#21 Den hører ingen steder hjemme i min samling. :)
#22 En film som High Fidelity bliver jo også vist i tv fra tid til anden. Jeg synes, i hvert fald det er spild af penge at leje film, når du kan eje dem for bare en smule flere penge. Du må have en større eller mindre liste over film, du stadig mangler i din samling, hvorfor ikke bruge pengene på dem?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#23 Har en større liste... men vil dog gerne forsvare min ret til at leje film... iøvrigt er prisen iorden, ligesom flexibiliteten og de udeblivende bøder gør at jeg ikke absolut skal se filmen den dag den dumper ind ad postsprækken!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
Hvad fanden er der galt med at leje film? Jeg har da lejet tusindvis af film sammen med rødderne. Jeg gider godt nok ikke leje over nettet, det er for omstændigt. Men det er da også superfedt at ryge ned i Buttplugster med tømmermænd en søndag sammen med et par venner og rive tre splatterfilm, som man aldrig kunne finde på at købe, ned fra hylden sammen med et par 1 1/2 liter colaer.
Jeg tror aldrig, at jeg kunne finde på at købe en film, som jeg ikke selv havde set før. Jo, jeg har gjort det måske 10 gange, hvor filmen kostede 25 kroner, og de 9 af gangene har jeg tyret filmen i skralderen bagefter fordi den stank. Ja, det kan da godt være, at det ikke koster mere end at leje den - men så havde jeg nok lejet noget andet. Og der er da masser af film, som jeg gerne vil bruge 30 kroner for at leje (specielt når man er nogle stykker om det), og som jeg har glæde af at se én gang, men som jeg aldrig kunne finde på at kaste 50 eller 100 kroner efter som købefilm - specielt fordi jeg har det princip, at jeg ikke gider have så meget som én købefilm stående på hylden, som jeg synes er crappy eller bare semi-crappy. Fejlkøb (typisk film, som jeg fejlagtigt huskede som gode) smider jeg ud HVER gang, hvis jeg ikke kan finde en der vil have den.
Det er fint, hvis I vil leje film, men vi kommer ikke udenom, at det økonomisk ikke er særligt smart. Det kán bedre betale sig at købe film - og hvis man er samler, er det slet og ret galskab at leje.
#25 Hvis du har lidt omtanke og selverkendelse, vil du så godt som aldrig lave fejlkøb. Jeg køber næsten kun film, jeg ikke har set før, og jeg kan kun nævne et par gange, hvor jeg ikke fik indfriet forventningerne; og disse film var endda ikke så dårlige, som de var obskure (og derfor værd at beholde ;) ). Hvis man læser et par anmeldelser af filmen/udgivelsen på de sider man stoler på - og tjekker de kilder ud, der nu skal tjekkes - så vil jeg mene, man kan vide med stor sikkerhed, om det er en film, man kan li' eller ej. Og film er så billige på nettet, at det tit ikke kan svare sig at lade være med at købe dem.
Jeg har tit lejet en film, som jeg efterfølgende har købt fordi at jeg kunne lide den. Det har så kostet mig 10-15kr i leje for en ældre film, og 25kr for en ny. Derefter ca. 150kr for en spritny DVD. Havde jeg omvendt købt en spritny DVD som jeg ikke kunne lide, så ville jeg kun sælge den for MAX 100kr og det villle endda være ret optimistisk, nok nærmere 75,- og så vil sælger næsten hver eneste gang have fragten inkl. Det er et scenarie jeg flere gange har været ude for - jeg ofrer hellere de 10-25kr på et 'sikkert' køb, en at miste mellem 50-75 for noget man beslutter sig for ikke er noget alligevel...
Så det er på ingen måde galskab, at systemet ikke virker for dig er en ting - men jeg kan garantere dig at det har for mig utallige gange. Så den udtalelse holder minus.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Som jeg allerede har påpeget, er der da også hundredevis af film, som man på forhånd ved, at man ALDRIG kunne finde på at købe, men som man gerne vil se en enkelt gang sammen med gutterne - det kan være alle mulige amerikanske burger-komedier eller div. halvtåbelige gysere. Men næ nej, det er forbudt at leje dem iflg. Nakalay :-)
#28 Nu koster film sjældent så meget, som du påstår, med mindre vi snakker boxsets eller Criterion-udgivelser (i sidstnævnte tilfælde er du næsten altid sikret en god oplevelse). Film i disse tider ligger prismæssigt normalt under 100 kr. på udgivelsesdatoen og kan tit sælges på sider som qxl til købsprisen, hvis den pågældende film ikke falder i ens smag. Så jeg synes heller ikke dit argument holder 100 procent. I sidste ende handler det jo bare om, hvordan man prioriterer at bruge sine penge. Som samler vil jeg helst eje, og jeg har en stadig voksende liste over film, der mangler i min samling, så jeg har rigeligt at bruge penge på. Men det' måske bare mig.
#29 Tja, jeg kan såmænd bare ikke se nogen grund til at svælge i dårlige film, når der er så meget skønt derude. Men som du vil. :)
#21 lagoni 19 år siden
#22 filmz-Munk 19 år siden
Så ganske vist... men havde aldrig set den! Derfor fornuftigt med lejefilm!
- Steve Carell
#23 nakalay 19 år siden
#22 En film som High Fidelity bliver jo også vist i tv fra tid til anden. Jeg synes, i hvert fald det er spild af penge at leje film, når du kan eje dem for bare en smule flere penge. Du må have en større eller mindre liste over film, du stadig mangler i din samling, hvorfor ikke bruge pengene på dem?
#24 filmz-Munk 19 år siden
Har en større liste... men vil dog gerne forsvare min ret til at leje film... iøvrigt er prisen iorden, ligesom flexibiliteten og de udeblivende bøder gør at jeg ikke absolut skal se filmen den dag den dumper ind ad postsprækken!
- Steve Carell
#25 19 år siden
Jeg tror aldrig, at jeg kunne finde på at købe en film, som jeg ikke selv havde set før. Jo, jeg har gjort det måske 10 gange, hvor filmen kostede 25 kroner, og de 9 af gangene har jeg tyret filmen i skralderen bagefter fordi den stank. Ja, det kan da godt være, at det ikke koster mere end at leje den - men så havde jeg nok lejet noget andet. Og der er da masser af film, som jeg gerne vil bruge 30 kroner for at leje (specielt når man er nogle stykker om det), og som jeg har glæde af at se én gang, men som jeg aldrig kunne finde på at kaste 50 eller 100 kroner efter som købefilm - specielt fordi jeg har det princip, at jeg ikke gider have så meget som én købefilm stående på hylden, som jeg synes er crappy eller bare semi-crappy. Fejlkøb (typisk film, som jeg fejlagtigt huskede som gode) smider jeg ud HVER gang, hvis jeg ikke kan finde en der vil have den.
#26 nakalay 19 år siden
#25 Hvis du har lidt omtanke og selverkendelse, vil du så godt som aldrig lave fejlkøb. Jeg køber næsten kun film, jeg ikke har set før, og jeg kan kun nævne et par gange, hvor jeg ikke fik indfriet forventningerne; og disse film var endda ikke så dårlige, som de var obskure (og derfor værd at beholde ;) ).
Hvis man læser et par anmeldelser af filmen/udgivelsen på de sider man stoler på - og tjekker de kilder ud, der nu skal tjekkes - så vil jeg mene, man kan vide med stor sikkerhed, om det er en film, man kan li' eller ej. Og film er så billige på nettet, at det tit ikke kan svare sig at lade være med at købe dem.
#27 19 år siden
#28 filmz-vassago 19 år siden
Jeg har tit lejet en film, som jeg efterfølgende har købt fordi at jeg kunne lide den. Det har så kostet mig 10-15kr i leje for en ældre film, og 25kr for en ny. Derefter ca. 150kr for en spritny DVD. Havde jeg omvendt købt en spritny DVD som jeg ikke kunne lide, så ville jeg kun sælge den for MAX 100kr og det villle endda være ret optimistisk, nok nærmere 75,- og så vil sælger næsten hver eneste gang have fragten inkl. Det er et scenarie jeg flere gange har været ude for - jeg ofrer hellere de 10-25kr på et 'sikkert' køb, en at miste mellem 50-75 for noget man beslutter sig for ikke er noget alligevel...
Så det er på ingen måde galskab, at systemet ikke virker for dig er en ting - men jeg kan garantere dig at det har for mig utallige gange. Så den udtalelse holder minus.
#29 19 år siden
#30 nakalay 19 år siden
I sidste ende handler det jo bare om, hvordan man prioriterer at bruge sine penge. Som samler vil jeg helst eje, og jeg har en stadig voksende liste over film, der mangler i min samling, så jeg har rigeligt at bruge penge på. Men det' måske bare mig.
#29 Tja, jeg kan såmænd bare ikke se nogen grund til at svælge i dårlige film, når der er så meget skønt derude. Men som du vil. :)