John Williams er jo en levende legende indenfor film musik...
og som så mange andre elsker jeg også hans værk...
men et score jeg virkelig faldt for er The Assasination of Jesse James..... specielt stykket der hedder Song for Bob. Fantastisk. Schindlers list theme er også helt fantastisk
Ja "E.T.". Især de sidste 15 minutter af Williams' score til den film er som en storslået minisymfoni og noget af det bedste filmmagi der findes. Det samme kan siges om Williams' afslutning på "Close Encounters".
glæder mig usigeligt meget til at høre hans arbejde på den nye indiana jones film.... jeg savner williams som forfatter til nogle eventyr themes......! :)
Noget jeg altid har været glad for da jeg gik i biffen som lille var når der var "Overture" foran filmen og man i spænding sad i halvmørke, før lyset blev slukke helt sad med spænding og vendtede hvilken oplevelse der ventede een. Det var specielt når det drejede sig om 70mm film hvor billedet og lyden jo var ekstra flot var det med til at give et ekstra sug i maven når tæppet gik fra og det store logo tonede frem og billedet virkede enormt.
Af specieller oplevelser på det punkt tænker jeg fx Lawrence of Arabia, Doctor Zhivago, diverse romerfilm fra 60'erne, men også Krigsfilm som Battle of the Bulge eller Scifi som 2001.
Der er masser af skøn filmmusik, fra både før og nu så det er da svært kun at skulle vælge et stykke.
#61 cansi 16 år siden
og som så mange andre elsker jeg også hans værk...
men et score jeg virkelig faldt for er The Assasination of Jesse James..... specielt stykket der hedder Song for Bob. Fantastisk. Schindlers list theme er også helt fantastisk
#62 SpielbergFreak 16 år siden
#63 Michael Andersen 16 år siden
#64 SpielbergFreak 16 år siden
Også i den grad, meget enig. Han må sgu nok være min number guy!:-)
#65 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#66 thomas040 16 år siden
#67 Patriarch 16 år siden
#68 Michael Andersen 16 år siden
#69 thomas040 16 år siden
#70 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
Af specieller oplevelser på det punkt tænker jeg fx Lawrence of Arabia, Doctor Zhivago, diverse romerfilm fra 60'erne, men også Krigsfilm som Battle of the Bulge eller Scifi som 2001.
Der er masser af skøn filmmusik, fra både før og nu så det er da svært kun at skulle vælge et stykke.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***