Kender man ikke “X-Files” i forvejen, er der en chance for, at man føler sig lidt udenfor, og forventer man en udflugt i konspirationsteorier om rumvæsner og den amerikanske regering, bliver man nok skuffet. Mulders jagt på sandheden handler denne gang mindre om små grønne mænd og mere om troen på, at der generelt er mere mellem himmel og jord. Til gengæld er “The X-Files: I Want to Believe” pakket med masser af sære hændelser, nervepirrende scener, humoristiske guldkorn og flirtende blikke. Alt det, som gjorde den oprindelige serie til et kæmpe hit. Som gammel fan hilser man sine gamle FBI-helte velkommen og går hjem fra biografens mørke med trang til straks at gense samtlige ni sæsoner på dvd for at bevare det nostalgiske sug i maven.

Læs om “X-Files” og science fiction-film i Moviola: De kom fra rummet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Riqon 16 år siden

#80 - Ja, den slags pisser også mig af. De gjorde samme nummer i Cinemaxx Århus engang.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#82 Slettet Bruger [1767243364] 16 år siden

Hmm... Jeg synes, at der er ligeså meget drama over filmen, som der er thriller, og det er sgu lidt en skam, især når man hele tiden ved, at
forholdet mellem Mulder og Scully nok skal klare den
; det ødelægger lidt flowet og spændingsopbygningen i filmen.

Xibit kunne uden problemer være klippet ud af enhver scene, han var med i, hans skuespil var jævnt ringe og figueren bidrog jo overhovedet ikke til historien på nogen måde. Scullys skepsis overfor det overnaturlige var skruet lige lovligt højt op i forhold til, at hun indtog Mulders plads som "believer" i de sidste sæsoner af serien

Det var fedt at se
Skinner
igen, og de løse referencer til afsnittene var også et fedt element. Jeg kunne også godt lide, at
det overnaturlige ikke spillede en alt for stor rolle i filmen
, selvom de gerne måtte vende tilbage til dette og hovedplottet, hvis en tre'er bliver til noget.

3/6 får den lige akkurat af mig, men jeg må indrømme, at jeg ikke synes, at jeg var gået glip af noget ved ikke at se filmen, selvom jeg er stor fan af TV-serien.
Gravatar

#83 royle 16 år siden

Det var egentlig manglen på det overnaturlige, der trak det ned hos mig.. Synes filmen var alt for "plain"..
Gravatar

#84 chronaden 16 år siden

Heller ikke enig i anmeldelsen, denne film var bare godt gammeldags kedelig :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#85 Cowabunga 16 år siden

Jeg synes filmen var superfed, og kan de lave en god 3'er er jeg åben. Ellers synes jeg at denne film er en fin afslutning på serien.
Specielt pga den happy ending jeg synes den nu havde

5 stjerner herfra.
Gravatar

#86 Cowabunga 16 år siden

Og by the way...

Scully er ikke kun skeptisk over for det unaturlige, men ligeså meget fordi hun ser Father Joe som utroværdig grundet pædofilien. Så så voldsom er hendes skepsis nu heller ikke
Gravatar

#87 Slettet Bruger [1767243364] 16 år siden

# 86: Den tror jeg, at vi alle har fanget!
Gravatar

#88 Cowabunga 16 år siden

# 87: Ja det går jeg også ud fra. Og netop derfor er jeg uenig i at hun er for skeptisk i forhold til serien, som så mange åbenbart mener. Argumenterer blot min mening.
Gravatar

#89 PredatorX 16 år siden

Så den lige igår...

Jeg synes det var en kedelig film. Der var slet ingen grund til at smide Mulder og Scully ind i denne "kiss the girls" agtige thriller. Filmen havde super fede ting at byde på. Især omgivelserne. Også et fedt kerne plot. Men slet ikke X-Files værdigt. Der var ikke rigtigt nogen mystik, eller ting man kunne sidde og fundere over.

2/6
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#90 Riqon 16 år siden

#89 - "Jeg synes det var en kedelig film" og "Filmen havde super fede ting at byde på" klinger rigtig godt sammen ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: