Gravatar

#71 filmz-Liou 16 år siden

Pirates of the Carribean film musiken var jeg helt vild med. Aladdin (Disney) var også fantastisk stemningsfuld... det samme med Løvernes Konge... generel er mange af de første Disney klassikere og filmene fra 1989 til cirka 1995 rigtig fine når det gælder musiken... Af en eller anden grund kunne jeg også godt lide musiken i Batman filmen fra slutningen af 80erne... meget stemningskabene og minder også om det du bliver præcenteret for i Batman TAS. Min favorit er Alan Menken. altså når det gælder skaberne af film musik.
Gravatar

#72 Michael Andersen 16 år siden

Kærligheden til Klaus Badelts "Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl" forstår jeg ikke. Scoret er nok noget af det værste der findes, et ensformigt og billigt mock-up af "The Rock". It's not even good trash. I 2'eren kommer der med Zimmers overtagelse mere gang i sejlene, og til 3'eren er det ligefrem rigtig godt - med variation og udvikling af temaerne, strygere og andre herligheder (aka. alt det som Jerry Bruckheimer hader) som skaber en omgang charmende piratmusik.

#70 Du er da vist ved at være en gammel mand, siden du nåede at opleve overtures i biografen ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#73 filmz-Liou 16 år siden

#72

Smag og behag som de siger.

Jeg ligger også vægt på at det passer perfekt ind i filmens univers. Filmen føles dejlig komplet. At det er lidt ensformigt gør mig intet overhovedet.
Gravatar

#74 Michael Andersen 16 år siden

Syntetisk piratmusik ala. The Rock passer bare ligeså perfekt ind i filmens univers, som hvis Jack Sparrow gik rundt med en bazooka :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#75 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 72 Flere somre da jeg voksede op, stod på repremiere her i København, men jeg har også oplevet det på festivaller og lignende, hvor de store film også er blevet vist. Ligesom der altid op til en ny James Bond var kavalkade indtil premieren i August ligesom sommerferien var over ;)

Ind imellem føler jeg mig lidt gammel her på filmz.dk, da det er meget sjældent film fra før 1980 bliver nævnt :-/
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#76 Patriarch 16 år siden

#74

hehe jeps... og tænk sig de fyrede Silvestri fordi hans musik var for "Piratagtig"... såååådan dér...

Men når det så er dagt så passer musikken i den forstand at filmens primære publikum (teenagere) synes musikken er 'sej'... Så det stemmer vel :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#77 PredatorX 16 år siden

Jeg kan også huske jeg blev rigtig skuffet over musikken i Pirates da jeg så den første gang. Havde håbet på et storladent, sjovt og spændende pirat score.. og så fik man bare sådan en kedeligt Zimmer kopi (det er iøvrigt meget meget få Zimmer scores jeg kan lide).

#60

Lige den scene du nævner i Born 4th er også fantastisk. John Williams når han er bedst. Er lidt mere dystert og kompleks stykke end man er vant til fra hans side.. men ganske fantastisk:-)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#78 Michael Andersen 16 år siden

#76 De synes sikkert også at 50 Cents musik er sej, men derfor passer det ikke ind i en piratfilm ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#79 Patriarch 16 år siden

ja, gud bedre det.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#80 filmz-Liou 16 år siden

#78

Rap musik? sejt?

argh man kan ikke kalde det for musik.

men igen er det en smags sag.

Men det er en af de vigtigste grunde til at jeg ikke er videre begejstret for NBA selvom jeg enlig synes godt om Barsketball som sport. Alt deres Rap og gangster shit er direkte sygt. Og også den der mentalitet med at sorte ejer Basketball. Skulle vi så eje Ishockey fordi den er domineret af hvide? come on.

nej jeg hadder alt ved rap musik.

Skriv ny kommentar: