Tja, selvom de fleste teenagere nok vil ryste på hovedet, så synes jeg faktisk stadigvæk, at den originale Texas Chainsaw Massacre er forbandet uhyggeligt. Det er ikke, fordi der sker så meget - og det, der sker, sker for det meste offscreen. Men selve stemningen er ondskabsfuld og klaustrofobisk, godt hjulpet på vej af et rimeligt uhyggeligt score.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Dolly Dearest så jeg også i en ung alder. Det skræmmende ved den er, at den bruger klassiske gysertræk, men... Som i en almindelig uhyggelig scene, hvor man ved at chokket kommer om lidt, så er der forløslig, når chokket er indtruffet. Her trækkes suspensen hele filmen igennem og man får ikke forløsninger undervejs. Jeg var ved at blive sindssyg! Men jeg har ik taget skadet, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade,ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
et andet eksemple er Arachnophobia, som lille var jeg skræmt fra vid og sans af den film (badeværelseses scene fik mig til at tjekke wc kummen ordentlig efter før jeg satte mig op som lille)
men når jeg ser den nu her ser jeg den mere som en slags spændingsfilm, med en John Goodman i topform, som skadedyrs bekæmper 8-)
Men nej IT er stadig højst oppe, for satan Tim Curry kan spille ond når han skal, forstil Pennywise som hotel bestyren i Home alone 2, se det ville straks blive en hel anden film 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1 Killkaj 17 år siden
#2 filmz-Bruce 17 år siden
Den bedste af alle, som har forårsaget søvn tab i mængder? Alien!
#3 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#4 elwood 17 år siden
Har hadet klovne siden da 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 fubar 17 år siden
Meget, meget uhyggelig.
#6 Benway 17 år siden
#7 chuck 17 år siden
Dolly Dearest så jeg også i en ung alder. Det skræmmende ved den er, at den bruger klassiske gysertræk, men... Som i en almindelig uhyggelig scene, hvor man ved at chokket kommer om lidt, så er der forløslig, når chokket er indtruffet. Her trækkes suspensen hele filmen igennem og man får ikke forløsninger undervejs. Jeg var ved at blive sindssyg! Men jeg har ik taget skadet, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade,ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade, ik taget skade.
#8 wiseguy 17 år siden
#9 filmz-Bruce 17 år siden
#10 elwood 17 år siden
men når jeg ser den nu her ser jeg den mere som en slags spændingsfilm, med en John Goodman i topform, som skadedyrs bekæmper 8-)
Men nej IT er stadig højst oppe, for satan Tim Curry kan spille ond når han skal, forstil Pennywise som hotel bestyren i Home alone 2, se det ville straks blive en hel anden film 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"