“Zodiac” er endnu en triumf for en af tidens største filmmagere, David Fincher. Igennem næsten tre timers spilletid sørger instruktøren, skuespillerne og de utallige mirakelmagere bag kameraet for at fastholde ens koncentration fra start til slut. Transferet er et af markedets absolut bedste, lydsporet er fremragende, og der medfølger timevis af eksemplarisk ekstramateriale. Årets hidtil mest uundværlige Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Guts 15 år siden

Ikke fordi der herskede den store tvivl før...men den skal sateme hjem til samlingen!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#2 wimmie 15 år siden

Jeg synes den var rigtig god, men jeg ville nok sige 5/6 :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 filmz-Bruce 15 år siden

Har aldrig været så enig med en anmeldelse. Zodiac er og bliver den bedste film i 2007 og det er intet mindre end svineri, at den blev så overset ved Oscar festen. Jeg kan se den igen og igen og igen og igen og jeg er totalt opslugt af detaljerne i historien og Finchers utrolige scenografi. Det er perfectomundo i min verden og en ren 10/10 oplevelse. Elsker denne film!

Har heldigvis HD DVD'en med DD+ lydsporet, som er rigtig godt. Stadigvæk, så BØR HD være det ultimative og en film som denne BØR have et ukomprimeret lydspor. Det er langt vigtigere at film, hvor atmosfære og ambiente lyde er alt, får den højeste bitrate og sampling, som sikrer klarhed og krystalklar gengivelse af panoreringer og ikke mindst lydenes oprindelse. Blockbusters med brutale lydspor kan langt bedre "tåle" mindre bitrate, for detaljerne forsvinder alligevel i spektaklet. Der er en verden til forskl fra 640K til 4.6-8Mbit og derfor er 640K ren sløseri af producenten. Finchers kompromisløse tilgang til perfektionisme i produktionen burde også gælde lydsiden. At film som Zodiac, The Fountain, Prestige og Flags of our Fathers er udkommet i versioner i nogle regioner med 640K, er hovedrystende.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Yoda 15 år siden

Jeg tror, at David Finchers mesterværk skal være min første BD-film...
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 filmz-smedt-meister 15 år siden

Jeg synes at filmen er vild god men holder mig lidt mere til de

5/6 stjerner
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#6 Winniepooh 15 år siden

Jeg har ikke set directors cut versionen, men havde den udsøgte fornøjelse at se den almindelige version i sidste uge og må give jer andre helt ret. Zodiac er en virkelig god film.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 15 år siden

Der går lang imellem jeg giver en film 6/6 men denne film udløste det allerede efter første gennemsyn :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#8 frankdrebin 15 år siden

Jeg lånte den i blocbuster her sidste weekend, men faldt i søvn :( så har ikke set den sidste time :'(
Gravatar

#9 McPeter 15 år siden

Tror måske også jeg har fundet ud af hvad min første BD film skal være selvom jeg ikke har set den endnu. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10 Graversen 15 år siden

Jeg syntes at den til tider er rimelig langtrukken. Det gode ved den er dog at den er så tro mod de virkelige hændelser i Zodiac sagen, hvilket nok også er skyld i at den er så langtrukken.

Der går nok et par år før jeg gider se den igen og kommer nok aldrig til at købe den.

3½/6
Who else's opinion would it be?

Skriv ny kommentar: