I tressernes verdensorden var truslerne mangeartede. Vietnamkrigen, snigmordet på præsident Kennedy og truslen om atomkrig var alle påmindelser om farerne i den fagre nye verden. Og den del indfanger og udnytter Zack Snyder til egen fordel i “Watchmen”, der er en rejse igennem alle kroppens sanseorganer, men også igennem verdenshistorien. Audiovisuelt må filmen opnå særstatus. På fortælleplanet er indtrykket desværre ikke helt det samme. For meget baghistorie og for langt til selve handlingen forvansker det endelige resultat. Men mastodontisk er filmen nu engang stadig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Brodersalsa 14 år siden

Intet mindere end en fantastisk fim !
Er ret enig i anmeldelsen, og min karakter på filmen ville også være de 5/6 :)
Gravatar

#2 Crash 14 år siden

God anmeldelse! :)
Gravatar

#3 Petrescu 14 år siden

Fin, fin anmeldelse, hvor jeg er ret enig. Dog er jeg så meget fanboy at filmen, ej heller i directors cut-versionen, er mig for lang.
En lille rettelse: Det var i 70'erne, mere præcist 1977, at maskeforbudet blev vedtaget. Kendt som "The Keene Act".
Gravatar

#4 rammy 14 år siden

Watchmen er den bedste superhelte film for det voksne publikum, overhovedet. Selv Christopher Nolan´s genstart af Batman-univerest og min favorit tegneserie adaptation Sin City må træde til side - for Watchmen er langt bedre.
Der er intet der ikke virker i denne film - billede, lyd og soundtrack er imminent og efter 5 min kunne jeg mærke at det var en film jeg ville komme til at elske - i min bog er det et mesterværk, intet mindre. Jeg kendte Alan Moore´s unikke værk af en tegneserie-roman i forvejen og det er fantastisk som den er blevet behandlet i Zack Snyder´s hænder. Og hvor er det dog skønt at se en superhelte film skide på rateing og gå all-in! Jeg havde store forventninger til denne film og det resultere tit i at jeg bliver skuffet, men ikke denne gang - sikke en oplevelse! Den indeholder alt det jeg elsker ved film.

PS: Dette er en film der dør hjemme i stuen HVIS du ikke har et STORT tv, projektor og surround sound. Jeg har selv set den på projektor i hjemmebio på blu-ray.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#5 Spanner 14 år siden

Det, der for alvor skubber handlingen i gang, er imidlertid rovmordet på en af tegneserieheltenes egne


Der er vist ikke tale om rovmord. Blot helt almindeligt mord :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg foretrækker klart DC, der trækker filmen op fra 7/10 til 8/10 for mit vedkommende. Men der er stadig enkelt småting jeg ikke er helt glad for i DC heller, bl.a. det elendige skuespil fra Matthew Goode og Nite Owls briller, der åbenbart er super high-tech, men ikke rigtigt passer med teknologien i resten af filmen.

Hvis Goode var skiftet ud og enkelte detaljer var rettet op i filmen, havde den været helt oppe at ringe for mit vedkommende, men sådan skulle det desværre ikke være.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#7 keitel 14 år siden

6/6- den bedste tegenserie filmatisering nogensinde, jeg er stor Marvel Fan, men denne her kommer de næppe til at overgå, slet ikke nu at de er blevet solgt til Disney.
Gravatar

#8 Ericmase 14 år siden

Rigtig god anmeldelse af filmen! Sådan! Er meget enig med din anmeldelse og giver også filmen 5/6! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#9 borggreen 14 år siden

Jeg så faktisk filmen først og læste så bogen. Da jeg for nyligt så den på blu-ray, "passede" filmen ligesom bedre. Hvilket for mig siger at filmen har visse mangler, på trods af, at den er for lang.
Synes ligesom Utyske, at Matthew Goode ikke passer som Adrian Veidt/Ozymandias.
Men det er trods alt småting, og filmen er en af de bedste superheltefilm i lang tid.
5/6 herfra.

Og Jackie Earle Haley er formidabel som Rorschach!
Gravatar

#10 Ericmase 14 år siden

#9 Jeg 100% enig med dig i at Jackie Earle Haley er formidabel som Rorschach! FULDSTÆNDIG ENIG! :)
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: