Gravatar

#21 enfilmnørd 15 år siden

Umiddelbart vil jeg håbe at Dark Knight vinder. Musik er jo en smagssag, men syntes den er utrolig stemningsfuld, og med gode temaet.

Wall-E er en fantastisk film, men ud over det valgt "gamle sange", så forekommer de forskellige numre mig lidt anonyme.

The Curious Case of Benjamin Button (Alexandre Desplat)
Defiance (James Newton Howard)
Slumdog Millionaire (A.R. Rahman)
Har jeg ikke set, så dem kan jeg ikke udtale mig om

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, er ganske vidst John Williams, og manden fortjener en Oscar. MEN ikke for dette makværk af et soundtrack. Aldrig har jeg hørt så dårligt et soundtrack. Jeg tilstår, at jeg ikke brød mig om filmen, og "kun" har set den én gang(og skal aldrig se den igen). Det er dog min påstand at musikken ikke fungere. Når jeg sætter mig ned og f.eks hører soundtracket fra den den første film, kan jeg i "titlenumret" hører at musikken bliver bygget langtsomt op, når klimaks, og rundes fint af. Det samme gør sig gældende i filmen. Men i Indy 4 er charmen væk. De "kendte toner" af Indy's tema dukker op hver gang Ford foretager en handling; Ford tager hat på, Ford hopper, Ford laver helteting, Ford vasker op etc.. Det meste andet musik i filmen er kedeligt og anonymt. Beklager

De samme problemer led sommerens James Bond også af, og så med en tilmed rædselfuld titelmelodi.

Så det er ikke det største filmmusik-år vi har haft, i min bevisthed.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#22 rockysds 15 år siden

Atonement skal vinde igen!
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#23 Spanner 15 år siden

Apropos filmmusik, er der så nogen, der kan svare mig på hvorfor The Fountain ikke blev nomineret i sin tid?

Babel vandt det år (2007) og de øvrige nominerede var:

# Good German, The (2006) - Thomas Newman (I)
# Laberinto del fauno, El (2006) - Javier Navarrete (I)
# Notes on a Scandal (2006) - Philip Glass
# Queen, The (2006) - Alexandre Desplat
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#24 filt 15 år siden

#23, fordi The Fountain åbenbart blev fuldstændig ignoreret på alle områder.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#25 Michael Andersen 15 år siden

#21 Jeg ved ikke hvor mange gange du har lyttet til "Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull", men jeg synes det er et score, som bliver bedre og bedre, som man lytter til det. Jeg synes også det var meget anonymt i starten, men det er det ikke mere :)
Temaet til sønnen er klassisk John Williams. Musikken til biljagten i junglen er et herlig og veloplagt actionnummer. Der er et par nye fede fanfarer og især fanfaren til sidst
når rumskibet letter
sparker røv; orkesterkraft når det er bedst.

For den tålmodige er der masser af godt og ikke mindst underholdende musik at finde i det score.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#26 Pytter 15 år siden

#23
Det forstår jeg simpelthen heller ikke :(
Uden tvivl det bedste filmscore nogensinde, og en helt fantastisk, desværre overset film.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#27 Michael Andersen 15 år siden

Overset film. Ja der kom svaret til Spanner vist :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#28 enfilmnørd 15 år siden

#25
Du har nok ret, det kunne være jeg skulle give soundtracket en chance, men filmen er jeg færdig med...
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#29 Spanner 15 år siden

#26 og #27

Desværre ja.

Jeg ser tillige at Requiem For A Dream heller ikke var nomineret for score.

*suk*
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#30 ulrikc 15 år siden

I det mindste er Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull nomineret til to grammy; Best Score Soundtrack Album and Best Instrumental Composition ("The Adventures of Mutt").

Skriv ny kommentar: