“Zodiac” er endnu en triumf for en af tidens største filmmagere, David Fincher. Igennem næsten tre timers spilletid sørger instruktøren, skuespillerne og de utallige mirakelmagere bag kameraet for at fastholde ens koncentration fra start til slut. Transferet er et af markedets absolut bedste, lydsporet er fremragende, og der medfølger timevis af eksemplarisk ekstramateriale. Årets hidtil mest uundværlige Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Verbal 15 år siden

Et rendyrket mesterværk der bliver ved med at være fængslende, lige meget hvor mange gange man ser den.

Zodiac burde som minimum have været nomineret til følgende Oscars:
Bedste film
Bedste instruktør
Bedste adopterede manuskript
Bedste scenografi
Bedste fotografering
Bedste mandlige hovedrolle
Bedste mandlige birolle
And like that... he's gone.
Gravatar

#22 chandler75 15 år siden

# 21 Enig på alle punkter :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#23 BN 15 år siden

#19 - El vez:

For sent! Jeg har allerede bestilt 'Zodiac' hos lovefilm.dk. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#24 Michael Andersen 15 år siden

Glem nu det Oscar-piveri :P "Zodiac" er alt for god og subtil til at vække Akademiets gumpetunge opmærksomhed. Der er jo også en grund til at Hitchcock, Kubrick, Bernhard Herrmann osv. næsten altid blev overset.

Den dag hvor Fincher måske bliver Oscars kæledægge er der nok ikke mange af os der gider bruge tid på ham alligevel, for så er hans film sikkert blevet alt for pæne og mainstreamede. Nyd i stedet at han tør lave specielle film som ikke skriger på Oscars godkendelse :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#25 filmz-D Phat 15 år siden

Hmm fandt den lige lovligt langtrukken og syntes den konstant faldt over sine egen ben på sådan en krukket og opstyltet "jeg skriger efter en oscar" agtig måde.
Og Jake Gyllenhaals overspil hjalp absolut ingen steder tværtimod sad jeg hele fimen og tænkte sådan er der bare ingen der opføre sig i virkeligheden.
Fincher er en af disse instruktøre filmsnobber bare elsker at slikke dyb fucking røv på af den simple grund han boller sære film sammen.
Gravatar

#26 sluppermand 15 år siden

#25 ...... suk
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#27 filmz-Is 15 år siden

#21

Jeg er også enig. Den var da helt på højde med film som Juno, Atonement og Michael Clayton. No Country For Old Men og There Will Be Blood er lige en tak bedre på alle måder.
Gravatar

#28 elwood 15 år siden

Egentlig sjov at tænke på hvor "populær" The Zodiac er, har hørt ham nævnt flere gange i diverse krimiserie, altså hvor de jagter ham.

Nash Bridges har ham f.eks. med i et afsnit

Jeg nævnte det ikke fordi det var mesterligt, men nærmere som et eksemple på hans popularitet, kun overgået af Jack The Ripper 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 Michael Andersen 15 år siden

#28 Jeg vil mene at Paris Hiltons popularitet også overgår ham, men det er nok bare mig :P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#30 elwood 15 år siden

#29 Jeg sku self. ha skrevet, "men nærmere som et eksemple på hans popularitet, kun overgået af Jack The Ripper som seriemorder"

8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: