Jeg har altid været vild med Scoret fra Finding Nemo af Thomas Newman, genrelt er Han en af mine Ynglings Komponister
Skal vi gå i de mere klasiske, så er Jurrasic park Themet også stort, især der hvor de ankommer til ø'en der får den ikke for lidt 8-)
Sad som sagt her for et par dage siden og så Star! som jeg har som prøve kanal for tiden, og her var themet Heroic Music Themes, det var ret intressant f.eks. at se at Selve Rocky Themet "Gonna fly now" faktisk bestod af små brudstykker der blev sat sammen, fordi John Avildsen bad Bill Conti om at det sku være længere og længere.
Og selve koret, som blev sat på senere bestod af alle dem fra settet der var der, den pågældende dag, så det var ikke noget rigtigt kor, der blev brugt.
Og ja Alan S's theme til BTTF filmene giver også mig kuldegysning, især det der da daa dada da daaa... (damm hvor er det svært at skrive lyden fra et Theme ned hehe)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jeg har det med filmmusik, som saa meget andet der er ikke kun et stykke som "stands out from the rest" - jeg mener hver tid/area har sine "helte", men over all vil jeg nok altid nok flere gange vende tilbage til mine scores fra de gode gamle drenge som Demitri Timokin, Eric Wolfgang Korngold, Max Steiner osv. for det var dem som gjorde mig hooked paa filmmusik i sin tid og i mine oejen har en langt hoejre replayvalue end de fleste nulevende komponister, selv om der da laves gode scores fra tid til anden.
Men jeg har da ogsaa perioder, hvor jeg kaster mig over filgenre som fx Westerns eller Scfi eller maske mere jazzede soundtracks af fx Lalo Schifrin eller Jerry Fielding.
Vil lige adde at Musikken til "Atonement" ("Soning"...........) er i særklasse! Specielt et stykke der hedder "Elegy For Dunkirk" fik hårene til at rejse sig.
[url= kan høres her by the way[/url]
Der er også et stykke hvor man har brugt lyden af en gammel skrive maskine som hoved tema, hvilket passer exceptionelt til filmen. Du vil vide hvorfor når du ser filmen.
Er ikke i tvivl om at der er en Oscar på vej til Dario Marianelli.
Er vild med Poledouris' Conan soundtrack. Her er et eksempel, bemærk udviklingen i nummeret fra fredelig landsbyidyl, over "uvejr i luften", til bombastisk klimaks og angreb på landsbyen - Hvilket drama :) Det er måske ikke det mest moderne lydende soundtrack, men jeg ser filmens billeder for mig hvergang jeg sætter det på. Det er for mig glimrende historiefortælling igennem musik.
Ellers er jeg vild med Shores LOTR soundtrack. Et helstøbt mesterværk i mine øjne, der rammer praktisk talt alle aspekter af de menneskelige følelser. Sorg, glæde og iver, frygt, had osv.
Kan også godt lide nogle af hans numre til The Cell, men det ret syret på en fed måde.
Jeg så "Born on the Forth of July"... Musikken er selvfølgelig god, men specielt en scene giver mig gåsehud pga. musikken. Det er i starten under paraden hvor drengen ser soldaterne og musikken skifter fra march musik til John Williams score og billeder i slowmotion. Sublimt! Billeder, klipning og musik går op i en højere enhed!.
#51 elwood 16 år siden
Skal vi gå i de mere klasiske, så er Jurrasic park Themet også stort, især der hvor de ankommer til ø'en der får den ikke for lidt 8-)
Sad som sagt her for et par dage siden og så Star! som jeg har som prøve kanal for tiden, og her var themet Heroic Music Themes, det var ret intressant f.eks. at se at Selve Rocky Themet "Gonna fly now" faktisk bestod af små brudstykker der blev sat sammen, fordi John Avildsen bad Bill Conti om at det sku være længere og længere.
Og selve koret, som blev sat på senere bestod af alle dem fra settet der var der, den pågældende dag, så det var ikke noget rigtigt kor, der blev brugt.
Og ja Alan S's theme til BTTF filmene giver også mig kuldegysning, især det der da daa dada da daaa... (damm hvor er det svært at skrive lyden fra et Theme ned hehe)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#52 Handler 16 år siden
Nånå, man må nok ikke have sin egen mening?
Men hvis det skal være på den måde vil jeg fremhæve Lord of the Rings, som en fantastisk score
#53 BN 16 år siden
Sådan skal det lyde! Jeg gi'r en omgang !!! :-)
#54 elwood 16 år siden
00:55 er the good stuff
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#55 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
Men jeg har da ogsaa perioder, hvor jeg kaster mig over filgenre som fx Westerns eller Scfi eller maske mere jazzede soundtracks af fx Lalo Schifrin eller Jerry Fielding.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#56 Handler 16 år siden
Især efter de er kommet i complete recordings..
#57 filmz-Miki 16 år siden
You gotta' smart act
#58 Wrangque 16 år siden
[url= kan høres her by the way[/url]
Der er også et stykke hvor man har brugt lyden af en gammel skrive maskine som hoved tema, hvilket passer exceptionelt til filmen. Du vil vide hvorfor når du ser filmen.
Er ikke i tvivl om at der er en Oscar på vej til Dario Marianelli.
#59 duuk74 16 år siden
Her er et eksempel, bemærk udviklingen i nummeret fra fredelig landsbyidyl, over "uvejr i luften", til bombastisk klimaks og angreb på landsbyen - Hvilket drama :)
Det er måske ikke det mest moderne lydende soundtrack, men jeg ser filmens billeder for mig hvergang jeg sætter det på. Det er for mig glimrende historiefortælling igennem musik.
Ellers er jeg vild med Shores LOTR soundtrack. Et helstøbt mesterværk i mine øjne, der rammer praktisk talt alle aspekter af de menneskelige følelser. Sorg, glæde og iver, frygt, had osv.
Kan også godt lide nogle af hans numre til The Cell, men det ret syret på en fed måde.
#60 Patriarch 16 år siden
Jeg så "Born on the Forth of July"... Musikken er selvfølgelig god, men specielt en scene giver mig gåsehud pga. musikken. Det er i starten under paraden hvor drengen ser soldaterne og musikken skifter fra march musik til John Williams score og billeder i slowmotion. Sublimt! Billeder, klipning og musik går op i en højere enhed!.