Kender man ikke “X-Files” i forvejen, er der en chance for, at man føler sig lidt udenfor, og forventer man en udflugt i konspirationsteorier om rumvæsner og den amerikanske regering, bliver man nok skuffet. Mulders jagt på sandheden handler denne gang mindre om små grønne mænd og mere om troen på, at der generelt er mere mellem himmel og jord. Til gengæld er “The X-Files: I Want to Believe” pakket med masser af sære hændelser, nervepirrende scener, humoristiske guldkorn og flirtende blikke. Alt det, som gjorde den oprindelige serie til et kæmpe hit. Som gammel fan hilser man sine gamle FBI-helte velkommen og går hjem fra biografens mørke med trang til straks at gense samtlige ni sæsoner på dvd for at bevare det nostalgiske sug i maven.

Læs om “X-Files” og science fiction-film i Moviola: De kom fra rummet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Mumbles 16 år siden

Det eneste mønster, man kan håbe på, er at det er en ufattelig skuffelse for fans (her taler jeg især på min egne vejene) og andre der ellers havde glædet sig til filmen.
Kender man ikke personerne i forvejen, tror jeg ikke, det vækker interesse.
Gravatar

#32 chandler75 16 år siden

# 30 Der var noget teknsik bøvl med dem.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#33 Morpheus 16 år siden

# 26, Mumbles.

Hmm, nu har jeg lige læst Benways Moviola og har en idé til hvorfor
de vinker op i himlen. Ifølge Moviola'en vil Chris Carter gerne lave en film mere, der handler om Aliens og det at de vinker kan være et hint til en fremtidig film.
Gravatar

#34 filmz-Mumbles 16 år siden

Måske, men for mig virker det for latterligt. Man ryger helt ud af X-files universet. Det virker næsten som en romantisk komedie films slutning...

Tror de meget gerne vil afslutte serien i en 3'er. Men det her er et meget dårlig forsøg på at genoplive de engang så "strengt fortrolige filer"... :-)
Gravatar

#35 Spanner 16 år siden

Jeg er godt nok uenig i den anmeldelse. Jeg synes heller ikke at der bliver argumenteret for den høje karakter.

Jeg er stor fan af serien og har lige genset hele baduljen.

Det var naturligvis dejligt at se Mulder og Scully tilbage igen, men derudover er det godt nok en tynd kop te. Historien er meget rodet og der er stort set ingen spænding ud over et par enkelte peaks. Begge gange bliver tempoet hevet helt ud af filmen ved at klippe direkte til den noget uinteressante sidehistorie med Scully og drengen på hospitalet.

2/6 stjerner - een til Mulder og een til Scully
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#36 Outbound Sith 16 år siden

#32 Så er jeg mere rolig. Troede et kort øjeblik, at FBI, CIA og NSA havde forsøgt at censurere dele af anmeldelsen, fordi den var positiv. The truth is out there. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#37 Morpheus 16 år siden

# 34.

Jeg er enig med dig, helt sikkert. Men det kunne være en forklaring.
Gravatar

#38 filmz-DocDoom 16 år siden

#18: Ja, og Battle Star Galactica og Lost og alle de andre såkaldte must see-serier, som jeg er gået glip af - men jeg tror, at min kone og min chef vil være uenige med dig...
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#39 dolphinfriendly 16 år siden

Hmm der kommer i anmeldelsen aldrig nogen egentlig analyse, og mest af alt virker den mere skal please, fremfor at trække noget konkret op fra hatten.

Anmeldelsen er som sådan velskrevet, ganske vist, men jeg synes der mangler nedslag fra filmen og ordentlig argumentation for en 5'er.

Gravatar

#40 filmz-emajlo 16 år siden

Er 100% enig.

Skriv ny kommentar: