Der er mange ting i “World War Z”, der ikke burde kunne lade sig gøre. Nogle ting flasker sig lidt for belejligt til Gerrys fordel, og tyngdekraften har ikke altid den effekt som i virkelighedens verden. Men med lidt god vilje kan disse ting dog sagtens accepteres, og den vilje får “World War Z” absolut indgydt i sit publikum, for “World War Z” har så mange forcer. Den fungerer både som en effektiv popcornsfilm spækket med solid action og uhygge og som en katastrofefilm, der effektivt udnytter vores egen frygt for det ukendte, mens ubehaget lurer i baggrunden. Ligesom de bedste zombiefilm rummer “World War Z” meget bag sin frygtindgydende facade.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 bjarke 10 år siden

The Insider (8) skrev:
Jeg har nedtonet det "blodige sprogbrug" en snert - det var redaktørens indgreben :-) Skal selv se den i aften. Er efterhånden ret spændt!

...modtaget - og på sin plads *blinke smiley med kysmund* - og god fornøjelse med Pitt og zombierne. Nup den i 2D, hvis muligt.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#12 steadi07 10 år siden

Hvem hulen har besluttet, at den ikke skulle vises nogle steder omkring 16:30-17:00 tiden i KBH? Det ville have passet dejligt, lige på vej hjem fra arbejde.

Jeg må indrømme, at filmen hos mig forventes lidt en "hit and miss". Enten så går den, eller også så går den ikke..
Gravatar

#13 LennartLC 10 år siden

3D delen af filmen er for mig helt ligegyldig, men jeg synes til tider at filmen fungerede rigtigt godt og kunne især godt lide Segens karakter.

Mit største problem er nok hvor forudsigelig den er. Man køre lidt træt i Gerry, der rejser fra den ene sprængfarlige situation til en anden og overlever mirakuløst hver gang. Man frygter aldrig rigtigt for hovedpersonens liv, for man ved jo at han kommer til at redde det hele alligevel.

Jeg håber at nogen en eller anden dag, har nosserne til at lave en film hvor hovedpersonen ikke nødvendigvis overlever
Gravatar

#14 Ispep 10 år siden

Rigtig god underholdning og god historie Forster har skruet sammen. Han er en ferm billedmager. Og det værdsætter jeg. Han har stadig ikke styr på action og hans klippestil er ikke min kop te, men han har så sandelig iscenesat nogle neglebiddende sekvenser, hvor jeg sad på kanten af stolen flere gange. Filmen er flot afviklet i fornuftigt tempo, så man aldrig keder sig. Pitt er også god. CGI-delen var lidt skidt, og som fan af genren savnede jeg naturligvis en mere hardcore version, men de slipper fint fra det synes jeg. Helt fin sommerblockbuster.

4/6
Gravatar

#15 misuma 10 år siden

Hvis filmen keder mig, så må den betragtes som pengespild, heldigvis var jeg fanget fra start til slut. Jeg håbede på "store" aktionscener OG små intime og intense situationer og dét leverede filmen.

Jeg vil endda gå så langt, som at sige at den måske ryger på min top 5 i zombie-genren.

5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16 Høegh 10 år siden

Bestemt en ganske solid Zombie-film der stort set hele vejen er både spændende og intens, og som aldrig bliver alt for dum i sin handling.

Men jeg er dog ikke sikker på at den har nogen voldsom stort gensynsværdi.



4/6
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#17 partyman 10 år siden

#8. Hvad mener du med at du har rettet i sprogbrugen? Er det almindelig kutyme, at man retter fra øverste sted, hvis reaktionerne fra brugerne peger i den retning? Det kan jo ikke skyldes personlig indsigt for du nævner senere, at du ikke har set den.
Gravatar

#18 David Munch 10 år siden

Så er der bestilt biletter i Park Bio. Godt at høre folk kan lide den herinde - I er jo en flok yderst kritiske mennesker! ;)
Gravatar

#19 wimmie 10 år siden

Glæder mig til at se den i morgen...zombier og Brad Pitt; what could go wrong? ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#20 The Insider 10 år siden

#17, rettelser har naturligvis intet at gøre med brugernes reaktioner. Ligesom på alle andre netsider og dagblade er redaktører involveret i processen :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: