Gravatar

#81 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Et gammelt tema som jeg mange gange er vendt tilbage til er åbningstemaet til "The Wild Bunch" af Jerry Fielding. Det er både klassisik western, men med lidt jazzede undertoner, der bryder med de traditionelle happy yeahhhaaaa western temaer, og Morricone spagetti-temaer.

Men snakker western temaer kan jeg også godt lide Jerry Goldsmiths åbningtema til "Breakheart Pass" og Bruce Broughtons "Silverado" fra nyere tid, mens de gamle drenge som Dimitri Tiomkin musik til fx The Alamo og Rio Bravo mener jeg bestemt kan give Morricones western musik kamp om flotte temaer.

Skal vi skifte genre kan jeg godt også godt lide Lalo Schifrins score til "Enter The Dragon" og Tan Duns til "Crouching Tiger, Hidden Dragon" og "Hero", som står meget flot når man lytter til dem uden billeder.

Når men det var bare lige lidt ord for at bryde RAP-bølgen ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#82 thomas040 16 år siden

Nogen der husker musikken til beetlejuice?
wacky wacky wacky... det skal jo passe til filmen.... og det er jo ærgerlig når der bliver lavet så få pirat film... ville være så nice at høre hvad det var alan silvestri havde lavet til pirates...
Failure is a zero out.
Gravatar

#83 Vallebo 16 år siden

STAR WARS, Noget af Harry Potter og også lidt LOTR. Men Star Wars 3 er det klart bedste jeg har hørt. 30 år mellem filmene og mellem musikken blev skrevet, og alligevel får John Williams musikken til at lyde godt og sammenhængende. Og så er det selvfølgelig skidegodt i forvejen.
Gravatar

#84 jona 16 år siden

Syns nu, at John Murphy's soundtrack fra 28 Weeks Later er fantastisk!

Skriv ny kommentar: