“Zero Dark Thirty” er desværre ikke så mindeværdig, som den kunne have været, og som denne anmelder havde håbet på. Der er flere solide skuespillerpræstationer, men ingen af dem gør virkelig stort indtryk, eftersom karaktererne simpelthen ikke rummer nok dybde. Jessica Chastain er en af nutidens dygtigste skuespillerinder, men hun har bare så lidt at arbejde med, at selvom det nærmest var skandaløst, at hun ikke engang blev Oscar-nomineret for sine præstationer i “Take Shelter” og “The Tree of Life”, så ville det nærmest være en endnu større skandale, hvis hun hev en guldlakeret statuette hjem for sin indsats i “Zero Dark Thirty”. Men det siger desværre mere om filmen, end det gør om Chastain.
#1 bjarke 11 år siden
#2 Ispep 11 år siden
#3 Ericmase 11 år siden
Anmeldelsen her forhindrer mig ikke i at se den (not at all) siden den har 95% på metacritic. Skal også ses i aften. :-)
#4 Ispep 11 år siden
#5 Hr. Nielsen 11 år siden
#6 Ispep 11 år siden
Næh. Jeg regner også med en bedre oplevelse :D Men nu må vi se. Kan være jeg skuffes, men jeg har sgu høje forventninger.
#7 Hr. Nielsen 11 år siden
#8 Ispep 11 år siden
Men hvis dette (mekaniske) er tiltænkt og det fungerer til at drive det væsentlige frem, nemtlig jagten på bin laden. Hvad er "spændende karakterer"? Er det en med en masser info om?
#9 Hr. Nielsen 11 år siden
Det har jeg jo egentlig svaret på, i det første skrev til dig? Men svaret er selvsagt stadig nej.
Når mekanisk er brugt som kritiserbar begrundelse af nogen som helst, så tænker jeg det er fordi det trækker ned i oplevelsen.
#10 Ispep 11 år siden
Det har jeg da godt bemærket at det gør for anmelderen. Men så er det jeg spørger om man savnede motiver/baggrundsviden om personer. For det behøver jeg ikke hver gang. Det havde Hurt Locker heller ikke. Den fortalte blot, at vi havde en war-addict mand. Men hvorfor, og hvordan.. Det udeblev. Det samme tror jeg gør sig gældende her. Vi har en stærk kvindelig rolle der brænder for opgaven og missionen. Punktum.