Gravatar

#1 Mark Malmstrøm 12 år siden

så varer det ikke længe - kun et par få dage endnu men er ventetiden det værd? - ifølge den seneste udvikling på blu-ray.com, store SW tråd, er der ikke ligefrem gode nyheder


Filmene, i en 2k scanning som blev brugt til dvd'er, siges at have skiftende billed-kvalitet fra knap-så-god til fantastisk.

Lyden har tilgengæld ingen negative kommentarer fået.


Hvordan forholder i jer til det (hvis i da har hørt noget eller blot fuldt med)

??????????
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1453668938] 12 år siden

Jeg forholder mig til, at det ikke er de rigtige udgaver der kommer og derfor er jeg pænt ligeglad, så længe jeg har mine dvd-udgivelser. :)
Gravatar

#3 Thomsen 12 år siden

#2 - Ditto.

Men det er nu ret sjovt at se alle apologeterne slå knuder på sig selv for at forklare, hvorfor denne revision er meget tættere på "Lucas' oprindelige vision" end de tidligere. :-)

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#4 Corgan 12 år siden

Er det blevet bekræftet at UK udgaven er censureret?
Gravatar

#5 Bruce 12 år siden

Mark Malmstrøm (1) skrev:
Filmene, i en 2k scanning som blev brugt til dvd'er, siges at have skiftende billed-kvalitet fra knap-så-god til fantastisk.


Jeg har ikke læst noget om den endnu, men 2K scanning det lyder godt nok ufattelig fesent og hvis det er rigtigt, så kan man forsikre sig om, at der kommer en ny SW version på markedet om nogle år. Citizen Kane er scannet i 4K og Ben Hur og Sound of Music i 8K. 2K er ekstremt uambitiøst, men det passer jo i såfald som hånd i handske med Lucas og dennes egen middelmådighed.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 12 år siden

#5 Der er ingen tvivl om, at alle filmene også udkommer i 3D om nogle år, så ja.. der er skam flere udgaver på vej.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 Thomsen 12 år siden

Phil Tippett, der designede en lang række af effekterne i den oprindelige trilogi (bl.a. Jabba the Hutt), udtaler sig for første gang om Lucas' mange digitale ændringer:

http://www.movies.com/movie-news/phil-tippett-star-wars/4324 skrev:
Surprise: He hates it too. It didn't take long before the topic came up last night in the Q&A, and Tippett's response was a simple, "They're sh-t." He doesn't think they're necessary at all, citing as one example how he loved Lucas' original, Sergio Leone-like approach to shooting Mos Eisley as this minimal, barren place and how now it's just "filled with a bunch of... CGI sh-t."
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#8 Åkepool 12 år siden

Corgan (4) skrev:
Er det blevet bekræftet at UK udgaven er censureret?


Der var da en der "bekræftede" det i en anden tråd. Noget med en skalle i EP. 2, der er bortcensureret.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#9 BN 12 år siden

Thomsen (3) skrev:
#2 - Ditto.

Men det er nu ret sjovt at se alle apologeterne slå knuder på sig selv for at forklare, hvorfor denne revision er meget tættere på "Lucas' oprindelige vision" end de tidligere. :-)


"Revision"? Hvilke ting er da blevet ændret eller revideret i forhold til dvd-udgaverne fra 2004?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 Kruse 12 år siden

BN (9) skrev:
Thomsen (3) skrev:
#2 - Ditto.

Men det er nu ret sjovt at se alle apologeterne slå knuder på sig selv for at forklare, hvorfor denne revision er meget tættere på "Lucas' oprindelige vision" end de tidligere. :-)


"Revision"? Hvilke ting er da blevet ændret eller revideret i forhold til dvd-udgaverne fra 2004?




Han har nu tilføjet lyd til noget der på ingen måde havde brug for det.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: