Gravatar

#1 Antlion 14 år siden

Beskrivelse
Nils Malmros er en af Danmarks absolut bedste og største instruktører. Siden 1973 har han givet os den ene fantastiske film efter den anden og taget os med på en uforglemmelig rejse tilbage til barndommen og ungdommens land. Lægen fra Århus har med sine, nu 9, værker sat milepæle i dansk fi lm - fra "Lars Ole 5. C" til "Kærestesorger". Malmros har ikke mindre end fire gange vundet en Bodil for Bedste Danske Film og syv Robert-priser er han også blevet beæret med.

De film i boksen, der er blevet udgivet før, vil være i samme form for tidligere. Dvs. en blanding af 16:9 og 4:3 format og dolby surround 2.0, mono 1.0, surround 5.1 lydspor. som noget nyt har alle film danske og engelske undertekster.

Malmros Collection boksen samler alle 9 værker i én boks:

* Lars-Ole 5C (1973) - Dolby Surround 2.0, 4:3, intet ekstramateriale
* Drenge (1977) - Dolby Surround 2.0, 4:3, intet ekstramateriale
* Kundskabens Træ (1981)
* Skønheden Og Udyret (1983)
* Århus By Night (1989)
* Kærlighedens Smerte (1992)
* Barbara (1997)
* At Kende Sandheden (2002)
* Kærestesorger (2009) - Dolby Digital 5.1. + DTS, 16:9, ekstramateriale: Filmfaderen

Udgivelsen af ''Malmros Collection'' tilbyder en enestående chance for at opleve Malmros' 9 vigtigste film og få det store overblik over værket af en af de største og mest personlige danske filmmagere nogensinde.

Kun Nils Malmros' debutfilm må undværes, når den danske auteurs største værker samles i én boks med 9 spillefilm på DVD. Oplev den autodidakte filminstruktørs oeuvre fra den tidlige Bodilvinder ”Lars-Ole 5.C”, over den eviggrønne klassiker ”Kundskabens Træ” og den gribende ”Kærlighedens Smerte” til den episke storfilm ”Barbara” og det nye storværk ”Kærestesorger”.

Tekniske specifikationer
Stregkode (EAN): 5708758678001
Releasedato: 24-11-2009
Original titel: Lars-Ole 5C (1973) / Drenge (1977) / Kundskabens træ (1981) / Skønheden og udyret (1983) / Århus by Night (1989) / Kærlighedens smerte (1992) / Barbara (1997) / At kende sandheden (2002) / Kærestesorger (2009)
Antal discs: 9
Spilletid: 956 min.
Censur: over 7 år
Anbefales til: Alder: 7-9 år
Region: 2
Lydformat: Dolby Digital
Billedformat: 1.33:1 FullScreen 4:3
Undertekster: Dansk, Engelsk
Land: Danmark
Udgiver: Nordisk Film


Kilde: http://www.moviezoo.dk/dvd-film/Niels-Malmros-Boks...
Gravatar

#2 Nicki52 14 år siden

Jeg er så heldig jeg har en mor som gerne stadig vil give mig pakkekalender. Så skriver jeg bare gode film ned der koster en halvtredser, så får jeg gratis dvd'er. Men hun giver mig nok ikke hele tiden dvd'er. Det er ligegyldig hvordan man får dem, bare man får dem. Kærestesorger ryger på min juleaftenønskeseddel for den er lidt dyrer end de andre. De første film koster nok omkring 50 -, så i Malmros Collection får vi så Kærestesorger til 75 -,.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 chandler75 14 år siden

Det er rigtig fedt - ikke mindst fordi de to første film aldrig tidligere har været udgivet på dvd og vist kun har kunnet opdrives i slidte VHS-eksemplarer på bibliotekerne.

Det er dog lidt besynderligt, at debutfilmen "En mærkelig kærlighed" ikke er kommet med.

Der skulle gerne komme en anmeldelse på Filmz af boksen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 Antlion 14 år siden

chandler75 (3) skrev:
Det er dog lidt besynderligt, at debutfilmen "En mærkelig kærlighed" ikke er kommet med.


Nej, det er det ikke. "En mærkelig Kærlighed" er aldrig blevet udgivet, og den gik også ud af biografen få dage efter dens præmiere, hvor en anmelder blandt andet skrev: "... at de alt for mange unge mennesker, der drømmer om at lave film, bør valfarte til Holte for at se, hvor galt det kan gå!"

Det kunne være meget interessant at se Malmros' udgave af Truffauts mesterværk, "Jules et Jim", men Nils holder den altså for sig selv!

Novellefilmen, "Kammesjukjul", blev dog udgivet på DVD for ikke så lang tid siden, så det er ærgeligt, at den ikke er inkluderet i dette bokssæt...
Gravatar

#5 Benway 14 år siden

#3+4 Ja, det er en skam at "En mærkelig Kærlighed" ikke er med. Den skulle ganske rigtigt ikke være ikke så god, men det ville alligevel havde været spændende at se, hvor meget han havde udviklet sig.

Boksen ser virkelig fed ud. Jeg har en del af filmene i forvejen, men kunne godt finde på at købe den for at få det hele med. Jeg har kun set Lars-Ole 5C og Drenge på videobånd, hvor kvalitet af ikke mindst førstnævntes var så slem, at man havde svært ved at skelne ungerne ad.

Jeg skrev for øvrigt en kort artikel om ham og nogle af hans film, da "Kærestesorger" havde premiere. Den kan findes her, hvis der er nogen der interesseret i at læse mere om ham.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 Highland Park 14 år siden

#4: "Epidemic" var kun blevet udgivet på vhs af de tidligere ejere af Gloria-biografen - og det næppe i et stort oplag. Hvis en biograffilms modtagelse af publikum og kritikere skulle afgøre dens videre skæbne, ville "Epidemic" aldrig være blevet udgivet på dvd. Det havde været et enormt stort tab.

Men det er ellers godt husket det anmeldercitat. :P
Hvor har du læst det?

Benway (5) skrev:
Jeg har kun set Lars-Ole 5C og Drenge på videobånd, hvor kvalitet af ikke mindst førstnævntes var så slem, at man havde svært ved at skelne ungerne ad.

Haha! :D
Jeg glæder mig især til et gensyn med "Drenge".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 14 år siden

Det er sgu da en boks, som skal hjem til lillepigen, så hun kan se, hvad hun går ind til :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 Highland Park 14 år siden

#7: Husk at vise hende "Filmfaderen", så hun kan lære at forstå, hvor smart det er at lade sig opdrage ved hjælp af papegøjemetoden. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 Benway 14 år siden

#6 Jeg gætter Antlion har det fra Karen Conrads Malmros-biografi "Drengedrømme : Nils Malmros - en auteur", hvor jeg kan huske hun bl.a. nævner det citat. Glimrende bog for øvrigt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#10 Highland Park 14 år siden

#9: Det har du sikkert ret i Benway. Tak for anbefalingen, jeg er vist ikke stødt på den bog før. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: