Gravatar

#161 Michael Andersen 15 år siden

#160 Glem youtube-klippet :) det skal vi alligevel ikke bedømme her, kun musikken :) men ja det er fra "First Knight"; scenen hvor Connery går amok: "I am Arthur of Camelot, and I command you now... all... To fight! Fight like you've never fought before! Never surrender! Never Surrender!"
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#162 NightHawk 15 år siden

# 160 -

Ja det er ikke et soundtrack, som jeg lige ville fare ud og købe med det samme. Lige lovlig tungt og tealtralsk efter min smag, så det blir kun 5/10. :)

Ok, nu skal vi høre et stykke musik fra en film, som jeg ikke vil tøve med at kalde for et lille mesterværk. Har set den tre gange nu og elsker filmen højt. En af de bedste jeg har set i 2008 :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#163 Wrangque 15 år siden

#162 Ville også meget gerne se den film! Men har aldrig haft chancen. Den er kommet på dvd i guess?

Ville gerne have hørt musikken brugt i filmen. Alene er det okay, sure! 6/10 herfra! Jeg er ikke Ebert gavmild.

Nu skal vi have fat i en overset mand! (er ikke klar over hvorvidt han har været oppe og vende i tråden før. Tråden er lang og jeg er hungover...). Overset er måske så meget sagt, han godt nok vundet et par Grammys osv.
En musikker turned filmcomposer. Han har lavet nogle af de mest stemnings fyldte musik stykker jeg har hørt og sågar i nogle af de bedste film jeg har set! Aldrig prangende, altid lige i bullseye!

It is of course: Jon Brion!

Ville egentlig have smidt et specielt fantastisk nummer fra filmen Magnolia (P.t is a god) der quite simply hedder "Stanley/Frank/Linda's Breakdown", men den er umulig at opdrive!

Så her får i et andet lille nummer fra Eternal Sunshine of a Spotless Mind. Selvfølgelig er det bygget på et velkendt nummer men for søren den scene! Den musik!

[url=
Gravatar

#164 NightHawk 15 år siden

# 163 -

Jep, den er udkommet på DVD, også herhjemme. Men jeg vil dog anbefale dig, at købe R1 eller Blu-ray, (A) udgaven i stedet. Selv om der ikke er vildt meget ekstramateriale, så får man, modsat den ekstrafree R2 udgave, et rigtig godt kommentarspor med, samt fraklip og 4 slettede scener, hvoraf den sidste med Kevin Bacon og Julie Delpy, havde fortjent at være med i filmen.

http://www.axelmusic.com/list?searchMediaType=&...

Jeg sidder og skriver på en anmeldelse af filmen, som blir lagt op i løbet af næste uge. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#165 NightHawk 15 år siden

# 163 -

Jeg holder også rigtig meget af Jon Brion, men det er nu mest pga. hans samarbejde med Fiona Apple og Aimee Mann, hvis sange/lyd begge tydeligt bærer præg af Brions underfundige touch.

Scenen du har lagt op, er jeg helt enig med dig i er en fantastisk scene, men man når ikke rigtigt at få oplevelsen af hvor god Brions musik er, desværre, da der foregår så mange andre ting og der samtidig også er en anden sang ind over. Hvis du havde lagt det her link op i stedet, havde det været lidt nemmere at bedømme. :)



Hvis jeg skal bedømme ud fra dit klip, blir det 6/10. :)


Nu til noget i den helt anden og langt mere blodige boldgade. Læg mærke til hvor elegant det ellers så hårdtpumpende hovedtema blir fortolket her. Smukt! :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#166 Michael Andersen 15 år siden

#165 Selvom jeg er mere til den hårdtpumpede version, du også nævner, er det et fint, afslappet nummer. 7/10

Langtfra nogen vellykket film, men slutscenen fra "Mission to Mars" med Gary Sinise og musikken af den italienske maestro er filmmagi: [url= af Ennio Morricone. Det rygtes at Jesus har udvalgt de sidste 2 1/2 minutter af nummeret til at akkompagnere genkomsten.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#167 Michael Andersen 15 år siden

Er der en som vil bedømme musikken i min #166?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#168 elwood 15 år siden

#167 Jeg ved ikke lige hvorfor, men jeg sad og tænkte på riddertiden hen mod slutningen af stykket, jeg kan lige se kongesønnen vende hjem fra krigen, og mødes med sin kone til sidst i en stor omfavnelse, mens faren står ved sidelinien "godt gået min Søn"

Og herefter går de ind gennem den store port, som lukkes bag dem.

Det jeg vel egentlig prøver at sige er jeg også hel klart best kan li sidste akt.

første akt fik jeg lidt flashback til The Dark Knight, der hvor en skinger tone blot bliver højer og højer (kun lige fordi det den jeg seneste har set, hvor det bliver benyttet i, som jeg husker)

flot stykke musik, som ændres gevaldig stil hen mod slutningen til det positive, kan være man sku få set den film igen for at få det sat lidt i context med hinanden 8-)







Nå nu går vi lidt tilbage i tiden til de gode 70'er, og til en herre (Lalo Schifrin) hvis score til denne film jeg er ret vild med, derudover kender jeg ikke meget til manden.

[url= Theme[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#169 dfms 15 år siden

Schifrin har lavet meget godt, Scorpio's Theme er noget af det, der er også denne funky sag:

[url= Impact[/url]

En af mine favorit tv-serier:

[url=

Schifrins mest berømte score er [url=


Når vi er ved tv-serier: [url= Elfman - Sledge Hammer[/url]
Gravatar

#170 Benway 15 år siden

#169 Lidt kitchet når man hører det i dag, men jeg kan tydelig huske, at jeg så filmen som knægt og synes musikken var rigtig fed. :) 7/10

Så til noget helt andet. John Barrys score til Disneys "The Black Hole". Her bliver temaet spillet de første 2 min og 20 sekunder:
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: