Gravatar

#11 HonoDelLoce 17 år siden

Puh ha, i nævner jo alle klassikere..

Til gengæld var den første film, der gjorde mig sindssygt bange, som derfor også står som den mest "uhyggelige" i mine øjne (selvom den egentlig ikke er så uhyggelig - men det var den fandme, da jeg var 8-9år gammel) var Jurassic Park.. Kan huske jeg var med inde i biffen sammen med min mor og se den.. Jeg havde insisteret i vildskab på at jeg ville ind og se den, og hun havde selvfølgelig sagt, at det ikke lige var så smart.. Men jeg fik overtalt hende, og jeg så ikke halvdelen af filmen.. Sad gemt under min jakke (sammen med en ven, i øvrigt, som havde fået lov at tage med).. Og mandagen i skolen blærede jeg mig jo selvfølgelig i ekstremt stride strømme om at have set den, indtil en tøs havde set den i KBH samme weekend, og jeg ikke lige kunne snakke med om særligt mange af scenerne :D Så lukkede jeg ligesom i og snakkede videre om andre film :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12 chandler75 17 år siden

# 8-9 Jeg har haft "A Tale of Two Sisters" liggende i et halv år nu... hver gang jeg er ved at smide discen i kommer jeg i tanke om hvordan jeg havde det efter at have set "The Ring" (japansk) og hiver discen ud igen. Jeg er en kylling...

Ellers er en film som "Rødt chock" også blandt de film, jeg sandsynligvis aldrig kan samle mod nok til at gense.

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#13 Corgan 17 år siden

Film der har givet mig flest søvnløse nætter:
Cujo
Fluen
...og så X-Files afsnittet med ham der kan snige sig igennem ventilationssystemet. Tror afsnittet hedder "Squeeze".
Gravatar

#14 filmz-Bruce 17 år siden

I gamle dage, da jeg var lille, altså da verden var i sort og hvid, så jeg i skjul Frankenstein bag sofaen. Jeg så også Vindeltrappen. Jeg mindes det værende langt mere uhyggeligt, end noget siden, men selvfølgelig ikke når man "vender tilbage" idag, selvom Vindeltrappen stadig har alt det jeg godt kan li' i en gyserfilm.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 filmz-jonasgr 17 år siden

Jeg ser stort set aldrig "gysere". Jeg synes ikke rigtig at de har noget formål.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#16 elwood 17 år siden

Hmm "frankenstein bag sofaen" den lyder da ret intressant 8-)

Er det en film om en drengs livlige Fantasi hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 filmz-Bruce 17 år siden

#16 Mere en knægt som ikke måtte se filmen, men sneg sig op og så den alligevel ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 dolphinfriendly 17 år siden

Jeg genså "The Entity" for nogle måneder siden, den er virkeligt super scary. Ellers er det ligemeget hvor mange gange jeg ser "Alien", den er lige skræmmende hver gang. Cronenberg har det også med at skabe uhygge, "The Brood", "Shivers", "Videodrome" og "Dead Ringers" finder jeg ganske modbydelige - og naturligvis Carpenters "The Thing". Desuden har jeg dårlige minder med en film der vist hedder "Tentaklernes nat"...og ikke "Maniac Mansion 2". :)

Gravatar

#19 filmz-Narniabæver 17 år siden

"The Entity" og "The Mothman Prophecies".
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#20 runehansen76 17 år siden

Jeg kan da huske da jeg så Terminator første gang - damn jeg var sgu bange for Arnold, specielt efter han brænder i slutningen - og stadigvæk jager ms. Connor! Da han rejser sig fra bilvraget var jeg ved at dreje en snejl i mine bukser! :D
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76

Skriv ny kommentar: