“Zero Dark Thirty” er desværre ikke så mindeværdig, som den kunne have været, og som denne anmelder havde håbet på. Der er flere solide skuespillerpræstationer, men ingen af dem gør virkelig stort indtryk, eftersom karaktererne simpelthen ikke rummer nok dybde. Jessica Chastain er en af nutidens dygtigste skuespillerinder, men hun har bare så lidt at arbejde med, at selvom det nærmest var skandaløst, at hun ikke engang blev Oscar-nomineret for sine præstationer i “Take Shelter” og “The Tree of Life”, så ville det nærmest være en endnu større skandale, hvis hun hev en guldlakeret statuette hjem for sin indsats i “Zero Dark Thirty”. Men det siger desværre mere om filmen, end det gør om Chastain.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 wiseguy 11 år siden

Spændende læsning! samtidig bli'r man dybt forarget over den behandling ST6 medlemmer får i det øjeblik, de overgår til civil :o(
http://www.esquire.com/features/man-who-shot-osama...
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#52 steadi07 11 år siden

wiseguy (45) skrev:
Lige et spørgsmål:
Er det Maya, der "stikker" Bradley, så han må forlade Islamabad?


Nej. Navngivningen skete, da familien til personer dræbt ved droneangreb i Pakistan lagde sag an ved en amerikansk domstol for at få erstatning. Der blev han vist navngivet som en af de ansvarlige for angrebet. Man mente derefter ikke, at det var videre smart at navnet på CIA's chef i Pakistan var offentligt kendt.
Gravatar

#53 wiseguy 11 år siden

#52 ok thanks
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#54 Høegh 11 år siden

Fremragende film.

Jeg var meget begejstret for den anti-Hollywood'ske stil - hvor særligt slutningens meget lidt helte-agtige tilgang overraskede mig positivt.

Og så synes jeg, at filmen ramte helt plet i forhold til at vise Osama bin Ladens nærmest mytologiske status hos CIA. Man sad næsten selv og var tvivlende i forhold til om han nu virkelig var der eller ej (selvom man naturligvis allerede kendte udfaldet).

En stærk film, som jeg ikke ville beklage hvis vandt en oscar eller to.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#55 nclka1990 11 år siden

Jeg er bestemt meget mere begejstret end anmeldelsen her. Jeg er sikker på, at filmens fokus på håbløsheden og særligt dennes konsekvenser for Mayas karakter havde været endnu tydeligere, hvis OBL ikke var blevet dræbt. Sådan gik det jo som bekendt ikke, og derfor har filmen i visse passager fået mere karakter af en spændingsdrevet krigsthriller end et krigsdrama som Hurt Locker, som fænomenalt formåede at være. Det er synd, men filmen er stadig helt og aldeles fremragende.

Jeg var meget positivt overrasket - læs min fulde anmeldelse her: (obs! på engelsk)

http://nclkafilms.tumblr.com/post/43492701653/when...
Gravatar

#56 knipsknips 11 år siden

5/6

Skriv ny kommentar: