Bevar's: Jeg nød da "Ringenes Herre". Men når det handler om original "kant" og dunst af rå, mørk tidsalder, holder jeg på Paul Verhoevens "Flesh & Blood" fra 1985.
"Pirates of the Caribbean", "Gladiator", "Conan - The Barbarian" og "Den 13. Kriger" er også fine, anbefalelsesværdige film.
Den 13. Kriger kan jeg slet ikke følge dig i, og Conan har jeg ikke set.
Men de rigtige eventyrfilm er jo fra firserne, og fx. Boormans Excalibur er jo intet mindre end et mesterværk. Især Rutger Hauer-fans vil også være begejstrede for Ladyhawke.
Jeg er sgu glad for, at der ikke er nogen, der nævner Dungeons & Dragons, for den stinker simpelthen to high heaven!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
LOTR tæller slet ikke med, den er jo i en klasse for sig selv...
Min første kærlighed på film nogensinde var The Neverending Story (den gamle, ikke den nye falske). Ved godt folk der har læst bogen først synes den er crap, men det havde man ikke da man var 5 år gammel, og den er forblevet i mit hjerte lige siden (min mor har billeder af mig der leger Atreju i gult tøj).
Så er der jo Labyrinth, eller Dark City, La Cité Des Enfants Perdus osv.
If the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it is : infinite. .... But why is the rum gone?!
#1 filmz-erasure 19 år siden
"Pirates of the Caribbean", "Gladiator", "Conan - The Barbarian" og "Den 13. Kriger" er også fine, anbefalelsesværdige film.
#2 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 myggen 19 år siden
Men de rigtige eventyrfilm er jo fra firserne, og fx. Boormans Excalibur er jo intet mindre end et mesterværk. Især Rutger Hauer-fans vil også være begejstrede for Ladyhawke.
#4 filmz-Kadann 19 år siden
#5 McPeter 19 år siden
LOTR I-III
#6 myggen 19 år siden
Ja der passer "Nu går den vilde skattejagt" fint ind :)
#7 Spanner 19 år siden
alle top notch
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#8 filmz-yoshimura 19 år siden
#9 filmz-melian 19 år siden
Min første kærlighed på film nogensinde var The Neverending Story (den gamle, ikke den nye falske). Ved godt folk der har læst bogen først synes den er crap, men det havde man ikke da man var 5 år gammel, og den er forblevet i mit hjerte lige siden (min mor har billeder af mig der leger Atreju i gult tøj).
Så er der jo Labyrinth, eller Dark City, La Cité Des Enfants Perdus osv.
....
But why is the rum gone?!
#10 Herrguth 19 år siden
Labyrinth
Legend
Dark Crystal
Big Fish
Back to the future 1-3
Big Trouble In Little China