Kender man ikke “X-Files” i forvejen, er der en chance for, at man føler sig lidt udenfor, og forventer man en udflugt i konspirationsteorier om rumvæsner og den amerikanske regering, bliver man nok skuffet. Mulders jagt på sandheden handler denne gang mindre om små grønne mænd og mere om troen på, at der generelt er mere mellem himmel og jord. Til gengæld er “The X-Files: I Want to Believe” pakket med masser af sære hændelser, nervepirrende scener, humoristiske guldkorn og flirtende blikke. Alt det, som gjorde den oprindelige serie til et kæmpe hit. Som gammel fan hilser man sine gamle FBI-helte velkommen og går hjem fra biografens mørke med trang til straks at gense samtlige ni sæsoner på dvd for at bevare det nostalgiske sug i maven.
Læs om “X-Files” og science fiction-film i Moviola: De kom fra rummet!
#21 Morpheus 16 år siden
# 16, Mumbles
Hvad sker der i slutningen af credits?
#22 nygaardpetersen 16 år siden
Jeg anser mig nu selv som vaskeægte X-Files fan og jeg er nu rimelig skuffet. Jeg mener slet ikke filmen er på højde med de bedste afsnit af serien. Den minder mere om et middelmådigt afsnit, der egner sig bedre til tv-skærmen end det store lærred.
Der bliver ikke refereret til Doggett og co. men William mm. tages der hensyn til. Så jeg mener helt klart at de har taget hensyn til seriens udvikling.
#23 filmz-protoZ 16 år siden
Skal ind og se den imorgen, glæder mig
#24 filmz-bloodrayne 16 år siden
#25 filmz-stente 16 år siden
#26 filmz-Mumbles 16 år siden
Credits:
#27 filmz-emajlo 16 år siden
Det er nok bare mig, lader det til.
#28 filmkorn.dk 16 år siden
#29 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#30 Outbound Sith 16 år siden