I tressernes verdensorden var truslerne mangeartede. Vietnamkrigen, snigmordet på præsident Kennedy og truslen om atomkrig var alle påmindelser om farerne i den fagre nye verden. Og den del indfanger og udnytter Zack Snyder til egen fordel i “Watchmen”, der er en rejse igennem alle kroppens sanseorganer, men også igennem verdenshistorien. Audiovisuelt må filmen opnå særstatus. På fortælleplanet er indtrykket desværre ikke helt det samme. For meget baghistorie og for langt til selve handlingen forvansker det endelige resultat. Men mastodontisk er filmen nu engang stadig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Utyske 14 år siden

#20 -

Ah ok, well, Warner udgiver konsekvent regionsfrit, så der er minimal chance for at denne er kodet. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#22 evermind 14 år siden

#18 Damn, Snyder udtalte ellers, at Ultimate Cut ville blive en "movie only"-udgivelse, og så er der bare over to timers ekstramateriale og alt muligt med. Okay, jeg har selvfølgelig allerede Watchmen: The Motion Comic og The Black Freighter + Under the Hood, så spørgsmålet er selvfølgelig, om de øvrige extras bare er dem fra Director's Cut-BD'en ... eller om Zack snyder? ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#23 Batsy 14 år siden

så filmen i fredags, og jeg må sige jeg forventede den blev voldig men ikke så blodig :D. Men det gjorde den ikke dårlig :D. Min ven han sagde det bedste var at rorsach var med.
men da han så døde råbte han Nej lort nu er det jo ikke sjovt mere selvom jeg må sige han fik en værdig død
. 5 stjerner der kunne have været mere action i men det betyder ikke den er kedlig.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#24 filmz-Utyske 14 år siden

#22 -

Jeg vil nok vente til anmeldelserne er ude, før jeg overvejer at kaste penge efter den store fætter. Det virker endnu en gang som WB laver den store finte med at udgive en version af Watchmen der er tæt på at være uundværlig, for at score kassen på halvfanatiske fans.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#25 Fable 14 år siden

Well, jeg regner da med at anskaffe mig en regionsfri afspiller, det virker da til at være pengene værd?

Ja jeg tror lige jeg vil vente og se på de forskellige udgivelser og priserne på dem. Hvis Ultimate Cut Edition bare bliver DC med extra meget extramateriale til den dobbelte pris, så tror jeg nok lige jeg springer over.

Ellers tak for inputs.
Gravatar

#26 HonoDelLoce 14 år siden

Jeg må s'gu ærligt sige, at jeg blev super skuffet over denne her film..

Efter al "hypen" omkring den herinde, så synes jeg overhovedet ikke at den lever op til at være noget nær den bedste superhero-flick, der findes..

Jeg kan egentlig ikke sætte fingeren på, hvad det præcis var, jeg var utilfreds med.. Patrick Wilson som Nite Owl II var decideret ringe, ligesom Matthew Goode overhovedet heller ikke imponerede.. Faktisk var Jackie Earle Haley den eneste, der i mine øjne gjorde det mere end bare "okay" - han var så til gengæld også ret så suveræn..

Måske er det bare fordi jeg ikke er inde i materialet. Men virker det ikke dumt, at Dr. Manhattan ikke regner sådan et ellers ret søgt plot ud? Jeg mener - er det virkelig så nemt at snyde noget nær en gud til at tro, at han er skyld i kræft hos alle, han har kendt? Ville sådan et overmenneske ikke undersøge rigtigheden i en sådan påstand i stedet for at smutte til Mars og hyle med hans blå diller svingende fra side til side?

Det er skam ikke fordi jeg synes det er en decideret dårlig film. Men det er bestemt heller ikke en jeg ligefrem hungrer efter at smide i afspilleren igen..

3/6 for en film, som filmisk er flot og da til tider helt spændende, men desværre er alt for lang og præges af for meget utroværdigt spil.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#27 Batsy 14 år siden

#26 enig med dig angående Jackie haley men ikke om filmen den var fantastisk :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#28 Ericmase 14 år siden

#26 Haley gjorde det helt fantastisk som Rorschach, imens Ledger gjorde det lige så fantastisk som Jokeren! Så jeg er meget enig med dig i at Haley bærer filmen ligesom Ledger i "The Dark Knight"! Medmindre du er enig i det med "The Dark Knight"! :)
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: