På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Bluhm 17 år siden

# Nu er jeg jo stor fan af tegneserien, men samtidigt så er jeg godt klar over at nogen ting virker i tegneserier og andre ting virker på film "yellow spandex :-). Jeg var derfor ikke oven ud begejstret for ideen om at inddrage Dark Phoenix sagaen, som Singer jo lagde op til i 2'eren. Jeg er dog sikker på, at han havde en ide med det, jeg er dog lige så sikker på at han ikke inviede Ratner.

Og det er her at de værste ændringer finder sted. Xavier er jo helt out of character i den del af filmen hvor han er med. At fifle med Jeans sind på den måde og ikke skulle retfærdiggøre sig over for Logan, det holder jo ikke. Og hvorfor fanden var Jean ikke farlig i nr 1 og nr 2???

Magneto: den måde han håndtere Mystique på efter du ved nok, det holder da heller ikke - Det passer i hvert fald ikke med den udgave af Magneto, de ligesom havde valgt at lægge sig op ad...

Beast: Der er ikke de store krav, han skal være en stor klump pels, han skal være sjov og han skal være super brainy - Han var ingen af delene!!!

Hvor fanden var Nightcrawler henne?

Det sidste er ikke i forhold til tegneserien - men det gør det ikke bedre - men min logiske sans siger mig at en mutant med evnen at neutralisere mutanters X-gen - selv hvis de bare nærmer sig - først vil neutralisere sit eget X-gen og så er den ligesom ikke længere... Bare en tanke.
Gravatar

#42 filmz-Bluhm 17 år siden

Til gengæld var jeg tæt på at få en geekgasm over det med fastball'en ;-)
Gravatar

#43 Outbound Sith 17 år siden

"Det ku' vær' så godt, og så' det faktisk skidt..."

eller med et citat fra X3's "anmelder-side" på Rottentomatoes, der faktisk siger det hele:

"Michael Bay's "Schindler's List""

*dybt suk!*
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#44 Patriarch 17 år siden

"Michael Bay's "Schindler's List""

Den må du nok lige forklare...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#45 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#44: Du kan læse hele anmeldelsen her: http://www.filmfreakcentral.net/screenreviews/x3.h...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#46 filmz-Bruce 17 år siden

#45 Ups! Jeg venter nok til den bliver vedlagt i MetroExpress!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 Outbound Sith 17 år siden

#44 Jeg skal forsøge at forklare, hvad jeg tror, det er, anmelderen mener... :)

"Schindler's Liste" var en ekstremt hård, mørk film, hvor man virkelig følte for og med karaktererne. Formentlig den bedste Holocaust-film til dato. Der er mange tråde og referencer til holocaust i "X3", men i stedet for at udforske denne mulighed vælger filmen at svælge i over-the-top, CGI-mættede actionsekvenser, á la dem man får serveret i enhver Michael Bay-film.

Der er virkelig meget potentiale i historien, det bliver bare SLET ikke udnyttet!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#48 filmz-Bruce 17 år siden

#47 Vi skal have en "Bedste holocaust film poll" ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#49 Patriarch 17 år siden

#47

Takker :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#50 Slettet Bruger [3427843041] 17 år siden

Hvorfor er det, at det er så vigtigt at blive der til efter rulleteksterne? Bare lige skriv det, men med en spoilerramme udenfor. :)

Skriv ny kommentar: