Der er mange ting i “World War Z”, der ikke burde kunne lade sig gøre. Nogle ting flasker sig lidt for belejligt til Gerrys fordel, og tyngdekraften har ikke altid den effekt som i virkelighedens verden. Men med lidt god vilje kan disse ting dog sagtens accepteres, og den vilje får “World War Z” absolut indgydt i sit publikum, for “World War Z” har så mange forcer. Den fungerer både som en effektiv popcornsfilm spækket med solid action og uhygge og som en katastrofefilm, der effektivt udnytter vores egen frygt for det ukendte, mens ubehaget lurer i baggrunden. Ligesom de bedste zombiefilm rummer “World War Z” meget bag sin frygtindgydende facade.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmkorn.dk 10 år siden

Top underholdende film. Virkelig intens og nervepirrende, og så er der ikke skyggen af gore. Imponerende! Håber de vedlægger den oprindeligt filmede slutning som bonus på blu-ray. Og måske en unrated udgave.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#22 filmkorn.dk 10 år siden

bjarke (5) skrev:
Well, jeg er godt nok ikke enig i Nadias anmeldelse - jeg synes blandt andet, at brugen af 3D var ligegyldig og så vil jeg heller ikke kalde filmen for "blodbesmurt" - der er jo så godt som intet blod, til trods for at zombier pløkkes ned i tusindvis. Men det til side, så mister filmen for mig også en del nerve og intensitet efter den fængslende første halve time. Aldrig uhyggelig og desværre heller ikke gribende, men som actionfilm fungerer den ganske fint - jeg giver den selv 3 ud af 6 stjerner.


Den er skudt i 2D og konverteret. Et tiltag der fik filmens oprindelige fotograf fjernet fra credits, da han ikke ville lægge navn til 3D-konverteringen. Så ja, se den i 2D.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#23 filmkorn.dk 10 år siden

Og slutningen er da suveræn i og med de ikke forsøger at toppe de forrige actionsekvenser. Jerusalem-delen er intet mindre end FANTASTISK!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#24 B.Pedersen 10 år siden

Hvad fanden sker der lige med det hår Brad drengen løber rundt med.
Gravatar

#25 filmkorn.dk 10 år siden

B.Pedersen (24) skrev:
Hvad fanden sker der lige med det hår Brad drengen løber rundt med.


Sikke dog en ligegyldig ting at gå op i. Skulle han have rendt rundt i et gråt, nålestribet jakkesæt og vandkæmmet hår?!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#26 The-new-meister 10 år siden

Det var faktisk ikke meningen at jeg ville tag ind og se den, men nu med de okay anmeldser tror jeg godt at jeg kunne lokkes til en bio billet:)
Gravatar

#27 David Munch 10 år siden

7/10 herfra. Det er min favoritzombiefilm, udelukkende fordi den spiller mere på det psykiske end horror. Velspillet, udemærket historie.

Lidt for mange "Ah, hvor har Pitt det dog dejligt her, men åh nej, zombierangriberligepludseligogPittbliverædtognejdetgørhannetopikke, og pyha, han er ude igen!" - Det var for ensformigt. Og der var lidt for mange plothuller, selv af en zombiefilm at være. :P
Gravatar

#28 Sweetiebellefan 10 år siden

Det ser jeg frem til.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#29 evermind 10 år siden

Jeg må også få set World War Pitt snarest, kan jeg fornemme! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#30 Slettet Bruger [1283143952] 10 år siden

Som jeg skrev på Facebook: "Dendér World War Z er ikke helt tosset. Den er dog ingen Fast 6!"

Det er en habil zombiefilm og interessant at se et udbrud på den skala, hvilket vist ikke er blevet vist før, man skal vist bare ikke regne med, at den har ret meget med bogen at gøre. Hvis de kommer med en toer, er jeg i hvert fald frisk.

Skriv ny kommentar: