Gravatar

#1 HeavyClaus 19 år siden

Hejsa

Så er tiden endelíg kommet til at købe denne film :)

Men syntes sgu det er lidt af en jungle med alle de forskellige udgaver :/

Har kogt det ned til at det nok enten bliver:

R3 Special edition

eller

R0 fra tartan

Er der nogen forskel på billed/lyd?
Hvad med ekstra? er der stor forskel på udgaverne?

Da filmens fremvisning er vigtigst for mig, bliver det nok uanset hvad den udgave der har bedst billed og lyd. Men hvilken er det?

Tak...
Gravatar

#2 nakalay 19 år siden

Jeg har begge udgaver, og jeg kan roligt anbefale dig Tartans nye udgivelse. Den bruger det nye transfer - som Final og Ultimate Edition gør det (går ud fra, at det er det samme, da farveskemaerne er ens) - der er skarpere og efter min mening bedre i farverne. Desuden ser man tit en smule mere af billedet på Tartans udgave.

Billedsammenligning:

1 (Tartan)
1 (Starmax)
2 (Tartan)
2 (Starmax)
3 (Tartan)
3 (Starmax)

Lyden kan du nok også forvente er overlegen på Tartan-udgivelsen eftersom, at den har DTS-ES 6.1, hvor Starmax-udgivelsen kun har 5.1. Jeg har ikke mulighed for at teste det.
Underteksterne er endvidere fejlfri på Tartans dvd, og der er undertekster på alt ekstramaterialet - med mindre det er engelsk dialog. Ekstramaterialet er også meget bedre på Tartan-dvd'en, hvor jeg ikke fik meget ud af Starmax'.
Starmax-udgivelsen vinder dog klart, når det kommer til indpakning; den kommer i en flot digipack. Man må nøjes med en slipcase med Tartan.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#3 filmz-yoshimura 19 år siden

Læs eventuelt denne anmeldelse af Tartans, som lyd- og billedmæssigt skulle være ret god:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=56...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#4 HeavyClaus 19 år siden

Takker for feedback...

Jeg må indrømme at det lækre cover på R3 trækker lidt :P

I følge Jim's dvd er billedet på R3 det eneste instruktør godkendte? :S

Jeg ved sgu ikke engang hvilket billede jeg bedst selv kan li' :S
Gravatar

#5 filmz-topmajor 19 år siden

Nogen der har hints til hvor man finder disse udgaver billigst?
Gravatar

#6 El vez 19 år siden

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 Corgan 19 år siden

#4:

Coveret på R3 Special Edition er rigtigt nok lækker... og dvd'en indeholder også det fede soundtrack. Så det er jo et plus....

...men Tartan udgaven har engelske undertekster på alt ekstra materiale... endda også på kommentar-sporene, hvilket IMO er et stort plus.

De 2 udgivelser er ikke identiske i ekstra materialet, så det er på til dig hvad du er mest til.
Gravatar

#8 filmz-topmajor 19 år siden

Gravatar

#9 El vez 19 år siden

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#10 HeavyClaus 19 år siden

Da laserdisken ikke længere havde R3 udgaven, tror jeg at jeg vælger tartan udgaven :) Den bliver jeg nok også gladere for i længden, selvom det lækre cover ellers trækker lidt :( ...

Skriv ny kommentar: