Gravatar

#1 Mark M 11 år siden

Er der nogle brugere herinde der har oplevet "gryn-firkanter" på selve billedet. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive dem. Har søgt lidt rundt på nettet omkring det og det er forskelligt fra person til person om de har oplevet det eller ej.

Et af de steder jeg ser dem er i starten af filmen inde på den lille cafe. Hvis man kigger på den grønne væk kan man ane/se billedets gryn danne firekanter som et slags net.

personligt synes jeg selv at det er træls for når først jeg har lagt mærke til dem er det svært IKKE at lægge mærke til dem og jeg synes de ødelægger billedet lidt.

Der har været forslag der gik på at det kunne være en dårlig "master" til en defekt disk


Nogle der ved noget om det?
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

Jeg kan godt prøve at tjekke min disk lidt senere... Men de fleste af Harry Potter-filmene (pudsigt nok, når man tager deres popularitet i betragtning) har set fuldkommen forfærdelige ud på dvd og mildest talt middelmådige på BD. Netop Half-blood Prince diskede op med det værste dvd-transfer, jeg havde set i årevis til en stor mainstreamfilm.
War. War never changes.
Gravatar

#3 MMB 11 år siden

The Insider (2) skrev:
Jeg kan godt prøve at tjekke min disk lidt senere... Men de fleste af Harry Potter-filmene (pudsigt nok, når man tager deres popularitet i betragtning) har set fuldkommen forfærdelige ud på dvd og mildest talt middelmådige på BD. Netop Half-blood Prince diskede op med det værste dvd-transfer, jeg havde set i årevis til en stor mainstreamfilm.


Wow, really? Læste lige et par anmeldelser på Blu-ray.com, og der får de da fremragende anmeldelser.
Gravatar

#4 The Insider 11 år siden

Nu må jeg faktisk indrømme, at jeg kun har set uddrag fra de seneste tre på BD (og jeg får næppe taget mig sammen til at se de sidste to film før engang i 2018, selvom jeg har dem stående), men det har ikke været for pænt. Det har selvfølgelig også været 3D-udgaverne, som også fik hhv. 2,5/5 og 1.5/5 på High Def Digest mht. videokvalitet. Det er simpelthen ikke godt nok, når der er tale om et så stort produkt, som et stort selskab som Warner står bag. Og, som sagt, på dvd ligner de noget, der er løgn. Men det er da godt, at det er en række ubetydelige film, der endte med at få den dårlige behandling!
War. War never changes.
Gravatar

#5 MMB 11 år siden

Half Blood Prince er jo ikke 3D?

Derudover så er jeg ikke interesseret i de seneste to films 3D kvaliteter, da det jo bare er noget postkonverteret lort, som skal til for at lave penge. Jeg tænkte blot på kvaliteten af 2D billedet. :)
Gravatar

#6 Mark M 11 år siden

Nu betyder Harry Potter filmene en del for mig - gode som dårlige på nær den sidste som er en rimelig dårlig konklusion på det hele (første del var simpelthen det bedste fordi den ledte op til hvad jeg troede der skulle være en bedre film som så desværre viste sig ikke at leve op til det).


Selv er det svært at vide om det også er mit tv - har et Finlux tv (ved do ikke hvor god det mærke egentlig er)

har prøvet at justere på billedet mens jeg havde disken på pause. men det hjalp ikke rigtig.


der er en debat om det her på blu-ray.com og som jeg tidligere skrev er det forskelligt om folk kan se det eller ej.

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=167078
Gravatar

#7 MMB 11 år siden

Mark M (6) skrev:

Selv er det svært at vide om det også er mit tv - har et Finlux tv (ved do ikke hvor god det mærke egentlig er)

har prøvet at justere på billedet mens jeg havde disken på pause. men det hjalp ikke rigtig.


der er en debat om det her på blu-ray.com og som jeg tidligere skrev er det forskelligt om folk kan se det eller ej.

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=167078


Hold da op, det ser da vildt ud... Jeg må indrømme, at jeg ikke har set nogle af HP-filmene, siden jeg opgraderede dem til Blu-ray, men jeg skal prøve at tjekke det på et tidspunkt. Men hvis det ser så skidt ud på dit TV, bør du få filmen byttet (hvis problemet er disken)...
Gravatar

#8 MMB 11 år siden

Prøv at smide din disk i hos en af de venner og se, om problemet også dukker op der...
Gravatar

#9 Mark M 11 år siden

kan prøve men det bliver nok ikke lige i dag
Gravatar

#10 PredatorX 11 år siden

Måske er det bare de danske udgaver? Jeg oplever ofte danske BD udgaver som er helt forfærdelige...
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: