Kender man ikke “X-Files” i forvejen, er der en chance for, at man føler sig lidt udenfor, og forventer man en udflugt i konspirationsteorier om rumvæsner og den amerikanske regering, bliver man nok skuffet. Mulders jagt på sandheden handler denne gang mindre om små grønne mænd og mere om troen på, at der generelt er mere mellem himmel og jord. Til gengæld er “The X-Files: I Want to Believe” pakket med masser af sære hændelser, nervepirrende scener, humoristiske guldkorn og flirtende blikke. Alt det, som gjorde den oprindelige serie til et kæmpe hit. Som gammel fan hilser man sine gamle FBI-helte velkommen og går hjem fra biografens mørke med trang til straks at gense samtlige ni sæsoner på dvd for at bevare det nostalgiske sug i maven.

Læs om “X-Files” og science fiction-film i Moviola: De kom fra rummet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Morpheus 15 år siden

Var inde og se den til forpremieren i Aalborg onsdag aften. Synes det er en rigtig fed film, men er skuffet alligevel. Synes simpelthen den mangler den X-files følelsen og ånden. Der var bare ikke nok mystik i den. Hvis den ikke havde hedder x-files, ville jeg have givet den en bedre karakter end det. Vil sige den fortjener 4/6.

Hvad sker der lige for ASAC Whitney dør? Det havde jeg godt nok ikke regnet med, ligesom dem jeg var i bio med heller ikke havde regnet med det.


# 16, Mumbles
Hvad sker der i slutningen af credits?
Gravatar

#22 nygaardpetersen 15 år siden

#8
Jeg anser mig nu selv som vaskeægte X-Files fan og jeg er nu rimelig skuffet. Jeg mener slet ikke filmen er på højde med de bedste afsnit af serien. Den minder mere om et middelmådigt afsnit, der egner sig bedre til tv-skærmen end det store lærred.

#14
Der bliver ikke refereret til Doggett og co. men William mm. tages der hensyn til. Så jeg mener helt klart at de har taget hensyn til seriens udvikling.
Gravatar

#23 filmz-protoZ 15 år siden

i DO wanna belive :p
Skal ind og se den imorgen, glæder mig
Gravatar

#24 filmz-bloodrayne 15 år siden

sikke en go anmedelse.. nu glæder jeg mig endnu mere til at skulle se den i aften ;)
Gravatar

#25 filmz-stente 15 år siden

Jeg synes den var yderst dårlig - jeg hælder til 2-3 stjerner ud af 6.
Gravatar

#26 filmz-Mumbles 15 år siden

#21

Credits:

Under credits er der en masse helikopterskud over landskaber. Når credits ruller færdig, ser vi en robåd på Bahamas eller noget lignende, og i den sidder Mulder og Scully. Kameraet går op i fugleperspektiv, og så sidder de og vinker til kameraet. Det er fuldstændig til grin.
Gravatar

#27 filmz-emajlo 15 år siden

Syntes ikke der var meget anmeldelse i den anmeldelse. :o
Det er nok bare mig, lader det til.
Gravatar

#28 filmkorn.dk 15 år siden

Kunne være interessant at høre, hvem der fulgte med i X-files den gang den kom frem og hvad de synes om den nye film. Er der et mønster? Kan nye seere ikke lide filmen men s90'er seerne godt kan?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#29 filmz-Crystalstar1200 15 år siden

Det skal jeg svare dig på efter i aften for jeg er en af dem, som elskede at følge med i serien på TV2 hver uge :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#30 Outbound Sith 15 år siden

Hov! Der er blevet skiftet 2 billeder ud i anmeldelsen... Hvorfor?
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: