Kender man ikke “X-Files” i forvejen, er der en chance for, at man føler sig lidt udenfor, og forventer man en udflugt i konspirationsteorier om rumvæsner og den amerikanske regering, bliver man nok skuffet. Mulders jagt på sandheden handler denne gang mindre om små grønne mænd og mere om troen på, at der generelt er mere mellem himmel og jord. Til gengæld er “The X-Files: I Want to Believe” pakket med masser af sære hændelser, nervepirrende scener, humoristiske guldkorn og flirtende blikke. Alt det, som gjorde den oprindelige serie til et kæmpe hit. Som gammel fan hilser man sine gamle FBI-helte velkommen og går hjem fra biografens mørke med trang til straks at gense samtlige ni sæsoner på dvd for at bevare det nostalgiske sug i maven.

Læs om “X-Files” og science fiction-film i Moviola: De kom fra rummet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-vanilla 15 år siden

Wow, det forventede jeg ikke. Den skal da ses, så. God anmeldelse forresten :)
Gravatar

#2 Riqon 15 år siden

5 stjerner ligefrem? Mon det var en god ide at sætte en dedikeret x-files fan til at anmelde den? ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 cansi 15 år siden

Hmm, fik mere end hvad jeg forventede. Jeg ser forresten serien fra starten af for første gang.

Ps. God start-anmeldelse.
Gravatar

#4 filmz-eyesad 15 år siden

Hold kæft en velskrevet andmeldelse. Er mega stor fan af x-fiel serien så glæder mig skam meget til imorgen!
"i don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it. I know how good it is!"
Gravatar

#5 filmz-eyesad 15 år siden

Hold kæft en velskrevet andmeldelse. Er mega stor fan af x-files serien så glæder mig skam meget til imorgen!
"i don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it. I know how good it is!"
Gravatar

#6 filmz-jonasgr 15 år siden

Det ser ud til at filmen tager udgangspunkt i de første par sæsoner og ikke fortsætter i den stil som serien sluttede i. Nu er det godt nok lang tid siden jeg har set X-files serien, men de sidste par sæsoner husker jeg som mindre gode.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#7 morten300 15 år siden

Lige lidt flueknepperi: "Kender man ikke "X-Files" i forvejen, er der en chance for, at man føler sig lidt udenfor..." tror der skal stå risiko istedet for chance ;-)
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#8 krille 15 år siden

En ægte fan bliver ikke skuffet. Den er helt klart på højde med de bedste enkelt-stående afsnit i serien. Jeg så den til forpremiere og flere gang blev der klappet af nogle ting, som enten Mulder eller Scully gjorde. Man er i ægte x-files stemning, når man ser den her film. En værdig afslutning, istedet for det sidste afsnit af serien, som var en kæmpe skuffelse. Hvis du er fan, så bliver du ikke skufffet.
Fear can hold you priosoner. Hope can set you free. Tagline. The Shawshank Redemption
Gravatar

#9 filmz-smedt-meister 15 år siden

Det er da alt for nice kunne være an skull alligevel tag ind og se den:)
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#10 MadMartigan 15 år siden

God anmeldelse.

Det skal sgu ses nu...
I'm your huckleberry...

Skriv ny kommentar: