Desuden findes der et glimrende remake af "Dawn of the Dead" fra 2004 og en ikke helt zombiefilm fra england, men stadig MEGET underholdende "28 Days Later". Når du så har overstået zombiefilmene, kan du evt. taget et kig på den glimrende gyserkomedie "Shaun of the Dead", som kombinerer zombier, gys og britisk humor.
Det er jo meget forskelligt hvad der fanger ens interesse, men du kan jo også kigge på nyere gysere som f.eks. "Wolf Creek" og "The Descent", som begge er anmeldt her på filmz.
En film som altid kan skille vandene er "The Blair Witch Project", som jeg personligt finder meget effektiv, specielt hvis man er i stand til at sætte sig ind i personernes sted - andre mener at det er lort, men sådan er vi jo så forskellige. :)
To asiatiske gysere, som jeg synes rigtigt godt om er "Ringu" (kendt som "The Ring") og "Honogurai mizu no soko kara" (kendt som "Dark Water"), begge er lavet i amerikansk remake.
Og så er der jo tonsvis af andre film også.. det kan være jeg fylder lidt mere på i morgen. :)
Og man kunne fortsætte i en uendelighed. Skulle måske lige til sidst nævne min absolutte yndlingsfilm Eraserhead - en film man alt efter temperament også godt kan kategorisere som en gyserfilm.
PS: Ingen risiko for told hos Racoon, nej. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Axel's Club Racoon, fungere sådan, at filmene blir sendt fra nordamerika til nogle lagre i tyskland og derfra videre til Danmark. På den måde undgår man, at betale told og du betaler således kun for den pris der står ud fra varen, hvor fragten også er inkluderet. Det er dejligt nemt og Axel's service er altid i top, så kan kun anbefale, at du bestiller hos dem.
Mht. din gysersamling kan jeg anbefale, at du får købt det her boxset :
Det indeholder alle 8 "Friday The 13'th" film og masser af ekstramateriale. Dog bør du for, at gøre den serie komplet også købe denne udgave af 1'eren :
Hov, jeg glemte jo lige en gammel favorit på hylden:
Hellraiser-filmene - boksen er ret festlig at se på og kan findes billigt i england. Der findes en del flere film i serien, men 1-3 er de bedste af dem og Pinhead er en herlig gyserpersonlighed. :)
Forresten skal du se dig rigtigt godt for, når det kommer til de tre zombiefilm af George A. Romero, da der er et utal af udgaver på gaden af dem og langt fra alle er værd at kaste penge efter.
Jo, der er lavet 10 Jason film. 8 i "Friday The 13'th" serien og så de to seperate titler "Jason Goes To Hell" og "Jason X", hvor han kommer en tur i rummet. De 2 film er absurd dårlige og selv om de burde være bedre effekt mæssigt, så er de så pinligt ringe lavet allround, at man tror det er løgn.
Dem skal man holde sig langt fra. Jeg kom desværre til at købe "Jason X" og da jeg havde set den tyrede jeg den direkte i skraldespanden. Nok den dårligste gyserfilm nogensinde.
# 6 -
Mht. "Halloween", mente jeg nr. 8 og ikke 9. Der er kun lavet 8 i serien, sorry det var en smutter. "Halloween : H2O" er nr. 7 i serien.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#1 filmz-RenePetersen 18 år siden
Jeg er ved at lave en "samling" af gysere, men har ikke rigtig nogen idéer til, hvilke film som skal være der og hvilke der kan være en mulighed =) ?
Nogen der kan hjælpe ?
Pfh. tak
#2 filmz-Kadann 18 år siden
Der er f.eks. stor forskel på de asiatiske gysere, moderne amerikanske teenslashers og klassiske gyserfilm fra 50'erne.
#3 filmz-RenePetersen 18 år siden
Har forresten heller ikke set nogen af de originale asiatiske gyserfilm, men har dog set remaket af The Grudge, det var ikke lige verdens bedste.
Emhm.. Så har jeg set House I og House II?
----
Har Ghost Ship, Resident Evil (gyser hm?), Midsommer (Ved ikk?) og Scary Movie 2 (Vidst ikk en gyser?)
#4 filmz-Kadann 18 år siden
The Nightmare on Elm Street collection
Der findes en tilsvarende boks med Jason-filmene, men hvilken du bør vælge er jeg ikke den rette til at svare på, da jeg ikke er vild med dem.
Hvis du er til "Resident Evil", så er der jo tonsvis af zombieaction at tage fat på. Først og fremmest er der klassikerne:
Night of the Living Dead
Dawn of the Dead
Day of the Dead
Desuden findes der et glimrende remake af "Dawn of the Dead" fra 2004 og en ikke helt zombiefilm fra england, men stadig MEGET underholdende "28 Days Later". Når du så har overstået zombiefilmene, kan du evt. taget et kig på den glimrende gyserkomedie "Shaun of the Dead", som kombinerer zombier, gys og britisk humor.
Det er jo meget forskelligt hvad der fanger ens interesse, men du kan jo også kigge på nyere gysere som f.eks. "Wolf Creek" og "The Descent", som begge er anmeldt her på filmz.
En film som altid kan skille vandene er "The Blair Witch Project", som jeg personligt finder meget effektiv, specielt hvis man er i stand til at sætte sig ind i personernes sted - andre mener at det er lort, men sådan er vi jo så forskellige. :)
To asiatiske gysere, som jeg synes rigtigt godt om er "Ringu" (kendt som "The Ring") og "Honogurai mizu no soko kara" (kendt som "Dark Water"), begge er lavet i amerikansk remake.
Og så er der jo tonsvis af andre film også.. det kan være jeg fylder lidt mere på i morgen. :)
#5 filmz-RenePetersen 18 år siden
Vil kigge på dem i morgen :)
#6 filmz-RenePetersen 18 år siden
#7 nakalay 18 år siden
Cannibal Holocaust - Genial. Kannibalfilmenes fader.
Cannibal ferox - Også en glimrende kannibal-hygge-film.
Men Behind the Sun - Smuk lille, asiatisk perle (og historisk lærerig).
The Nanking Massacre - God krigsfilm af samme instruktør som sidstnævnte.
August Underground's Mordum - Ganske morsom lille film. Led dog ikke her efter plot eller bare middelmådigt skuespil.
The Last House on the Left - Underholdende film. Meget campy.
I Spit on Your Grave - Voldtægt! :)~
Irreversible - Skægt nok mere voldtægt.
Henry: Portrait of a Serial Killer - Udmærket film faktisk.
Maniac - Film om en ekstremt rask mand.
In a Glass Cage - Småpervers film.
Freaks - Underfundigt og ikke mindst underholdende stykke kunst.
Aftermath - Fryd dig over den hede nekrofili.
Bad Taste - Peter Jacksons første spillefilm.
Braindead - Endnu en glimrende "gyser" fra Jackson.
The Texas Chain Saw Massacre - Klassiker.
Og man kunne fortsætte i en uendelighed. Skulle måske lige til sidst nævne min absolutte yndlingsfilm Eraserhead - en film man alt efter temperament også godt kan kategorisere som en gyserfilm.
PS: Ingen risiko for told hos Racoon, nej. :)
#8 NightHawk 18 år siden
Axel's Club Racoon, fungere sådan, at filmene blir sendt fra nordamerika til nogle lagre i tyskland og derfra videre til Danmark. På den måde undgår man, at betale told og du betaler således kun for den pris der står ud fra varen, hvor fragten også er inkluderet. Det er dejligt nemt og Axel's service er altid i top, så kan kun anbefale, at du bestiller hos dem.
Mht. din gysersamling kan jeg anbefale, at du får købt det her boxset :
http://www.axelmusic.dk/productDetails/09736052336...
Det indeholder alle 8 "Friday The 13'th" film og masser af ekstramateriale. Dog bør du for, at gøre den serie komplet også købe denne udgave af 1'eren :
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?DO=vis&...
Den version er en Special Edition og indeholder ekstramateriale, der ikke er med på 1'eren i boxen.
Ellers er der jo "Halloween" filmene der minder i stil om "Friday The 13'th". Her vil jeg anbefale, at du laver en trilogi af disse tre i serien "Halloween 1 og 2" + "Halloween : H2O". http://www.axelmusic.dk/productDetails/01313122849...
http://www.axelmusic.dk/productDetails/02519214272...
http://www.axelmusic.dk/productDetails/71795100179...
Resten, altså 3,4,5,6 og 9, bør du droppe da de er ekstremt ringe.
Så er der selvfølgelig "Evil Dead" trilogien :
http://www.axelmusic.dk/productDetails/50600206217...
Det er ganske enkelt et must own for gyser fans!
Tilsidst lige en personlig favorit, "Re-Animator" :
http://www.axelmusic.dk/productDetails/79059443262...
Den er grotesk morsom og temmelig ulækker og kører stilen helt ud på overdrevet.
Håber du kan bruge det :)
#9 filmz-Kadann 18 år siden
Hov, jeg glemte jo lige en gammel favorit på hylden:
Hellraiser-filmene - boksen er ret festlig at se på og kan findes billigt i england. Der findes en del flere film i serien, men 1-3 er de bedste af dem og Pinhead er en herlig gyserpersonlighed. :)
Forresten skal du se dig rigtigt godt for, når det kommer til de tre zombiefilm af George A. Romero, da der er et utal af udgaver på gaden af dem og langt fra alle er værd at kaste penge efter.
#8 -
Er der ikke 10-11 stykker fra Jason-filmene efterhånden?
#10 NightHawk 18 år siden
Jo, der er lavet 10 Jason film. 8 i "Friday The 13'th" serien og så de to seperate titler "Jason Goes To Hell" og "Jason X", hvor han kommer en tur i rummet. De 2 film er absurd dårlige og selv om de burde være bedre effekt mæssigt, så er de så pinligt ringe lavet allround, at man tror det er løgn.
Dem skal man holde sig langt fra. Jeg kom desværre til at købe "Jason X" og da jeg havde set den tyrede jeg den direkte i skraldespanden. Nok den dårligste gyserfilm nogensinde.
# 6 -
Mht. "Halloween", mente jeg nr. 8 og ikke 9. Der er kun lavet 8 i serien, sorry det var en smutter. "Halloween : H2O" er nr. 7 i serien.