Gravatar

#101 Twister 12 år siden

enfilmnørd (98) skrev:
Star Wars Filmene i Bluray-kvalitet kunne være dejligt, men jeg kan ikke rigtig leve med de nyeste ændringer. særligt Vaders NO.NOOOO ødelægger fuldstændigt scenen for mig. Jeg springer dette box-set over.


Jeg er selv meget i tvivl om hvorvidt jeg skal investere i boksen. På det ene siden vil jeg gerne se Star Wars filmene i gudesmuk blu-ray kvalitet, samt se alt det dejlige ekstramateriale. Men på Den anden side er der også mange af de ændringer som jeg ikke har det godt med, ligesom så mange andre. Jeg har DVD-udgaverne fra 2004 som jo nu trods alt må betegnes som værende tættere på originalerne end de nye Blu-ray udgivelser. Skal man holde sig til dem og springe denne udgivelse over...? Jeg er splittet må jeg indrømme :/
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#102 MOVIE1000 12 år siden

Ændringerne er så små for mig (udover Yoda dukken er fjernet fra episode I), at de ikke rører mig, jeg ligger ikke mærke til ændringerne, billedet er rigtig flot, men lyden er alle pengene værd. Du kan jo altid beholde DVD ugaverne fra 2004, men kan selvfølgelig godt se at det er mange penge hvis du ikke bryder dig om BD udgivelserne.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#103 Lord Beef Jerky 12 år siden

Som MOVIE1000 påpeger er der få og små ændringer... hvis det kun handler om Vaders NOOOO og Obi Wans sære hyl, kan man trods alt nyde resten af filmene med suverænt billede og lyd, og bruge mute-knappen til de to scener. Hvis man af princip ikke vil støtte de forbandede lorteændringer, forstår jeg det dog også godt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#104 Åkepool 12 år siden

Det er da irriterende med de forskellige ændringer, men der skal sgu mere til at jeg skulle ha' undladt at købe Blu-ray boksen.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#105 Léon 12 år siden

Jeg købte boksen ude at vide at Lucas have fortaget ændringer! Det gik først op for mig, da jeg kom til slutningen af The Phantom Menace hvor Yoda går i Jedi Templet. Ved godt der er klip med Yoda før i filmen. Men han falder meget godt ind, da de efterfølgende film er CGI.

Personlig er jeg både for og imod ændringerne. Syntes selv at de gamle orginale mange steder ser gamle ud og jeg kan godt forstå at Lucas opdaterede effekterne så filmene fortsat kan fascineret en nye generation.

Angående Vaders Nooo i Return of the Jedi, syntes ikke det var slemt og tror ikke jeg havde opdaget denne ændring hvis ikke jeg havde læst og set video anmeldelse her på filmz. Kan godt være at jeg ikke er særlig observant, ægte Star Wars fan eller mit surround godt nok. Men en "No" efter fulgt af et "Nooo" lyder i mine øre relativ naturlig.

Syntes dog at Obi-wan skrig lyder dårlig. Det orginale virkede mere alien i mine øre...
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#106 elwood 12 år siden

[url=]Det her Noooooo er bedre 8-)[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#107 Bony 12 år siden

MOVIE1000 (102) skrev:
Ændringerne er så små for mig (udover Yoda dukken er fjernet fra episode I), at de ikke rører mig, jeg ligger ikke mærke til ændringerne, billedet er rigtig flot, men lyden er alle pengene værd. Du kan jo altid beholde DVD ugaverne fra 2004, men kan selvfølgelig godt se at det er mange penge hvis du ikke bryder dig om BD udgivelserne.


Hvad har du egentligt af anlæg? Noget der sparker røv? :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#108 MOVIE1000 12 år siden

JEg synes selv det sparker røv, har haft den i en del år nu, og er det eneste soround sound anlæg jeg har ejet. Højtalerne i front (2 stk) er ikke de samme jeg har som vist på billedet, men ellers er det det
anlæg.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: