På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 elwood 17 år siden

skal se den på fredag 23:45.

Man kan jo håbe på at der kommer en Dir. cut dvd udgave, som er noget længere, for ja 1 time og 45 min. er ikke lang tid. Så det ser ud til at min bekymring over at de havde for mange mutanter med ville spolere filmen, da de ikke ville få nok screen time.

Men jeg kan bedre udtale mig på fredag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 sizanx 17 år siden

kan dem som har stemt ikke lige give deres begrundelse? og dem som bare stemmer uden at have set den ud fra denne anmeldelse, plz stop!
Gravatar

#23 filmz-steadi 17 år siden

Er lige kommet hjem fra at have set den til forpremiere..

Jeg synes den virkede lidt kort. Det er som om at klimaks kommer midt i filmen, men måske var det bare fordi jeg var så opslugt i den. Udemærket historie til en actionfilm. Skuespillet var middelmådigt, især sprang nogle af Wolverines one-liners ud som værende rimeligt elendige. Fede effekter.
Ekstremt interessant slutning, husk at blive siddende til HELT efter rulleteksterne til, hvad jeg mener er en af filmens vigtigste scener..

4/6 herfra og med dommen som en fed actionfilm, men HUSK AT BLIVE SIDDENDE TIL EFTER RULLETEKSTERNE!
They caught a shark, not the shark. Big difference.

#24 17 år siden

Berlingske har d.d. er artikel om Hollywood's strategi, hvor der tages udgangspunkt X-Men. Blot hvis nogle er nysgerrige.

http://www.berlingske.dk/grid/kultur/artikel:aid=7...
Gravatar

#25 filmz-Bwana 17 år siden

Sublim underholdning.
Den levede fuldt op til mine forventninger.
De må godt stoppe med at lave flere X-men film, da den efter min mening har toppet så meget den kan med 3'eren. Stop mens legen er god. Et must have når den udkommer på DVD (især hvis man kunne lide de 2 første).

5/6
Gravatar

#26 filmz-Wacker 17 år siden

Halløøøj, lige hjemvendt fra Imperial, og den film sparker rew, så den får også 5/6 for dens humor og mutanter der smadrer hinanden :-D
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#27 filmz-rupert giles 17 år siden

Hold kæft noget lort. Og det mener jeg helt ærligt. De første to akter virker som et sammendrag af et par film, der hver især kunne være blevet gode, men som her bare bliver fortalt hurtigt og i alt for korte og overfladiske scener. Man er hamrende ligeglad, når der sker ting, der burde være episke og følelsesmæssigt involverende. Der er for mange nye personer, der aldrig bliver præsenteret ordentligt, og ingen af de alt for mange sidehistorier ender med at virke vedkommende.

Bevares, Ratner er ganske god til at instruere action-scener, men igen... det er ligemeget, når det hele er så uinteressant. I virkeligheden burde filmen nok have været to forskellige film: En om Phoenix og en om menneskenes løsning på mutantproblemet. Der er simpelthen ikke plads til det hele på 1 time og 45 minutter.

Øv til Marvel. De skulle skamme sig. Og det kommer fra en gammel Marvel-dreng som mig. Og så lige en fan-ting: Wolverine er sgu efterhånden blevet forvandlet til en rigtig flæbende kælling af Hollywood. Så er det sagt.

2 ud af 6 fra mig af. Jeg håber FANDME at Superman Returns bliver det hele værd!!!!!
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo

#28 17 år siden

25-27: Så er vandene vist delt! Jeg glæder mig til at vælge side.
Gravatar

#29 filmz-evilshit 17 år siden

Ser man som en ren action film er den da meget underholdende, effekterne er utrolige flotte.
Men fordi det er x-men så fejler den jammerligt i dens manuskrupt, eks. Jean Gray og Scott Summers bliver gift i tegneserien. Xavier dø heller ikke da han er en af de bærende karakter i x-men universet. Denne film viser en hurtig og skuffende slutning på en ellers så veludført triologi. Brett Ratner har ikke formået at løfte arven efter Brian singer.


Marvel har skuffet på alle måder, de er ikke tro mode deres egen tegneserie, men mere interesseret i af skovel penge ind FY:(

Filmen fortjener kun 2/6 stjener også kun fordi at action og special effekts er vel udført, resten sutter røv.
Gravatar

#30 Patriarch 17 år siden

#29 - Spoiler advarsel måske?

Neder.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: