På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Bruce 17 år siden

Hvis man glemmer sine briller, pung etc, kan de være væk, når man kommer tilbage og kigger. Der er større sandsynlighed for at de rekvisitter man har medbragt og glemt, stadig er der, hvis man vælger at se rulleteksterne med. Jeg mistede mine briller til Lassie i Cinemaxx på den konto.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#52 thomas040 17 år siden

den hjernedøde patient som holdes i live, som xavier underviser om i starten af filmen, kommer man tilbage til, efter rulleteksterne. Hvorpå sygeplejersken (kan ikke huske om det er en x-karakter) udbryder "Charles?!".
Failure is a zero out.
Gravatar

#53 filmz-Wacker 17 år siden

Han siger Moira, efter hvad jeg kan huske, og hun er en del af x-men universet


http://www.marveldatabase.com/wiki/index.php/Moira_MacTaggart

Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#54 duuk74 17 år siden

#48 The Pianist :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#55 filmz-Bruce 17 år siden

#54 Aye!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#56 PredatorX 17 år siden

Cool afslutning! Fandeme godt lige at blive mindet om at blive credtis igennem:-) Vi var kun 10 der gjorde det i imperial imorges:-) Cheers!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#57 filmz-stente 17 år siden

Idioterne i BioCity Odense stoppede filmen ca. 4 sek. efter teaseren var begyndt(der kommer en eller anden teaser efter rulleteksterne)...fandme flot arbejde! Så venter man 5-7min. på de skide rulletekster skal blive færdige og SÅ stopper de filmen....idioter! :o(
Gravatar

#58 filmz-stente 17 år siden

PS. nogen der kan linke mig til et sted hvor man kan hente den på nettet? - ps....ligeglad om det er ulovligt....jeg har sku betalt for at se den. ;)
Gravatar

#59 Patriarch 17 år siden

#58

Det er meget det forkete forum at spørge efter den slags. Så ved du det.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#60 Munchkim 17 år siden

Puha... Jeg må squ indrømme at jeg blev skuffet. Den første tanke som lige ramte mig da jeg så filmen, var en meget dårlig smag flere af mutanterne blev presenteret. Ikke alene har de skrevet flere af karakterenes sind og syn på livet om, men de har også ændret grumt på deres evner og udseende.
Den eneste evne Callisto har, er hendes forhøjede sanser. Evnen til at mærke andre mutanter, er det så Caliban som har og han er ikke med i filmen. Desuden er Callisto en ældre hvid kvinde, som mangler sit højre øje... Ikke en lille sort kvinde med et overdrevent forbrug at tatoos.
Mystique ville ALDRIG forråde de andre mutanter fra Broderskabet, som hun gør det i filmen. Og det ligemeget hvad Magneto eller de andre mutanter nu har gjort ved hende.

Puha, jeg kunne blive ved...

Den anden grumme skuffelse var nok plottet...
Jeg kan måske se forbi den lidt rådne forklaring om Føniksen og om at det "bare" er hendes mutation og ikke en guddom. Men ideen om at det nu er Wolverine og ikke Cyclops som redder dagen til sidst, huer mig ikke rigtigt. En stor del af plottet i Fønix-sagaen, er jo netop at kærligheden imellem Scott og Jean (eller klonen, whatever) redder hendes sjæl frem fra mørket igen... Ikke en lille canadier som har en ting for duller med rødt hår...


Ærligt talt, så føler jeg fanme ikke, som en stærkt Marvel fan, at de har læst nok på stoffet inden de lavede filmen. Det virker som om at de bare har hørt en masse gode historier som de så har blandet sammen i en stor budding og så har pyntet lidt med en masse mutantkampe.

Dog skal filmen lige have et enkelt plus... Stan Lee viser sig som altid i en Marvel produktion. Fuldt ud respekt til den gamle gut.

Skriv ny kommentar: