Kender man ikke “X-Files” i forvejen, er der en chance for, at man føler sig lidt udenfor, og forventer man en udflugt i konspirationsteorier om rumvæsner og den amerikanske regering, bliver man nok skuffet. Mulders jagt på sandheden handler denne gang mindre om små grønne mænd og mere om troen på, at der generelt er mere mellem himmel og jord. Til gengæld er “The X-Files: I Want to Believe” pakket med masser af sære hændelser, nervepirrende scener, humoristiske guldkorn og flirtende blikke. Alt det, som gjorde den oprindelige serie til et kæmpe hit. Som gammel fan hilser man sine gamle FBI-helte velkommen og går hjem fra biografens mørke med trang til straks at gense samtlige ni sæsoner på dvd for at bevare det nostalgiske sug i maven.

Læs om “X-Files” og science fiction-film i Moviola: De kom fra rummet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Outbound Sith 16 år siden

En kvinde, der er vild med "X-Files"? I think I'm in luv... ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#12 frankdrebin 16 år siden

Jah, rigtig god andmeldelse, glæder mig meget til at se den!

Er selv stor fan er X-files serien, og havde faktisk ikke regnet med at denne film ville blive god efter jeg læste på nettet at den var kedelig, og ikke ret god!

Men nu skal den hvert fald ses!
Gravatar

#13 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 11 I married one - spooky I tell ya ;)

Ja, en rigtig god anmeldelse, som lige har fremskyndet gennemsynet af filmen til i aften istedet for næste uge :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#14 NightHawk 16 år siden

Super anmeldelse som lige har overbevist mig fuldt ud om at ta' i biografen og se filmen. Dog har jeg et par ting, måske ovre i småtingsafdelingen, som jeg undrede mig lidt over.

Den underspillede, men sitrende erotiske tiltrækning, som aldrig syntes at blive forløst, holdt ved i samtlige ni sæsoner, som serien varede...

Hmm, den blev nu forløst så vidt jeg husker, både med en hel del kys i sæson 8 og 9 og ikke mindst, ja så blev tiltrækningen da i den grad forløst
i form af Mulder og Scullys barn, William. :)

Noget andet jeg også finder lidt mystisk er det her ;

Mulder har bevaret sin tørre humor og stædighed intakt, mens Scully har bibeholdt sin sunde skepsis...

Og her tænker jeg nærmere bestemt mht. Scully. For er det at hun har bibeholdt sin sunde skepsis ikke i direkte modstrid med den udvikling hun gennemgik i sæson 8 og 9, hvor hun blev den "open mindede" og Doggett den skeptiske. Hvis citatet betyder at Scully atter opfører sig som i dagene pre-Doggett, synes jeg fuldstændig det ødelægger det hun har gennemgået i serien.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#15 FixX 16 år siden

#11 dem er der faktisk mange af og de er nu ikke så svære af finde ;)

Rigtig god anmeldelse. Havde ikke troet af filmen ville få fem stjerne men der da gladeligt overrasket. Må nok hellere tage i biografen og se den så :)
Gravatar

#16 filmz-Mumbles 16 år siden

Hvad er der lige gået galt der?

Så filmen for en uge siden og må sige, at det er noget af det værste X-files, der overhovedet er lavet.
En dyb skuffelse, specielt når man ved, at de (Chris Carter & Co.) kan gøre og har gjort det så meget bedre før.

Filmens historie er så tynd og har nada form for klimaks. Personers pludselige introduktion virker overflødigt (her tænker jeg især på Skinner, som overhovedet ikke har noget at lave i filmen). Andre karakterer er glemt (f.eks. Robert Patricks, som var en af hovedrolleindehaverne i de sidste sæsoner).

Jeg er selv ret stor fan og elsker showet og ja endda også den foregående film var udmærket. Men havde "Mulder & Scully" ikke være hovedkarakterene i denne film, ville ingen se den på nogen måde.
Misforstå mig ikke, det er fedt at se de to forhenværende FBI agenter i aktion igen, men det er dog en dyb skuffelse. Man sidder bevidst under filmen med et ihærdigt håb om, at det snart skal blive spændende eller at der faktisk sker et stort twist. Men nej, der kommer ikke nogen form for overraskelser...

Så jeg kan ikke være andet end uenig med anmelderen og sige at filmen fortjener højest 3/6 - men historien og filmen i sig selv er så ringe, så havde det ikke været for skuespillernes nogenlunde præstation, hælder det til 2/6.

En kedsommelig affære, men jo jeg skal da have den hjem til samlingen og håbe på en 3'er, der forhåbentlig vil afslutte tv-serien, som den fortjener.

Hint til dem, som ikke mener at filmen stinker: Bliv i biografen til credits er ved at være færdige - OMG, hva sker der for det?
Gravatar

#17 filmz-DocDoom 16 år siden

En noget bedre anmeldelse end de øvrige jeg er snublet over. Har aldrig set serien - kun nogle få afsnit - er ikke så god til tv-serier, det kræver for meget kalender-øvelse at huske at få tændt for kassen. Jeg så den første X-files film i biff, og den var sådan lala.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#18 NightHawk 16 år siden

# 17 -

Du ku' også alternativt smide kalenderen ud og købe sæson 1-9 som boxset. Så kan du se serien når du har tid til det. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#19 filmz-Bruce 16 år siden

Så den første X files film og var komplet hooked fra start. Der var virkelig potentiale i historien. Indtil det endte i fatal Indy 4 stil.

Men historien lover bedre denne gang, så den skal have en chance. Nu er Hank Moody jo også med!

I want to break free!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 nygaardpetersen 16 år siden

5 stjerner? Er utrolig uenig.
Er selv kæmpe X-Files-fan og havde glædet mig utrolig meget til denne film, men må desværre erkende at filmen er årets skuffelse.
Det var selvfølgelig en fornøjelse at se Mulder og Scully igen, og Duchovney og Anderson gør det også kanont. Tilgengæld er det ikke nok til at bære en hel spillefilm, med et meget fesent plot, der ikke er "X-Files-agtigt" nok.
Filmen føles ikke som en biograffilm, men derimod som et middelmådigt afsnit af serien. Dette skyldes muligvis filmens beskedne budget. Den første film er væsentlig bedre.
3/6...

Skriv ny kommentar: