Watchmen”, der er en rejse igennem alle kroppens sanseorganer, men også igennem verdenshistorien. Audiovisuelt må filmen opnå særstatus. På fortælleplanet er indtrykket desværre ikke helt det samme. For meget baghistorie og for langt til selve handlingen forvansker det endelige resultat. Men mastodontisk er filmen nu engang stadig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg tror ikke at nogen er uenig i at Haley er en fantastisk Rorschach.

Han bærer nærmest filmen på sine skuldre.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#12 Bobby Singer 14 år siden

Jeffrey Dean Morgan gør det nu heller ikke helt dårligt som The Comedian.

I øvrigt en rigtig god skuespiller, som man kan se mere til i serien Supernatural.
Idjit
Gravatar

#13 RasmusFL 14 år siden

Haley var rigtig god, men det var Dr. Manhattan og hele hans væsen af melankolsk eftertænksomhed (og selvfølgelig hans overvældende flotte udstråling), der var filmens anker for mig.

Den er dog under ingen omstændigheder bedre end suveræne 'The Dark Knight'. En film der i dén grad har oplevet dalende popularitet - eller hva'?
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#14 filmz-Bruce 14 år siden

#13 Dalende popularitet? Jeg mener verden har set den største våde drøm personificeret i hypen på Dark Knight. 9.5 på IMDB lige omkring premieren og nu 8.9 og nummer 9 på IMDB, en uhørt høj score i mine øjne, med tanke på filmhistorien. Jeg kan ikke få ind i hovedet, at den position blot minder om dalende popularitet, tværtimod det modsatte i 10. potens. Jeg vil stadig mene, at Jesus på Genesareth sø var større , men PR mæssigt halter begivenheden noget efter.

Derudover er Watchmen D.C. den klart bedste superhelte film jeg har set til dato.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 Fable 14 år siden

Lyder til at være en god kandidat som min første BD!
Gravatar

#16 elwood 14 år siden

Billede 1
Houston we have a problem, one with a giant blue wang...?



Billede 2
TAG TØJET AF; ALT TØJET SKAL AF!


Billede 3
I'M Batman!

Nej du er ikke du er blot en sindsforvirret mand med en stofsæk på hovedet du har spildt blæk på

I'm... Daredevil!

Nej du er ikke du er... nej ven jo du er Daredevil

I'm Darevil muhaha haaaaa hæhæ



billede 4
Johnny's hjemmelavet aftershave havde nogle få... bivirkninger...


Billede 5
Brians første tur i Solarie, gik ikke hel som ventet...
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 Bony 14 år siden

#15 - Anskaf dig Directors cut versionen. Det fortryder du ikke. Glem alt om Special Edition eller det almindelige cut, for DC ér bare bedre!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#18 frankdrebin 14 år siden

#15 Man kan købe den på blu-ray fra Axelmusic regionsfri.. Koster ikke mere end godt 160 kr. plus forsendelse :)


Så kommer der også en endnu længere udgave her d. 5 november :)

Men den er så nok desværre ikke regionsfri..

Ultimate Cut Edition
Gravatar

#19 filmz-Utyske 14 år siden

#18 -

Hvorfor skulle den ikke være regionsfri på BD? :) Det er vel stadig Warner der udgiver den og 100% af deres udgivelser har været regionsfri, indtil videre, så skulle det være mærkeligt at de vælger at regionskode denne.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#20 frankdrebin 14 år siden

#19 Vidste jeg ikke de gjorde! Tænkte bare siden der ikke stod inde på siden at den var regionsfri, så ville den ikke blive det ? :)

Skriv ny kommentar: