Gravatar

#151 Michael Andersen 15 år siden

#147 Jeg har aldrig været den store fan af Eric Serra, men lige præcis hans musik til "Léon" har jeg altid syntes godt om = 7/10

[url= Montage"[/url] aka. "Nej det er ikke løgn, det er sgu en god gammeldags melodi du hører, og så er den også iørefaldende" fra "Wanted" af Danny Elfman 8-)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#152 NightHawk 15 år siden

# 151 -

Synes stort set hele vejen det mix af russisk folkemusik, (ku' ikke lige komme på et bedre ord) og hightech sound Elfman laver her er suverænt godt. Det taber lidt pusten til sidst, meen næsten perfekt score. 9/10.

Så går vi i "Game of Death" mode og fægter vildt med samuraisværdet til tonerne af dette track...hvis man altså har sådan et i nærheden. Et par cirkelspark er evt. også en mulighed ;)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#153 filmz-Is 15 år siden

#152

Jeg elsker det track, og synes at det fungerede perfekt i kampscenen til sidst i Kill Bill. 9/10

Nu kommer scoret til en af mine absolutte ynglings film:
Gravatar

#154 Benway 15 år siden

#153 Det er rigtig fedt, og meget stemningsfuldt. 8/10

Nu til noget helt andet fra en af mine yndlingsfilm:
[url= Texas[/url]
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#155 NightHawk 15 år siden

# 154 -

Meget smuk stykke musik fra Ry Cooder her. Enkelt men ret iørefaldende. 8/10

Nu skal vi et smut til Mexico blandt støvede banditter og andre luskede typer. Der blir skudt til højre og venstre, oppe fra og nede fra, samt alle mulige tænkelige vinkler til hæsblæsende musik i stort set alle scener. Dette track er dog fra en af de få rolige øjeblikke i filmen :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#156 Michael Andersen 15 år siden

Nydeligt, indtil mariachi-musikken begynder til sidst :) 7/10

Vi fortsætter i nogenlunde samme beskidte miljø, men denne gang bader vi i testosteron: [url= fra "Tombstone"[/url] af Bruce Broughton.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#157 Patriarch 15 år siden

Elsker det tema. Det er fantastisk og passer perfekt til filmen. En af Broughton's finest moments (og Val Kilmers). Giver mig helt lyst til at se den igen (bør man se Director's Cut?)

Så tager vi noget i samme genre som jeg også er en perfekt musikalsk hyldest til genren. Super clichéfyldt men super godt lavet lavet og fuld af charme.

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#158 NightHawk 15 år siden

# 156 -

Jeg er sgu også ret begejstret for det tema og man får jo gåsehud på armene, når Kurt Russel og co. så samtidig træder ind i billedet. Supercool!


# 157 -

I første halvdel var jeg i Ennio Morricone land og anden halvdel var jeg tilbage i folden hos Silvestri med hans klassiske lyd. Det er hvad jeg vil kalde for best of both worlds, så det må blive max score på 10/10.

Nu snupper vi en herlig intro fra en af mine yndlingskomedier :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#159 Michael Andersen 15 år siden

#157 [url= her[/url] (begyndelsen) er en endnu mere klichefyldt, men lige så herlig, udgave af melodien. Med pisk og det hele - wonderful :)

#158 Det er ikke den slags filmmusik, jeg typisk lytter til, men det er ret skørt og sjovt hvordan pistolskuddene indgår i musikken = 7/10

[url= Farewell"[/url] fra Goldsmiths score til "First Knight". Typisk for Goldsmith - for 117. gang er musikken bedre end filmen.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#160 jensen123 15 år siden

Er det virkeligt First Knight?? :) Men i hvert fald utroligt stemningsfuld musik, slevom jeg dog tror jeg ville foretrække den musik der oprindeligt hører til filmklippet:) 7/10

Og så går vi over i den religiøse ende med musik fra Passion of the Christ lavet af John Debney.

Skriv ny kommentar: