Gravatar

#1 filmz-kraller 18 år siden

hej :D

Jeg sad lige og var igang med at bestille nogle dvd'er. Og så kom jeg i tanke om at jeg havde lyst til at se nogle spændende 2. verdenskrigs film :).. Jeg har et par gamle 2. verdenskrigsfilm på hylden. Det er "telemarkens helte" og "flugten fra Sobibor".. men de er bare lidt for "gamle"... Jeg søger en spændende film. Gerne noget med nogen der skal udføre en eller anden mission, flygte ell. lign. "behind enemy lines" i ved ;) en masse spænding :D
bare helst ikke de der helt gamle film..

Nogen forslag? :)

mvh
Kristian
Gravatar

#2 filmz-Bruce 18 år siden

Masser af forslag. Men de gode WWII'ere jeg kender af den slags, er allesammen "gamle" :)

Ellers skal det være "The Sea Wolves" eller "Escape to Athena", som dog er middelmådige.

Ellers er der " A Bridge Too Far", "The Eagle Has Landed" eller "The Wild Geese" (ikke en WWII film!).

Alle 70'er film. Af WWII film kender jeg ikke rigtig til nogen indenfor det du vil se, som er efter 70'erne.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-saku 18 år siden

det maa vaere das boot
Gravatar

#4 El vez 18 år siden

Das Boot er numero uno.

Band of Brothers kommer som nr to. Det er en miniserie, men efterhånden lige så billig som en alm dvd.

Kan også anbefale Tora! Tora! Tora! - endnu en 70'er sag.

Du kan evt. se denne artikel der giver en oversigt over de nyere af slagsen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#5 HonoDelLoce 18 år siden

Hmm..

Er personligt fan af Saving Private Ryan?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 Benway 18 år siden

Jeg ved ikke om du vil regne den for gammel, men "Broen over floden Kwai" er en af mine favoritter (den kan vist erhverves til en sølle 50´er), ellers så vil jeg tilslutte mig lovprisningen af "Das boot".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

WW II film døde henimod slutningen af 70'erne, da man istedet kastede sig over først Vietnam, siden Den Kolde Krig og senest Golfkrigen, for så med film som "Saving Private Ryan" og "Der Untergang" at vende tilbage til WW II.

Mange af WW II filmene i 80 og 90'erne var middelmådige TV-krigsfilm, opfølger til i forvejen klassikere som fx hele 3 opfølgere til "The Dirty Dozon".

Men man bør dog nævne film som Cross of Iron, Guns of Navarone, The Big Red One, The Unknown Soldier/Tuntematon sotilas, Soldier of Orange/Soldaat van Oranje, Talvisota/Winter War, for at nævne bar et par af dem som ikke er nævnt ovenfor, som er af nyere dato.

Franskmændene og Englænderne, ud over biograffilm har levet ganske mange spændende Tv-film/serier med udgangspunkt i WWII, men dem ved ikke om er kommet på dvd.

Men jeg er enig med Bruce i at de bedste af dem er nok for gamle til din smag for genrens storhedstid var jo i slutningen af 40'erne og opgennem 50'erne.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#8 filmz-saku 18 år siden

jeg synes nu de gamle var aldeles forfaerdelige. de var jo komplet latterlige.
Gravatar

#9 filmz-kraller 18 år siden

Tusind tak for svarene! :)
Jeg tror jeg anskaffer mig saving private ryan. Det er lang tid siden jeg har set den :)... Måske og BoB senere :)
Det er nok rigtigt at den slags film, ikke rigtig bliver lavet mere. Så er det ikk mærkeligt jeg ikk kunne finde nogen ;).. Men tusind tak for hjælpen!

Nu jeg har jeres opmærksomhed- hvilken nyere SPÆNDINGSFILM er den bedste i kan komme i tanker om? :D

mvh
Kristian
Gravatar

#10 filmz-Kadann 18 år siden

#9 -

Den såkaldte danske limited edition af "Saving Private Ryan" (limited står vist for at alle i verden kan få en kopi, med undtagelse af måske 1-2 menensker), er billig og en lækker udgivelse, hvis du kan "nøjes" med en 2-disk udgave til omkring en 50'er. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: