Gravatar

#1 filmz-jimmil 18 år siden

Hej alle filmz medlemmer, er der nogle der er stødt på overstående titel til en rigmelig sum penge, jeg syntes kun jeg kan finde den hos axel til 180,-

Ja for det skal jo være den version med DTS-ES :)
Gravatar

#2 Scherlund 18 år siden

Du tænker på denne ikke sandt?

Hvis du kan undvære en lækker indpakning, en lille poster samt lidt ekstras ville så gå efter denne R4, da billedet efter sigende skulle være lidt bedre end på R1 versionen. Dette skyldes at der er temmelig mange ekstra lydspor på R1 udgivelsen. Bemærk yderlig at det japanske lydspor oprindeligt kun er mixet i et 2.0 stereo spor og de nye 5/6.1 spor er upmixet fra dette. Så evt. dette svar fra dem der har lavet det nye mix.

Hvis du vil have det absolut bedste billede så gå efter den japanske limited version. Den har dog kun det oprindelige 2.0 lydspor.

Selv var jeg meget i tvivl om hvilken jeg skulle købe. Det endte dog med R1 Special Edition. Især efter at jeg læste dette review og så forskellen på billedet.

Hov tilbage til hvor man kan købe den billiger :)
Selv købte jeg den hos cd-wow. Det ser dog ud til at de ikke her den mere. Det ser ydermere ud til at axel er den billigste lige for tiden med R1 udgivelsen.
Gravatar

#3 El vez 18 år siden

Jeg forstår stadig ikke hvad problemet med et upmix er.

Der er vel ikke den store forskel på at upmixe/forbedre et eksisterende lydspor frem for at mixe noget fra bunden.

Du har noget lyd. Om det oprindeligt findes i et 2.0 lydspor eller om det eksisterer på separate optagelser er vel som sådan uinteressant, så længe mixet og resultatet er godt :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 nakalay 18 år siden

#2 DVDPacific er billigere end Axel.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#5 filmz-WSTE_M 18 år siden

#3 Det bedste eksempel på hvad er sker når man remixer et lydspor han høres på Terminator DVDerne. I det originale mono lydspor er pistolskyd fulde mens de er små platte knald i det "up mixede" 5.1 lydspor.

At tillade et re-mixe et lydspor er det samme som at tillade at en af skuespillernes stemmer bliver skiftet ud med en anden, eller at en film skudt i academy format er ændret til widescreen.
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#6 El vez 18 år siden

Er det ikke at skære alt over én kam? Kunne man ikke forestille sig at der findes gode upmixes?

Hvis man foretrækker det originale mix findes der jo som regel udgivelser hvor man kan få det..

Jeg synes nu det er fint at lave et upmix - hvis Terminator var skudt på et større budget, havde man nok optaget nogle flere spor, ligesom med T2.
Gravatar

#7 Scherlund 18 år siden

#3 Hvis upmixet lyder godt er det jo helt fint og ingen problemer. Der er desværre bare alt for mange eksempler på at kanalseperationen er for ringe når der bliver lavet et upmix. Især når vi snakker om et produkt til et mindre marked, som anime mmå ses at være, i forhold til almindelig film. Det er dog ikke noget problem med lige denne udgivelse da den har uovertruffen lyd :)

#4 Med luftpost bliver det USD29,70 eller DKK182,10 og med surface mail bliver det USD26,70 eller DKK163,71. Personligt ville jeg hellere give de DKK16,24 mere og købe den hos axel :)
Gravatar

#8 El vez 18 år siden

Ok, men det kan vel også siges generelt om lydmix, ikke kun upmix :)
Gravatar

#9 filmz-Kadann 18 år siden

#6 -

Det er jo helt pointen, at Terminator ikke er skudt for et større budget. :) Filmen er jo som den er, ud fra de muligheder man havde da den blev lavet og det mindste man kan gøre, er jo at give muligheden for at få det bedre billede og den gode udgivelse, sammen med det oprindelige lydspor.. i tilfældet med Terminator er det jo et monospor det drejer sig om, så det er vel 100-200 MB ekstra det drejer sig om på skiven. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: