#7 Jeg ved ikke, hvad der er værst. At folk laver og ser de syge film, som du anbefaler (f.eks. Mordum og Aftermath), eller at du anbefaler dem til andre så upåvirket.
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
#15 Hvis de andre film, jeg nævner, også er gysere, så er Irreversible da også. Den drejer sig om ubehagelige oplevelser på samme måde som de andre, og jeg kan heller ikke se nogen forskel stemningsmæssigt.
#26 Rolig nu, som tagline'n til Last House on the Left siger, så er det altså bare film. Det er ikke virkelighed, men underholdning ligesom så mange andre film på markedet. Det er måske nogle perverse film handlingsmæssigt, hvis man tager dem seriøst, men det er jo så ens eget problem. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#28 Jeg har ikke set størstedelen af de andre film du nævner, så om de er gysere eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Men blot fordi at en film er rystende, gør den ikke til en gyser. Du får jo ikke nogen chok og der bliver heller ikke opbygget en uhyggelig stemning. Blot en ubehagelig stemning. Så nej, det er ikke en gyser, som jeg ville definere det.
#27 De to film, lbw nævner, kan man vist godt sige har en syg handling. Filmen Aftermath er ganske professionelt lavet - flot filmet og udført - så der er i hvert fald ikke noget galt med håndværket der. Mordum er i høj grad en lavbudgetsfilm, hvilket også er tilsigtet, da det skal forestille nogens hjemmeoptagelser. Jeg synes personligt ikke, at nogen af dem er dårlige.
#29 I så fald er der næppe mange af de film, jeg nævner, der går ind under genren "gyser". De er ikke stemningsgysere, men snarere splatterfilm. Jeg ser personligt gyser-/horrorgenren som en bred størrelse, der dækker over både stemningsfilm og de mere grafiske af slagsen. Jeg tager måske fejl.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#21 filmz-Bruce 18 år siden
House of Usher
Pit and the Pendulum
The Innocents
The Haunting
The Spiral Staircase
Dead of Night
An Evening with Edgar Allan Poe
Nogen som kan huske en TV gyser, med en mand i gummisko jagtende en kvinde i et højhus efter lukketid?
#22 filmz-RenePetersen 18 år siden
Vil starte op med at købe:
Blair Witch Project
Ringu - Originalen
Dawn Of The Dead - Originalen
Og muligvis den der Hellraiser 1-3 box :) Ja, selve boxen er meget lokkende :)
Hvor kan man finde disse film billigst henne? Helst samlet et sted, to steder kan også gå ;)
#23 filmz-Bruce 18 år siden
DVDPricecheck
DVDBargain
McDVD
#24 filmz-jackjazz 18 år siden
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=18942
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11821
Jeg aner dog ikke, hvor de billigst kan købes...
//JackJazz
#25 filmz-RenePetersen 18 år siden
#26 filmz-lbw 18 år siden
#27 filmz-RenePetersen 18 år siden
Ring Trilogy Box Set (4 discs) (5.1/DTS) £31.49
Hellraiser - Lament Configuration Box Set (4 discs) (Anchor Bay) (5.1/DTS) £17.99
^ Bliver nok bestilt fra Play i den kommende uge. Hvor stor er chancen for told der? :)
#28 nakalay 18 år siden
#26 Rolig nu, som tagline'n til Last House on the Left siger, så er det altså bare film. Det er ikke virkelighed, men underholdning ligesom så mange andre film på markedet. Det er måske nogle perverse film handlingsmæssigt, hvis man tager dem seriøst, men det er jo så ens eget problem. :)
#29 pulse83 18 år siden
#30 nakalay 18 år siden
#29 I så fald er der næppe mange af de film, jeg nævner, der går ind under genren "gyser". De er ikke stemningsgysere, men snarere splatterfilm. Jeg ser personligt gyser-/horrorgenren som en bred størrelse, der dækker over både stemningsfilm og de mere grafiske af slagsen. Jeg tager måske fejl.