På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.
#21 elwood 18 år siden
Man kan jo håbe på at der kommer en Dir. cut dvd udgave, som er noget længere, for ja 1 time og 45 min. er ikke lang tid. Så det ser ud til at min bekymring over at de havde for mange mutanter med ville spolere filmen, da de ikke ville få nok screen time.
Men jeg kan bedre udtale mig på fredag.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#22 sizanx 18 år siden
#23 filmz-steadi 18 år siden
Jeg synes den virkede lidt kort. Det er som om at klimaks kommer midt i filmen, men måske var det bare fordi jeg var så opslugt i den. Udemærket historie til en actionfilm. Skuespillet var middelmådigt, især sprang nogle af Wolverines one-liners ud som værende rimeligt elendige. Fede effekter.
Ekstremt interessant slutning, husk at blive siddende til HELT efter rulleteksterne til, hvad jeg mener er en af filmens vigtigste scener..
4/6 herfra og med dommen som en fed actionfilm, men HUSK AT BLIVE SIDDENDE TIL EFTER RULLETEKSTERNE!
#24 18 år siden
http://www.berlingske.dk/grid/kultur/artikel:aid=7...
#25 filmz-Bwana 18 år siden
Den levede fuldt op til mine forventninger.
De må godt stoppe med at lave flere X-men film, da den efter min mening har toppet så meget den kan med 3'eren. Stop mens legen er god. Et must have når den udkommer på DVD (især hvis man kunne lide de 2 første).
5/6
#26 filmz-Wacker 18 år siden
http://www.samarit.dk
#27 filmz-rupert giles 18 år siden
Bevares, Ratner er ganske god til at instruere action-scener, men igen... det er ligemeget, når det hele er så uinteressant. I virkeligheden burde filmen nok have været to forskellige film: En om Phoenix og en om menneskenes løsning på mutantproblemet. Der er simpelthen ikke plads til det hele på 1 time og 45 minutter.
Øv til Marvel. De skulle skamme sig. Og det kommer fra en gammel Marvel-dreng som mig. Og så lige en fan-ting: Wolverine er sgu efterhånden blevet forvandlet til en rigtig flæbende kælling af Hollywood. Så er det sagt.
2 ud af 6 fra mig af. Jeg håber FANDME at Superman Returns bliver det hele værd!!!!!
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#28 18 år siden
#29 filmz-evilshit 18 år siden
Men fordi det er x-men så fejler den jammerligt i dens manuskrupt, eks. Jean Gray og Scott Summers bliver gift i tegneserien. Xavier dø heller ikke da han er en af de bærende karakter i x-men universet. Denne film viser en hurtig og skuffende slutning på en ellers så veludført triologi. Brett Ratner har ikke formået at løfte arven efter Brian singer.
Marvel har skuffet på alle måder, de er ikke tro mode deres egen tegneserie, men mere interesseret i af skovel penge ind FY:(
Filmen fortjener kun 2/6 stjener også kun fordi at action og special effekts er vel udført, resten sutter røv.
#30 Patriarch 18 år siden
Neder.