“Zero Dark Thirty” er desværre ikke så mindeværdig, som den kunne have været, og som denne anmelder havde håbet på. Der er flere solide skuespillerpræstationer, men ingen af dem gør virkelig stort indtryk, eftersom karaktererne simpelthen ikke rummer nok dybde. Jessica Chastain er en af nutidens dygtigste skuespillerinder, men hun har bare så lidt at arbejde med, at selvom det nærmest var skandaløst, at hun ikke engang blev Oscar-nomineret for sine præstationer i “Take Shelter” og “The Tree of Life”, så ville det nærmest være en endnu større skandale, hvis hun hev en guldlakeret statuette hjem for sin indsats i “Zero Dark Thirty”. Men det siger desværre mere om filmen, end det gør om Chastain.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Ispep 11 år siden

Doga (40) skrev:
formår hun alligevel at vise præcis hvilken person det er hun spiller


Nemlig. Helt formidabel indsats og hun må og skal vinde oscar'en for denne.
Gravatar

#42 Tarantrier 11 år siden

Doga (40) skrev:
Kan anmelderen fortælle, hvorfor der er givet 3 stjerner, når der næsten ikke er et eneste positivt ord i anmeldelsen om filmen.


Yep - man kan ikke komme uden om, at det er jo er skide godt filmhåndværk. Det hele er flot lavet, realistisk rekonstrueret og instruktionen er stram og sikker. Slutscenen, hvor de endelig infiltrerer Osamas gemmested, er fremragende skruet sammen, og der jongleres virkelig godt mellem de forskellige soldater, der opererer forskellige steder under aktionen. Som sådan er det helt nøgternt en godt lavet film - men derudover kommer alle kritikpunkterne så, og jo mere jeg tænker over filmen, jo dårligere synes jeg egentlig, den var. Men for anmeldelsen her var det mest relevant for mig at få kritikken frem på en velformuleret måde, da jeg lidt havde på fornemmelsen, at jeg ville stå relativt alene med min kritik (selvom både BT og Weekendavisen faktisk også har givet den ret dårlige anmeldelser).
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#43 Ericmase 11 år siden

Jeg var vild med opstarten hvor der bare er sort skærm og man hører skrig, eksplosioner, opkald og hvad ved jeg fra 9/11!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#44 Outbound Sith 11 år siden

Jaeh, det var bare ærgerligt, at indtrykket blev spoleret lidt af underteksterne...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#45 wiseguy 11 år siden

ZDT er for uvedkommende! Say what???? Jeg har helt klart set en ande film en anmelderen.

Fantastisk filmhåndværk og historien er skruet rigtig godt sammen. Jeg finder på ingen måde karakterene overfladiske og der leveres flotte præstationer fra både Chastain, Jason Clarke, Mark Strong og mange flere.

Men for mit vedkommende en utrolig medrivende film og damn! hvor var hele delen med team 6 skruet lækkert sammen.


5/6

Lige et spørgsmål:
Er det Maya, der "stikker" Bradley, så han må forlade Islamabad?
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#46 Åkepool 11 år siden

Fantastisk film!

jeg er mere eller mindre enig med #14 og #34. Det var en super intens film og jeg var mere end positivt overrasket, da mine forventninger ikke var store, da jeg ikke var så begejstret for "The Hurt locker" som de fleste andre.
ZDT var langt bedre og får:

9/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#47 Ispep 11 år siden

#46

Godt :D Om den er bedre end Hurt Locker, ved jeg ikke. De er mig faktisk lige gode. Hurt Locker vil jeg nok se oftere.
Gravatar

#48 wiseguy 11 år siden

Er der slet ikke nogen, der har et indspark til mit spørgsmål i #45???
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#49 Åkepool 11 år siden

wiseguy (48) skrev:
Er der slet ikke nogen, der har et indspark til mit spørgsmål i #45???


Det var ikke en fornemmelse jeg sad med under eller efter filmen, men jeg kan da godt have overset nogle hints?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#50 wiseguy 11 år siden

#49 det skete blot kort tid efter, at Maya virkelig havde trampet i gulvet. Men jeg er selvsagt selv i tvivl.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: