Jeg kan huske at "Killings at Outpost Zeta" skræmte mig ret meget, da jeg så den på DR for mange år siden efterhånden. Men jeg tror ikke at de tungt-åndende blod-sugende sten på en fremmed planet ville skræmme mig så meget i dag :) Den hedder vist "Farlig planet" på dansk.
Efter at have læst de mange pæne ord om Tale of Two Sisters og High Tension fik jeg erhvervet mig begge her for nylig. Jeg var ret skuffet ovet ToTS, som for mig slet ikke var uhyggelig nok, og faktisk gave meget lidt mening i sidste ende.
High Tension skulle jeg lige til at hidse mig op over sådan halvvejs, fordi jeg slet ikke synes den gav mening heller, men så kommer twistet jo, og jeg tænkte "nårjo, så forstår jeg!" Ikke specielt uhyggelig film heller, men rigtig go' var den faktisk.
Jeg havde også købt Funny Games, og den tog kegler. Jeg har længe haft Haneke mistænkt for at være yderst misantropisk, og denne film ændre ikke på det billede det mindste. Jeg vil våge at påstå, vi er oppe i Kubrik-klassen hér. Ikke alene er filmen yderst grusom uden overhovedet at være blodig, den er også filmisk fantastisk og nådesløs med sine sindssygt lange klip, som virkelig er frygtelige at se. Magen til kynisme i både historie og filmsprog har jeg sjældent oplevet. -Ja, det er nok nu!!
Jeg syns at Darkness Falls er det tætteste jeg kan komme på en decideret uhyggelig film...
Og så lige Forbandelsen - The Grudge 1... Ved ikke hvad det var der gjorde at jeg syns det var skræmmende, men højst sansynligt den dér forfærdelige lyd den pigen laver.... Men er nok bare mig der er følsomme overfor sådanne lyde. Var jeg også i Stay Alive!
#62: "Funny Games" er i en klasse for sig! Mage til skræmmende film skal man lede længe efter. Har netop investeret i Collector's Ed. fra Tartan (fås billigt hos play.com) - glæder mig til at gense den og gyse!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Det var lettere at blive skræmt fra vid og sans da jeg var yngre. Men her gjorde film som Alien, Pet Semetary og Invasion of the body snatchers det også godt - nå ja og så "Farlig Planet" som #61 nævner... ;o)
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
funny games er for nice... købte haneke boxset for 179,- (4DVD'er med gamle haneke film dog i finsk omslag)
Tales of two sisters er fed. Aliens The shining. Invasion of the body snatches, alle tiders historie - glæder mig til olivers remake (pt. 473)
En film der skræmte mig mest har nok været en "abduction" film jeg så da jeg var mindre. Handler om nogle der har været bortført af rumvæsner(greys) og gennem hypnose ser man hvad der er sket lidt for lidt. Tror det var en miniserie i 2dele, er der nogen der kender noget til den?
#61 filmz-bluebucket 17 år siden
Den hedder vist "Farlig planet" på dansk.
#62 NOWhere 17 år siden
Jeg var ret skuffet ovet ToTS, som for mig slet ikke var uhyggelig nok, og faktisk gave meget lidt mening i sidste ende.
High Tension skulle jeg lige til at hidse mig op over sådan halvvejs, fordi jeg slet ikke synes den gav mening heller, men så kommer twistet jo, og jeg tænkte "nårjo, så forstår jeg!" Ikke specielt uhyggelig film heller, men rigtig go' var den faktisk.
Jeg havde også købt Funny Games, og den tog kegler.
Jeg har længe haft Haneke mistænkt for at være yderst misantropisk, og denne film ændre ikke på det billede det mindste.
Jeg vil våge at påstå, vi er oppe i Kubrik-klassen hér. Ikke alene er filmen yderst grusom uden overhovedet at være blodig, den er også filmisk fantastisk og nådesløs med sine sindssygt lange klip, som virkelig er frygtelige at se.
Magen til kynisme i både historie og filmsprog har jeg sjældent oplevet.
-Ja, det er nok nu!!
#63 filmz-JuulDK 17 år siden
Og så lige Forbandelsen - The Grudge 1... Ved ikke hvad det var der gjorde at jeg syns det var skræmmende, men højst sansynligt den dér forfærdelige lyd den pigen laver.... Men er nok bare mig der er følsomme overfor sådanne lyde. Var jeg også i Stay Alive!
#64 dh-ad 17 år siden
Er der nogen, som ved, hvor man kan købe den? Helst i EU?
#65 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#66 wiseguy 17 år siden
#67 filmz-lbw 17 år siden
#68 rendesten 17 år siden
Tales of two sisters er fed.
Aliens
The shining.
Invasion of the body snatches, alle tiders historie - glæder mig til olivers remake (pt. 473)
En film der skræmte mig mest har nok været en "abduction" film jeg så da jeg var mindre. Handler om nogle der har været bortført af rumvæsner(greys) og gennem hypnose ser man hvad der er sket lidt for lidt. Tror det var en miniserie i 2dele, er der nogen der kender noget til den?
#69 elwood 17 år siden
"Taken" måske ?
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#70 Bony 17 år siden