“Zero Dark Thirty” er desværre ikke så mindeværdig, som den kunne have været, og som denne anmelder havde håbet på. Der er flere solide skuespillerpræstationer, men ingen af dem gør virkelig stort indtryk, eftersom karaktererne simpelthen ikke rummer nok dybde. Jessica Chastain er en af nutidens dygtigste skuespillerinder, men hun har bare så lidt at arbejde med, at selvom det nærmest var skandaløst, at hun ikke engang blev Oscar-nomineret for sine præstationer i “Take Shelter” og “The Tree of Life”, så ville det nærmest være en endnu større skandale, hvis hun hev en guldlakeret statuette hjem for sin indsats i “Zero Dark Thirty”. Men det siger desværre mere om filmen, end det gør om Chastain.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 11 år siden

Jeg er lige en tand mere begejstret end anmelderen. Jeg kunne blandt andet godt lide, at filmen havde sådan en bitter insisteren i måden at afvikle plottet på. Men ja, der går en smule tomgang i løjerne af og til, men bestemt en både grundigt fortalt og fængslende film.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Ispep 11 år siden

Jeg tror nu mere på 95% den har på metacritic, men da god anmeldelse :D Skal ses i aften.
Gravatar

#3 Ericmase 11 år siden

Ispep (2) skrev:
Jeg tror nu mere på 95% den har på metacritic, men da god anmeldelse :D Skal ses i aften.


Anmeldelsen her forhindrer mig ikke i at se den (not at all) siden den har 95% på metacritic. Skal også ses i aften. :-)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 Ispep 11 år siden

Hvis det virker efter hensigte, så synes jeg om ideen, at alle medvirkende virker som ansatte der prøver at udføre deres ting. Hvorfor er det altid vi skal have alt muligt om dem, info om dit og dat, motiver og skidt... Ingen grund.
Gravatar

#5 Hr. Nielsen 11 år siden

Rigtig god anmeldelse, godt begrundet, så også 'lille jeg' kunne forstå den. Jeg kan personligt altid synes man skal være forsigtig med at sammenligne for meget med andre film (lidt må man godt), som ikke er forbundet til den anmeldte, men det gøres så fint, at jeg helt igennem får en god fornemmelse af anmelderens oplevelse af denne her film og pointerne i det skrevne går flot og klart igennem Tak for det!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#6 Ispep 11 år siden

#3

Næh. Jeg regner også med en bedre oplevelse :D Men nu må vi se. Kan være jeg skuffes, men jeg har sgu høje forventninger.
Gravatar

#7 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (4) skrev:
Hvorfor er det altid vi skal have alt muligt om dem, info om dit og dat, motiver og skidt...
Sådan opfattede jeg det ikke. Jeg opfattede det mere, som om de blot blev en funktion (altså lettere mekaniske) og ikke spændende karakterer og dermed mennesker af kød og blod og det ser vi jo alle gerne de er. Men det kan anmelderen jo selv svare på, hvis han lyster. Det var blot sådan jeg læste det (indtil andet er bevist:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8 Ispep 11 år siden

#7

Men hvis dette (mekaniske) er tiltænkt og det fungerer til at drive det væsentlige frem, nemtlig jagten på bin laden. Hvad er "spændende karakterer"? Er det en med en masser info om?
Gravatar

#9 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (8) skrev:
Hvad er "spændende karakterer"?
Det er ikke et ensidigt spørgsmål, da det kan skyldes mange forskellige årsager synes jeg og derfor et jeg ikke kan give en opskrift på bare lige:)

Ispep (8) skrev:
Er det en med en masser info om?
Det har jeg jo egentlig svaret på, i det første skrev til dig? Men svaret er selvsagt stadig nej.

Ispep (8) skrev:
Men hvis dette (mekaniske) er tiltænkt og det fungerer til at drive det væsentlige frem, nemtlig jagten på bin laden.
Når mekanisk er brugt som kritiserbar begrundelse af nogen som helst, så tænker jeg det er fordi det trækker ned i oplevelsen.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#10 Ispep 11 år siden

Thomas E. Nielsen (9) skrev:
så tænker jeg det er fordi det trækker ned i oplevelsen.


Det har jeg da godt bemærket at det gør for anmelderen. Men så er det jeg spørger om man savnede motiver/baggrundsviden om personer. For det behøver jeg ikke hver gang. Det havde Hurt Locker heller ikke. Den fortalte blot, at vi havde en war-addict mand. Men hvorfor, og hvordan.. Det udeblev. Det samme tror jeg gør sig gældende her. Vi har en stærk kvindelig rolle der brænder for opgaven og missionen. Punktum.

Skriv ny kommentar: