Det har jeg også, men jeg synes alligevel ikke at Cannibal Holocaust var slem på det punkt, måske fordi jeg var så opslugt af filmen, at det virkede ganske naturligt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#9 har det fuldstændig som dig og har derfor også altid sprunget over denne film
#11 det er vel ikke pointen om det virker naturligt faktum er at levende væsner er blevet pint og slået ihjel. Og jeg har aldrig forstået hvorfor at de har valgt at bruge rigtige dyr hvis man kan lave de effects der ellers er i filmen kunne man vel også have lavet dyrescenerne med dukker.
#8 Filmen er "syg bare for at være syg"? Hvordan udleder du det? Fordi du blev stødt af nogle dyredrab deri? Dyrene, som blev aflivet i Cannibal Holocaust, blev gennemgående spist bagefter. Og metoderne var da ikke værre end, hvad man kan opleve i fødevareindustrien eller blandt jægere i Danmark eller resten af verden, så vidt jeg ved? Men det er måske bare, fordi dyrene er eksotiske og spændende for dig, du ikke bryder dig om at se det?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Men om det er ment som underholdning, ved du vel ikke? Jeg tvivler på, filmskaberne regnede med, folk ville finde det særligt underholdende. Det kunne være, de havde andre intentioner med optagelserne end netop at være kontroversielle eller lave "exploitation"?
Jeg ved godt at Deodato har meget høje tanker om sin film, og mener den er en socialeksperimenterende fortælling om hvorledes journalisterne (som repræsenterer den moderne vestlige verden, den såkaldte civilization) skal dokumentere kannibalernes liv, men selv ender med at blive bestialske, og endda overgå kannibalerne.
Eller det var vist sådan noget lignende han fortalte til sin egen søn på det interview der lå på dvd'en jeg så.
Om det var hans sande intention eller en efterrationaliserende skal jeg ikke kunne sige, men det er i hvert fald ikke det filmen er blevet så berømt på...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#18 Måske ikke, men hvis det var hans intention fra starten af, så holder dine postulater, om at den er "syg bare for at være syg", og at den portrætterer dyrs død som underholdning, jo ikke... Men den er formentlig hovedsageligt blevet mere berømt som en "video nasty", ja, men Deodato har jo ikke valgt sit publikum, og der skal vel også være plads til os amoralske mennesker, der ikke altid husker at donere til PETA månedligt. :)
Well, så den for ca 2 måneder siden med nogle venner. Jeg faldte i søvn. Ret så kedelig faktisk - dog gory at se da "the giant turtle" for skåret maven op. Ret nasty scene. Der er også få andre disturbing scener, dog ikke særligt vilde i forhold til mange andre flicks.
Hvis du samler på cannibal film eller lign. ska du self. ha denne her i samlingen, dog uden den er noget helt specielt.
#11 dyg 18 år siden
#12 zombieman 18 år siden
#11 det er vel ikke pointen om det virker naturligt faktum er at levende væsner er blevet pint og slået ihjel. Og jeg har aldrig forstået hvorfor at de har valgt at bruge rigtige dyr hvis man kan lave de effects der ellers er i filmen kunne man vel også have lavet dyrescenerne med dukker.
#13 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Det er en utrolig syg film og kan slet ikke forstå at nogle vil lave den slags eller medvirke i den slags for that matter.
Så den tilbage i 80'er da det var in med at man skulle se ting andre ikke turde.
# 12 Måske valgte man netop the real thing. fordi der ikke var råd til dummies :-/
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#14 nakalay 18 år siden
#15 chandler75 18 år siden
#16 Yoda 18 år siden
#17 nakalay 18 år siden
Men om det er ment som underholdning, ved du vel ikke? Jeg tvivler på, filmskaberne regnede med, folk ville finde det særligt underholdende. Det kunne være, de havde andre intentioner med optagelserne end netop at være kontroversielle eller lave "exploitation"?
#18 chandler75 18 år siden
Eller det var vist sådan noget lignende han fortalte til sin egen søn på det interview der lå på dvd'en jeg så.
Om det var hans sande intention eller en efterrationaliserende skal jeg ikke kunne sige, men det er i hvert fald ikke det filmen er blevet så berømt på...
#19 nakalay 18 år siden
Men den er formentlig hovedsageligt blevet mere berømt som en "video nasty", ja, men Deodato har jo ikke valgt sit publikum, og der skal vel også være plads til os amoralske mennesker, der ikke altid husker at donere til PETA månedligt. :)
#20 filmz-DJ Vec 18 år siden
Hvis du samler på cannibal film eller lign. ska du self. ha denne her i samlingen, dog uden den er noget helt specielt.