Gravatar

#11 Benway 18 år siden

#9 Heat, L.A. Confidential, Memento og Collateral er de første der falder mig ind.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#12 El vez 18 år siden

#9 Leon, OldBoy, Se7en, Pusher, Pulp Fiction, Reservoir Dogs.. og så videre :)

Lidt imdb goodness:
http://imdb.com/Sections/Genres/Thriller/average-v...
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#13 Benway 18 år siden

#12 "Rashômon", "Some Like It Hot" og "Dr. Strangelove" er kategoriseret som thrillers?
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#14 El vez 18 år siden

Don't shoot the messenger!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#15 Benway 18 år siden

Det var nu også mere Imdb jeg undrede mig over. :)
Gravatar

#16 filmz-kraller 18 år siden

hold da op.. tak for alle svarene! :D. virkeligt et godt forum det her! for i kender vel det der med at man vil købe nogle film- og man ved hvilken genre- men kan ingen som helst huske! ;)

mvh
KRistian
Gravatar

#17 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Selvom mange af dem er gamle, så kan du blandt andet finde mange titler i denne liste:

http://www.vietnamwar.net/ww2films.htm

Selvom hovedsiden mest henvender sig til Vietnam fans.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#18 filmz-erasure 18 år siden

Nu er jeg mildt sagt ikke begejstret for "ånden" i en film som "Behind Enemy Lines" (alt for meget heroisk-patriotisk crap talk), så derfor er jeg måske ikke den rette til at komme med anbefalinger. Jeg gør alligevel forsøget:

"Stalingrad" (Tyskland, 1993) - Kan med lidt god vilje kaldes en slags "Das Boot" til lands. Før "Der Untergang" måske det bedste bud på den ultimative nederlagsfilm - nemlig om verdenskrigens måske mest afgørende slag og vendepunkt.
Gravatar

#19 gi-jones 18 år siden

Personlig elsker jeg jo Spielbergs samling:

Empire of the Sun (seriøst undervurderet!)
Schindlers List
Saving Private Ryan

Det er altsammen film, der i mine øjne bør ses af alle.

Af den mere actionfyldte og moderne del af genren, kunne man måske nævne Enemy at the Gates, som jeg da husker som en ganske hæderlig film også.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#20 duuk74 18 år siden

Stalingrad er en rigtig fed WW2 film.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: