Gravatar

#11 filmz-Solevad 19 år siden

hmm... det er sq svært men synes nu region 3 versionen ser fedest ud, den har osse dts-es, og billedet er vel det samme som r1 ue? det er jo osse ret billigt så det bliver nok den...
"He who forgets will be destined to remember"
Gravatar

#12 El vez 19 år siden

UE udgaverne (pånær den danske) har alle "dts-ES 5.1", som egentlig er lidt af en selvmodsigelse, da der er tale om et dts-ES Matrix lydspor, hvor ES kanalen er mixet ud fra de to eksisterende surroundkanaler og ikke er isoleret eller "diskret" som det hedder, når det er rigtig dts-ES.

Hvis man har en 6.1 receiver, vil receiveren selv mixe ES lydsporet ud fra de to surroundhøjtalerne, uanset om der er tale om et dts 5.1 eller DD5.1. Derfor er der ikke den store forskel på dts-ES 5.1 og alm dts 5.1.

Havde der derimod stået dts-ES 6.1 på (som i LOTR:EE, Blade II mm.), ville det være et fuldblods 6.1 lydspor med et separat lydspor mixet til bag-centeren.

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#13 filmz-Solevad 19 år siden

nej okay men hvorfor vil du fortrække extreme edition frem for ultimate?
Gravatar

#14 filmz-Solevad 19 år siden

hvis jeg forstår det ret er ultimate r1 og r3 de samme mht. lyd og billed, og lyden bedre end extreme... den eneste forskel på r1 og r3 er antal udgaver af filmen? er jeg helt forkert på den?
Gravatar

#15 El vez 19 år siden

Ja det ser ud som om at R3 UE er den bedste udgivelse, hvis du vil have DTS. Jeg var ikke opmærksom på den, da jeg skrev min smøre i #6, kun den 'almindelige' UE fra korea, der kun har director's cut.

#13 Der er flere grunde til at jeg foretrækker Extreme Ed. For det første er billedet en del flottere, også selvom man ikke har mulighed for at afspille HD udgaven. For det andet, mener jeg ikke at der er særlig stor forskel på DTS og DD5.1 lydsporene når det kommer til T2, lydsporet på T2EE er ganske glimrende.

Og så er det ret lækkert at have muligheden for at afspille en HD udgave af filmen, men dette kræver dog at man kan afspille dvd'er via en PC.
Gravatar

#16 filmz-Solevad 19 år siden

okay, vil gå efter r3 uk...

hvad er en HD udgave?
Gravatar

#17 El vez 19 år siden

High Definition. Dvs filmen i en meget flottere og skarpere udhave end man kan opnå med DVD.

Hvis du kigger på linket her og scroller ned til billedsammenligningerne (f.eks der hvor Arnold ligger i en bunke glasskår):
http://207.136.67.23/film/DVDCompare/term2.htm

...er første billede fra HD skiven på T2EE, nummer to er fra non-HD skiven på T2EE og 3. billede er fra UE (den du har tænkt dig at købe).
Gravatar

#18 filmz-Solevad 19 år siden

ja du har ret i at billedet ikke er nær så godt som de to andre
Gravatar

#19 filmz-WSTE_M 19 år siden

PÅ DVD detective er der en polsk T:2 udgave med DTS sku jeg mene...
Så enten den, eller den nye Koreanske T:2 fra Bitwin.

Men med hensyn til Ultimate Edition... så har min personlige R1 udgave alle tre cuts af filmen... :)
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#20 filmz-Solevad 19 år siden

det er godtnok ikke noget let valg, men hvis du siger at der ikke er så stor en forskel på dts og dd på denne udgivelse så har du jo nok ret i at extreme ed. er bedst

Skriv ny kommentar: